Sivu 9/18
Re: Strada DF
Lähetetty: 01 Loka 2015, 23:39
Kirjoittaja rosteri
jounisi kirjoitti:Saako kysyä ottaako valmistaja kuinka paljon lisähintaa noista "erikoisväreistä"?
Kiitos kaikille! Olisi kuulemma onnistunut, mutta hinnasta ei ehditty keskustella. Onhan noita tehty, esim. oheiset viestissä #1525:
http://www.velomobilforum.de/forum/inde ... 91/page-77
Re: Strada DF
Lähetetty: 02 Loka 2015, 09:14
Kirjoittaja jounisi
Ok!
Onko kenelläkään tarkempaa tietoa kuinkahan lennosta DF:n ajoasennon muuttaisi 177cm - 160cm. Kuuleman mukaan onnistuu. Mietin vain, että jos ostaisi yhden samaan talouteen ja
vaimon kanssa haluaisi ajaa vuorotellen.
Re: Strada DF
Lähetetty: 02 Loka 2015, 09:19
Kirjoittaja jviirret
jounisi kirjoitti:Onko kenelläkään tarkempaa tietoa kuinkahan lennosta DF:n ajoasennon muuttaisi 177cm - 160cm. Kuuleman mukaan onnistuu. Mietin vain, että jos ostaisi yhden samaan talouteen ja vaimon kanssa haluaisi ajaa vuorotellen.
Vaimolla tämmöset:

Oletan että vaimo on se lyhyempi 
Jukka
Re: Strada DF
Lähetetty: 02 Loka 2015, 09:25
Kirjoittaja Wacky
Noille ainoa nopea vaihtoehto on sitten ylimääräiset ketjun rissat jotka säätää ketjun sopivaksi riippumatta keskiön sijainnista, mutta ne joutuu rakentamaan itse tai teettämään jollain koska valmiina niitä ei varmaan saa mistään.
En oikein näe että tuo säätämäminen on kovin käytännöllistä missään tapauksessa.
Re: Strada DF
Lähetetty: 02 Loka 2015, 09:32
Kirjoittaja PW
Pystyskö penkkiä siirtään tuon 7 cm?
Re: Strada DF
Lähetetty: 02 Loka 2015, 10:32
Kirjoittaja mhelander
PW kirjoitti:Pystyskö penkkiä siirtään tuon 7 cm?
Tuskin kuskien kokonaismittaero on persus-päkiät välillä sama
. Ainakin MetaPhysic:n tapauksessa tytär on jotain 20cm lyhyempi kuin minä mutta puomia pitää siirtää sisäänpäin muistaakseni jotain 10 cm luokkaa.
Meillä tuo kuskin vaihto onnistuu penkin vaihdolla, työntämällä puomi sisään ja ottamalla ketjusta tuo noin 10 cm pätkä pois pikalukoilla. Jos ei halua pelata ketjun pituudella silloin pitää laittaa ne tuplarullat paluupuolelle niin että toinen rulla liikkuu keskiön mukana ja toinen on kiinni rungossa, niiden yli ketju tekee S-mutkat.
Re: Strada DF
Lähetetty: 02 Loka 2015, 15:20
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:Pystyskö penkkiä siirtään tuon 7 cm?
Niin, tuon se summittain vaatii, kun pituuseroa on 17 cm (177-160). Uskoisin, että onnistuu tuon mittainen siirtovara pienillä järjestelyillä.
Re: Strada DF
Lähetetty: 02 Loka 2015, 15:23
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Pystyskö penkkiä siirtään tuon 7 cm?
Niin, tuon se summittain vaatii, kun pituuseroa on 17 cm (177-160). Uskoisin, että onnistuu tuon mittainen siirtovara pienillä järjestelyillä.
Osasinpas laskee oikeen mitan;)
Re: Strada DF
Lähetetty: 15 Loka 2015, 00:17
Kirjoittaja rosteri
Nyt napsahti Suomen DF XL #2 Espooseen ja tänään kelkkaa on päästy ensimmäisen kerran kokeilemaan. Kuten Velonautti kirjoitti, Daniel Fenn tuli Suomeen korjaamaan hänen DF:ää ja hän toi samalla tämän minun. Toimitus ei taaskaan mennyt ihan putkeen, minulle taisi tulla Velonautin tilaama valkoinen takaosa sinisen sijaan ja myös minulta puuttui kuomu. Daniel ihmetteli miksi olin tilannut XL:n, pituuden puolesta (178cm) olen kuulemma lyhin XL:kuski. Kun istahdin sisään selvisi, että valinta oli oikea. Leveyden puolesta (hartiat, reidet) ei ole yhtään extraa ja pitkä selkä auttaa XL:n penkin kanssa. Kantapäät tosin välillä vielä koskettavat lattiaa, ilmeisesti pohjan kantapääsyvennykset eivät osu enää kohdalle kiitos vastaavasti lyhyiden jalkojen ja asiaa täytyy vielä hieman tutkia.
