Saisihan siitä toki kaksi 20 asteen mutkaa mutta se on litistynyt sen verran että aika huono sauma tulee. Sinänsä kyseiseen kohtaan ei tule kovia rasityksia (etuakselin ja runkoputken kiinnityskohta, kuljettajan paino tulee etuakselille ja takaripustukselle) mutta jälki on rumaa ja epäilen kuinka vesitiiviin siitä saa.
Uusi putki pitäisi tulla ensi viikolla ja toivottavasti tämä nyt sitten onnistuu.
Nyt on tilattu myös renkaat, kääntörulla ja kuulanivelet, joten alkaa olla pikkuosatkin hiljalleen kasassa.
Vesitiiviin ja hienon saumasta saa kun ennen maalausta kitillä paikkailee reiät. Aikansa ottaa viimeistely ja hionta mutta onnistuu kyllä.
Tässä ilmeisesti hitsataan tigillä? Itselläni jäis sillä kyllä toisiinsa epäsopivat putket liittämättä tukevasti.
Migillä ei ole mitään ongelmaa liittää tukevasti vaikka neliöputkea pyöreään päittäin, kestävästi ja veden pitävästi. Ruma toki tulee, mut siihen auttaa sitten hionta ja pakkelointi.
Tigillä toki, runkoputket on cromoa ja lankakoneella tehty sauma vaatisi lämpökäsittelyn (ei oo kalustoa siihen). Tigilläkin voi kyllä muurata rakoja umpeen, mutta se on äkkiä kamalan näköistä ja lujuuskin on vähän kyseenalaista.
Tämän kokemuksen jälkeen rungon laminointi vaahtomuoviytimen päälle hiilarisukasta olisi varmaan hermolepoa...
Poljinrunko käytettiin tällä kertaa kierteitten puhdistuksessa (syy ensimmäisen tuhoutumiseen oli tosiaan hilse, se ei millään pyyhkäisyllä lähtenyt, vaan kun piikillä kaiveli niin kierteistä tuli ja tuli ja tuli skeidaa...) ja nyt menee kasettilaakeri paikalleen mallikkaasti. Toivon mukaan rungon saa rakennettua viikossa valmiiksi kunhan viimein tulee kunnollinen runkoputki. Ei kyllä huvittaisi tehdä/teettää kaikkia osia kahteen tai kolmeen kertaan.