Nebulus kirjoitti:Sillä on kyllä vaikutusta.
Edellisessä elämässään keulasta otettiin normaalin työmatkan aikana suunnilleen 11-12 senttiä joustoa irti. Puolivälinkankaalla on kiva pudotus jääkiekkokentän reunalta metsäpolulle (ihan polun pintaa pitkin lentäen, korkeuseroa reilu metri). Siinä tuli yleensä otettua liikeradasta kaikki irti niin etu-kuin takajousituksestakin.... kuskilla toki rasvaprosentti huitelee parinkymmenen nurkilla.
Joo kiitokset Nebulus:lle keulasta ja nestejarruista. Keula tosiaan vähän tihkuu öljyä mutta toimii muuten aivan kuten pitääkin. Mielessä kävi jo että pitäiskö jousi vaihtaa löysemmäksi kun on vähemmän etupainoa, mutta tuo joustovarojen käytön tarkistus varmisti että suurin piirtein saman verran on varoja koeteltu ja ei se keula mitenkään erityisen jäykältä tunnu kun paukuttaa maastossa.
Keulan huoltoa ja öljyjen sekä oikean jalan tiivisteiden vaihtoa on opiskeltu, jossakin välissä pitänee tilata huoltosarja niin saadaan lähes uuden veroiseen kuntoon. Ennen tosissaan maastoon siirtymistä.
On kyllä aika kevyesti maalattu tai passivoitu noi keulan olkapäät. Ennestään oli alumiinipinta näkyvillä missä kaapelit oli hinkanneet. Nyt on sivuilla kengät välillä hipoessaan hieroneet olkapään sivut. Ei kylläkään haittaa ja kengissä ei näy mitään kulumaa.
Harmi etten saituuksissani kehtaa investoida nestejarrun putkeen, saisi vähän optimaalisemmat vedot eteen ja taakse ehkä BB7:ää paremmin sotkun kanssa toimivan jarrun. Ehkä myöhempänä jos/kun sopiva kauppapaikka löytyy. Tai kun alkaa BB7 palat loppua.