Tuo etupää kun on aika kevt nin tuli mieleen eikö se vois olla vieläkin pienemmällä kiekolla ku esim. 16" , ei juuri kannapainoa eikä pienenrenkaan vierintävastus kai sillon paljoo haittaa. Keulan sais mahollisimman alas.
Sinnerin tekemät deltat olivat aikoinaan 16" eturenkaalla, mutta jotain vikaa siinä taitaa olla, koska ovat jo ajat sitten siirtyneet 20" eturenkaaseen?
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Tuo etupää kun on aika kevt nin tuli mieleen eikö se vois olla vieläkin pienemmällä kiekolla ku esim. 16" , ei juuri kannapainoa eikä pienenrenkaan vierintävastus kai sillon paljoo haittaa. Keulan sais mahollisimman alas.
Sinnerin tekemät deltat olivat aikoinaan 16" eturenkaalla, mutta jotain vikaa siinä taitaa olla, koska ovat jo ajat sitten siirtyneet 20" eturenkaaseen?
onhan se käytännön kannalta helpompaa jos on kaikki rattaat saman kokoisia, päälykumit ja sisuskumit menee ristiin ja vannekkin on helpommin korvattavissa 20" koossa...
Tuo etupää kun on aika kevt nin tuli mieleen eikö se vois olla vieläkin pienemmällä kiekolla ku esim. 16" , ei juuri kannapainoa eikä pienenrenkaan vierintävastus kai sillon paljoo haittaa. Keulan sais mahollisimman alas.
Sinnerin tekemät deltat olivat aikoinaan 16" eturenkaalla, mutta jotain vikaa siinä taitaa olla, koska ovat jo ajat sitten siirtyneet 20" eturenkaaseen?
onhan se käytännön kannalta helpompaa jos on kaikki rattaat saman kokoisia, päälykumit ja sisuskumit menee ristiin ja vannekkin on helpommin korvattavissa 20" koossa...
Itsekkin päädyin juuri 20/20 nojapyörän koska halusin saman kokoiset renkaat eteen ja taakse. Nyt suunnitteilla Meta-bikes rungon hankinta jossa olis 28/28 tai 26/26 vanteet alla. Helpottaa elämää kun ei ole erikokoisia renkaita.
Voi olla että päädyn 3*20" ratkasuun ainakin noihin "turistiversioihin" jos tää rojekti nyt kantaa sinne asti.
Alkujaan oli joku ajatuksen tynkä ett vetäväkiekko ois isompi ja muut vois olla pienempiä/kevyempiä mutt kulkeehan nuo pyörät pienemmälläkin kiekolla.
Sinänsä miusta ei 20"kiekot oo mitenkään erityisen helposti hankittavissa ainakaan vähänkään parempilaatuset/kevyet, isoimmassa koossa enempi valikoimaa.
Kävin tänään Simpeleeltä vihdoin hakemassa lentokonevaneria askartelumateriaaliksi, jos noista tekis ekan kopan tähän kinneriin. Vähän oli kosteus vaurioo levyissa mutt hinta laatu suhde oli kohallaan alle 1,-/m2
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Pohdiskelllu "päissäni" kopin rakennetta, jos laittas penkin ja kopinperäosan yhteen pakettiin ja etuosa omanaan tai vois olla jopa samassa kaikki niin vois helposti katetta siirtämällä muuttaa laitetta eri pituisille polkijoille. Muutama ysinkertanen ja nopea pikalukko tyyppinen kiinnike.
Toinen idea tuo niskatuki/tuulenhalkasija jollainen on monissa velomobiileissä mm. Mangossa jos sen muotoilis sen verran isoksi ja irrotettavaksi ett sateella sen vois kääntää pään kohdalle umpikopaksi.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Yks kohderyhmä kinnerin vuokraajiksi vois olla polttariporukat tätä varten pitäs olla erilasia "vaihtokuoria" , huumori linjalla ensteks tuli mieleen kaikenlaista pikkutuhmaa
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Yks kohderyhmä kinnerin vuokraajiksi vois olla polttariporukat tätä varten pitäs olla erilasia "vaihtokuoria" , huumori linjalla ensteks tuli mieleen kaikenlaista pikkutuhmaa
Sakarillahan sellainen on jo valmiina.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Yks kohderyhmä kinnerin vuokraajiksi vois olla polttariporukat tätä varten pitäs olla erilasia "vaihtokuoria" , huumori linjalla ensteks tuli mieleen kaikenlaista pikkutuhmaa
Sakarillahan sellainen on jo valmiina.
