Tällä kertaa ajetaan vielä kaikki samassa 1 tunnin lähdössä. Viime vuonna ei ainakaan isompia ongelmia ilmaantunut. Jos porukan jakaa kahtia, niin siihen nopeampien lähtöön pitää löytyä riittävästi kovavauhtista porukkaa. Näin ei ole vielä meidän harrastajamäärillä, näin isolle radalle. Tyhjällä radalla on tylsä ajella, jos muita ei näy mailla eikä halmeilla.
Toki väkeä on nyt viivalla enemmän kuin viime vuonna. Ajolinjaa vaihtavan (=ohittajan) on syytä tehdä ohjausliikkeet rauhallisesti ilman äkkinäisiä ajolinjan muutoksia, jotta mahdolliset "ohittajan ohittajat" mahtuvat myös ohi ulkokautta. Tuo ylämäki on ahtain paikka, siinä kannattaa liikehtiä varovaisuutta noudattaen ja maalaisjärkeä käyttäen.
Osin tähän liittyen nyt luovutaan peesauskiellosta, joka on aiemmin ollut käytössä (tosin vain "herrasmies"suosituksena jota ei ole valvottu). Tämä oli RRF:n hallituksen yksimielinen päätös. Näin saadaan ajosta sujuvampaa etenkin tuossa ylämäen kohdalla.
Jos haluaa omien tulostensa olevan vertailukelpoisia aiempiin vuosiin nähden, niin kukaan ei toki pakota peesaamaan
.
Tällaisen useamman hengen kisan tulokset eivät kuitenkaan ole virallisesti ennätyskelpoisia. Jos ennätystä yrittää muiden ollessa radalla, pitää peesaamattomuus osoittaa jotenkin, joko valvojilla radan varrella, tai videoimalla suoritus, kuten Nojailija viime vuonna.