Sitten Daniel pisti DF:n minun säätöihin ja kiinnitti penkin. 155 mm, 56/34 ja olisiko takana 11-32. Vaihteet pelasivat erinomaisesti!
Ensimmäinen lähtö ei tosin ollut elegantein - tyyni kaunis aurinkoinen kirpeä aamu ja tuore velonautti asettautuu rauhassa nauttien ohjaamoonsa. Ensimmäinen käännös pihasta, triken jälkeinen valtava kääntösäde yllätti ja siinä sitten oltiin heti pohjasta kiinni kanttikivessä. Huomenna teippaan peltipalat kyhmyjen alle...
Lenkin jälkeen tosin huomasin vasemman puolen vilkkujen olevan pimeänä ja iltapäivälle suunniteltu toinen lenkki vaihtuikin vianhakuun. Onneksi sähköistä löytyi kuva http://www.velomobiel.nl/handleidingen/ ... 015web.pdf , tosin huomioitavana tässä kuvassa on peräpään vihreä ja harmaa johto, jotka näyttäisi olevan piirretty väärin päin.
Päädyin lopulta epäilemään vasempia takavilkkuja ja repäisin valkoisen takaosan irti, se oli liimattu kiinni jollain kotitaloussilikonilla. Johdot poikki ja tosiaan, vasemman puolen vilkkupiiri toimi hyvin oikean puolen vilkuilla. Lopulta yksi LED:eistä osoittautui pimeäksi, joten koitan huomenna löytää siihen korviketta tai laitan tavallisen diodin alentamaan jännite, jotta saa edes yhden ledin vilkuttelemaan. Ymte lupasi jo lähetellä uuden korvaavan takaosan oikeassa värissä ja uusilla ledeillä tilalle. Onneksi vika löytyi, olisi muuten mennyt yöunet...
Tässä ekat fiilistelykuvat, tiputtelen näitä pikkuhiljaa lisää!
Re: Strada DF
Lähetetty: 15 Loka 2015, 07:46
Kirjoittaja PW
Onnee vaan ja paljon nautinnollisia kilometrejä!
Re: Strada DF
Lähetetty: 15 Loka 2015, 08:08
Kirjoittaja Saukki
Onnea! Komean näköinen peli!
Re: Strada DF
Lähetetty: 15 Loka 2015, 09:21
Kirjoittaja E-Cruiser
Hieno peli, onneksi olkoon! Kuvauspaikka on tuttu, sopii teemaan. Nyt taitaa Helsingissä olla sitten viisi kinneriä, tai jotain. Hieno palvelu tehtaalla, kun itse suunnittelija tulee korjaamaan. Ei taida edes Rolls-Royce pystyä tuohon, että chief designer tulee henk. koht. korjaamaan auton. Kääntösädehän tuossa on vielä pieni, eiköhän tuo alle 10 metrin käänny kuitenkin. Värikin kaunis.
Re: Strada DF
Lähetetty: 15 Loka 2015, 09:52
Kirjoittaja PW
Kinnerirekisterin mukaan Helsingin seudulla 11 kinnerii. http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 148#p59148
Re: Strada DF
Lähetetty: 15 Loka 2015, 10:15
Kirjoittaja E-Cruiser
Ok. Muutama enemmänkin mahtuu vielä 
Re: Strada DF
Lähetetty: 15 Loka 2015, 12:44
Kirjoittaja tm
Onnittelut täältäkin! Komia on peli, mutta yllättävän paljon mokia/virheitä jo näissä kahdessakin Suomeen toimitetussa yksilössä
.
Toivottavasti laatu paranee, muuten tulee erittäin kiireiset ajat pääsuunnittelijallekin, kun joutuu ympäri maailmaa kiertää korjailemassa tuotteitaan.