Da da odsin harasoo. Siitä kait se ajatus sitten läks
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Laitoin taaksekin 406 kiekot, pääsin taas lähemmäs omaa tasoani eli alemmas Kuten Mika niin kauniisti jossain kohtaa sanoi " Niin kuin kotia olis tullut " Menetin siinä 4 vaihdetta mutt kaikkee ei voi saada inakaan näin aluksi ja ilmaseksi. Nyt siis 3vaihteinen lastenpyörän kiekko vetämässä. Tilaa tuli kummasti sivuille lisää, ei rystyset ota pinnoihin.
Edelleen tahtos löytää esim. nexuksen 7 tai vastaavalla navalla 406 kiekkoja. Pyörätohtori ei löytäny ontelovanteita tuossa koossa tai sitt niissä oli liikaa pinnojen reikiä. Toisaalta alkanu muhia ajatus tehdä Ponkalan mallin mukaan ite esim. nexuksen navan ympärille uretaanista ja lasikuidusta, pitää jutella tuon kaverin kanssa kun se on touhunnu noiden kuitujen ja epoksien kanssa.
Pitää lähtee kokeilemaan ja hypistelemään/taivuttelemaan kaverin luo noita kate vanereita.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Saksan kuuntelu jäi vähän huonolle tuossa navassa ei kait ole jalkajarrua, toisen löysin jossa se kampi näkyy joten niitäkin näköjään on. Ei ihan pahan hintanen, pelkkä napa mksaa suomessa enempi. Mitenhän tuolta ostaminen käy, auttaskhan nuo lapset ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Mitäs kokemuksia meillä on tuosta Inter 8 navasta. Seiska on hyvä ja luotettava, mutta entä jalkajarrullinen kasi. Kellä on kokemusta.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Et kai halua jalkajarrua trikeen? Ei tule mieleen mitä etua siitä saisi?
Nexus-kasi ilman jarrua on ollut tadpolessani alusta asti, yli 5 vuotta. Se on pelannut kuin unelma viime vuoteen asti, jolloin alkoi tuntumaan pieniä kulumisen merkkejä. Kun polkee niin jalkapohjissa tuntuu pientä tärinää/rutinaa (en nyt löydä paremmin kuvaavaa sanaa) vaihteilla 1-4. Vaihteet menevät edelleen päälle hienosti. En ole tutkinut mikä on vikana, mutta epäilen alkavaa laakerivauriota. En ole tehnyt navalle mitään huoltoja ikinä, mutta talvella ei ole paljon ajettu eikä tiesuolaa näinollen ole vaihteeseen joutunut. Tämä on ilmeisesti niitä alkupään napoja joista on jonkun verran raportoitu ongelmista eri foorumeilla. Ihan viime vuosina ei niinkään, joten alkupään viat lienee korjattu. Alfine 8 on sitten uudempi paremmin laakerein varustettu versio kyseisestä navasta, hankkisin sen ennemmin ja mielummin levyjarrulla. Kalliimpi tietysti on: http://www.bike-components.de/products/ ... Lock-.html
Viimeksi muokannut Jarcco, 18 Huhti 2012, 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin juu, en kysellyt tätä kolmipyörää varten, vaan lasten käyttöpyöriin pitäisi uusia vaihdenapoja saada. Sori OT. Osaako joku sanoa, mikä on vikana, kun Inter 7 navassa, kun se pyrkii pyörittämään kampia rullatessa ja pitää juputtavaa ääntä. En ole saanut aikaiseksi purkaa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Niin juu, en kysellyt tätä kolmipyörää varten, vaan lasten käyttöpyöriin pitäisi uusia vaihdenapoja saada. Sori OT. Osaako joku sanoa, mikä on vikana, kun Inter 7 navassa, kun se pyrkii pyörittämään kampia rullatessa ja pitää juputtavaa ääntä. En ole saanut aikaiseksi purkaa.
Tuohon vika-asiaan en osaa auttaa mutta olen itse todennut että pystärissä kolmekin vaihdetta riittää, kunhan välitys on oikein valittu. En tosin tiedä miten hurjia mäkiä siellä Mansessa on 3-vaihteisia saa reilusti halvemmalla kuin seiskoja ja niissä en minä ainakaan tunne ylimääräistä kitkaa millään vaihteella, kuten monivaihteisissa.