Kuvan exif tiedot puuttuvat. Mikä oli kuvausetäisyys ja polttoväli. Oliko kamera maassa, kun näyttäisi olevan vähän alaviistosta. Vai onko pyörä vähän kallellaan seinään päin.
200mm ja kuvausetäsisyys n. 10m. Kamera on ihan mun silmän korkeudella, mutta pyörä on vinossa.
Pitää kuvata uudelleen, niin että asemoi laitteen ihan suoraan.
Kuvaselityksessäsi on virhe.
Pivot idea illustration (60 degree angle): 1. 12mm bolt 2. Washer (hits only bearings center) 3. Bearing - sealed (12mm inside hole - 32mm outer diameter - 10mm thick) 4. Tube 100mm - 32mm inside diameter 5. Tube 78mm - 32 mm outside diameter tube (hits only bearing outer part) 6. Tube 80mm - supports bolt - a bit longer than tube what makes bearing hole 7. Nylon lock nut
Osan 4 väliputken mitta pitäisi olla ulkomitta 32 ei sisämitta.
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 29 Kesä 2012, 19:29
Kirjoittaja jviirret
jori kirjoitti:
Kuvaselityksessäsi on virhe.
Pivot idea illustration (60 degree angle): 1. 12mm bolt 2. Washer (hits only bearings center) 3. Bearing - sealed (12mm inside hole - 32mm outer diameter - 10mm thick) 4. Tube 100mm - 32mm inside diameter 5. Tube 78mm - 32 mm outside diameter tube (hits only bearing outer part) 6. Tube 80mm - supports bolt - a bit longer than tube what makes bearing hole 7. Nylon lock nut
Osan 4 väliputken mitta pitäisi olla ulkomitta 32 ei sisämitta.
Ei mun mielestä. Osa 4 on ulkoputki ja osa 5 sisäputki(väliputki). Ulkoputken sisähalkaisija 32mm ja sisäputken ulkohalkaisija sama 32mm.
Jukka
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 29 Kesä 2012, 22:24
Kirjoittaja jori
Olet oikeassa, katsoin väärin. Viitenuolen kärki menee niin syvälle, että harhautti, enkä lukenut pidemmälle.
Kuvassa nuolen kärjen sijainti osoitettavaan kohteeseen vaihtelee.
Virheistä oppii. Nyt olen vieläkin vakuuttuneempi, että koneenpiirtäjille opettamani viitenuolen sijoitusohje: Vinosta suunnasta kohti osoitettavan kappaleen keskiosaa etureunan yli, muttei yhtään pidemmälle, on täysin oikea. Käytän opettaessani esimerkkinä yleensä sormella osoittamista: "Osoitapa kuvitteelliselle kaverille sormella koskettamalla missä näppiksesi on."
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 01 Heinä 2012, 22:57
Kirjoittaja Pastori
Pikkaisen kaukana noi suorat haarukat - siirsin v-jarrun kaikki prikat ynnämuut palitat samalle puolelle ja sai hiukan parempaan asentoon tuon jarrun.
Styrofoam on ehken seuraavan rakennusprojektin matsku. Tässä käytin testipalaa korotuskappaleena että sai tuon kadenssianturin sopivan lähelle kammen magneettia.
anturin_korotus.jpg (104.49 KiB) Katsottu 20648 kertaa
Ja kyllä. Spraymaali on täyspaskaa. Jahka syksy koittaa, niin hion kaiken poijes ja käytän pulverimaalamossa. Täälläpäin saapi rungon kuulemma 20:llä maalattua.
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 04 Heinä 2012, 12:15
Kirjoittaja Pastori
No ni. Jarru toimii nyt takanakin paremmin. Ottaa paremmin kiinnin kuin tuo maantiejarru edessä. Olisko senverran mutkia tuossa eteen menevässä vaijerissa että se on vähän laiskempi jarruttamaan.
Jokos mä tilitin aiemmin että tässä pyörässä on tuo ajoasento todella miellyttävä verrattuna vanhaan Azubiini. Vai johtuuko se nyt siitä että on itse leivottu kone ja on periaatesyistä pakko tykätä.
Pyörä on niin matala että päätin laittaa siihen lipun näkyvyyden lisäämiseksi. Olinkin näköjään vahingossa tullut "suunnitelleeksi" kätevän kiinnityksen. Lipun alapää sujahti tuonne penkin tukiputken sisään - ja eikun penkin yläosaan pari reikään ja nippusiteellä lenkki ympäri.
lippu.png (389.6 KiB) Katsottu 20617 kertaa
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 04 Heinä 2012, 16:34
Kirjoittaja Pastori
Pastori kirjoitti:
Etukiekko painoi 3.3 kiloa.
Torpedo 3:lla varustettu kiekko painaisi kumeineen 2 kiloa. Kohtalainen ero.
Re: P300 - evoluutioprosessin tiitys
Lähetetty: 07 Heinä 2012, 13:17
Kirjoittaja r2d71a
PW kirjoitti:
Aika hienoo jälkee "räkäpyöräks" mutt eihän sitä tietyst tuommosen opettajan nähden voi kovin huonoo heppii esitellä
Sori en malttanu kateellisena.
Petri
Räkäpyörää ei kyllä piirrellä CAD:llä ja jälki on kyllä ihan liian hyvää moiseen!
tv.
Ari
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 07 Heinä 2012, 14:25
Kirjoittaja Pastori
Ei muuten ookkaan piirrelty CAD:llä vaan amatöörimäisesti piirustusohjelmalla. Illustratorilla siis.
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 07 Heinä 2012, 15:16
Kirjoittaja r2d71a
Pastori kirjoitti:
Ei muuten ookkaan piirrelty CAD:llä vaan amatöörimäisesti piirustusohjelmalla. Illustratorilla siis.
Tuota sitä ei oo piirrelty millään. Juvosen Jarkon tekemä ja itse olin suunnittelussa mukana.
tv.
Ari
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 07 Heinä 2012, 15:26
Kirjoittaja r2d71a
Pastori kirjoitti:
Ei muuten ookkaan piirrelty CAD:llä vaan amatöörimäisesti piirustusohjelmalla. Illustratorilla siis.
Selostas miten tässä tulee ne negatiiviset ja positiiviset kulmat oikein? Tuon ohjausakselin leikkauspiste tulee tarpeeksi lähelle etupyörän painopisteakselia?
Miten tuo runko voi olla noin suora? Ymmärsin joskus, että painopisteen sijainnilla olisi jotenkin vaikutusta siihen miten python pysyy pystyssä ja tämä todistaa kuvitelmani ihan toiseksi. Millä tästä saadaan se trukkiefekti pois, että yht'äkkiä perä ohjaakin koko pyörää painollaan?
tv.
Ari
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 07 Heinä 2012, 22:20
Kirjoittaja Pastori
r2d71a kirjoitti:
Pastori kirjoitti:
Ei muuten ookkaan piirrelty CAD:llä vaan amatöörimäisesti piirustusohjelmalla. Illustratorilla siis.
Selostas miten tässä tulee ne negatiiviset ja positiiviset kulmat oikein? Tuon ohjausakselin leikkauspiste tulee tarpeeksi lähelle etupyörän painopisteakselia?
Miten tuo runko voi olla noin suora? Ymmärsin joskus, että painopisteen sijainnilla olisi jotenkin vaikutusta siihen miten python pysyy pystyssä ja tämä todistaa kuvitelmani ihan toiseksi. Millä tästä saadaan se trukkiefekti pois, että yht'äkkiä perä ohjaakin koko pyörää painollaan?
tv.
Ari
Lyhyt summaus. Rungon suoruus perustuu siihen että rengaskoko on 406 - jolloin on helpompi saavuttaa kelvollinen jättö ajamisen opettelua varten = nivel ylempänä ja jättö pienempi. Pyörässäni sen on alle 14 cm.
Tässä lainauksena Jukan tekemä kuva tuossa em. ketjussa.
jviirret kirjoitti:
PW kirjoitti:
Tuota en ymmärrä miks jättö pienenee kun nivel ylempänä, luulis ett päin vastoin. Jos nivel alempana se mahtuu lähemmäs eturengasta ? Ilmeisesti en oo ymmärtäny tuota jättö asiaa
Olet ymmärtänyt, mutta pyörittelet asiaa päässäsi väärästä näkökulmasta. Liitteenä pikainen ja kärjistetty kuva paintilla:
Jukka
Re: P300 - evoluutioprosessin tilitys
Lähetetty: 21 Heinä 2012, 15:15
Kirjoittaja Pastori
p300_21_7_2012.jpg (231.65 KiB) Katsottu 20508 kertaa
Tämän päivän kokoonpano. Lähden entrailemaan tuota penkin asentoa ja muutan ehken noi tuet.
ohjaustanko_kiinnitys.jpg (138.37 KiB) Katsottu 20508 kertaa
Ohjaustangon kiinntyksestä ei taida olla kuvaa. Tässä siis tommoinen kaupallinen putkenpidike toimii stemminä Pidikkeen aluslevy on hitsattu kiinni tuohon penkin kannattimen levyyn (kuva alla).