Sivu 9/43
Re: MBB tandem 2WR
Lähetetty: 10 Kesä 2016, 16:31
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:PW kirjoitti:
Kun aina lähden tekemään suurinpiirtein, joutuu matkalla muuttelemaan ja silti tulee suurinpiirtein lopputulokseksikin. Alamäessä kun alotin homman, ni tasasella näyttää erilaiselta
- perä laahaa vähän rumasti mutta kulkemista se ei haittaa.
Nyt jättö n. 100mm.
EIkös tuossa vielä takapää nouse jonkun verran, kun siirrät takapyörän akselin haarukan alle tulevaan droppariin. Jättökin hieman pienenee samalla.
Semmosen homman voi viel tehdä, sillon viimestään tarttee rissan ketjulle mutta voi olla ett sen tarttee joka tapauksessa. Takapenkin selkänojaa asentaessa, ei käynyt ketju mielessä

Re: MBB tandem 2WR
Lähetetty: 10 Kesä 2016, 17:15
Kirjoittaja PW

- Ketjulinja yhellä rissalla
- 20160610_171247.jpg (250.31 KiB) Katsottu 1669 kertaa

- Keulapuuttuu
- 20160610_171258.jpg (222.7 KiB) Katsottu 1669 kertaa
Re: MBB tandem 2WR
Lähetetty: 10 Kesä 2016, 17:19
Kirjoittaja PW
Kun kattelen ketjulinjaa, tulee heti mieleen - kestääkö ketju tuolla vetopuolen rissalla/hammasrattaalla kaikilla vaihteilla? Pitääkö se jollain varmistaa (putkella) ettei hyppää pois? Etuveto mies kyselee kun outoa systeemiä rakentaa 
Re: MBB tandem 2WR
Lähetetty: 10 Kesä 2016, 17:21
Kirjoittaja PW
Tuohon mahtuu 7-pakka. Lainasin toisesta pyörästä 8-pakkaa ja jätin toiseks viimesen rattaan pois ni meni paikalleen - voiko sitä tuommosena käyttää, vai pitääkö olla just erikseen 7-pakka?
Re: MBB tandem 2WR
Lähetetty: 10 Kesä 2016, 18:17
Kirjoittaja jori
Tuo taittopyörä on nolo. Taita mieluummin takahaarukkaa hieman alas. Runko nousee ja ohjauskulma jyrkkenee, joten voit siirtää etupyörää taaemmas. Samalla pääset eroon turhasta takaistuimen korokkeesta. Jotenkin näin.


- 2WR ketjulinja.jpg (200.21 KiB) Katsottu 1647 kertaa
Sitten tietenkin takapolkijalle lyhyemmät kammet, niin mahtuu paremmin polkemaan etupenkin alla, ei ota kantapäät maahan ja pysyy kadessit korkealla, eikä rupea runko heijaamaan. 
Re: MBB tandem 2WR
Lähetetty: 10 Kesä 2016, 18:33
Kirjoittaja PW
Re: MBB tandem 2WR
Lähetetty: 10 Kesä 2016, 18:54
Kirjoittaja PW
Re: MBB tandem 2WR
Lähetetty: 10 Kesä 2016, 19:00
Kirjoittaja PW

- korjattu perä.JPG (105.97 KiB) Katsottu 1627 kertaa
Olishan siinä puolensa 
Re: MBB tandem 2WR
Lähetetty: 10 Kesä 2016, 19:23
Kirjoittaja PW

- Jättö 80mm
- 20160610_192218.jpg (223.52 KiB) Katsottu 1616 kertaa
Hokasin ett jättö edellisessä kuvassa nollan tuntumassa - ettei ihan pyyttoniksi menis ni säädin vähän runkoa edestä ylemmäs ja kiekkoa taaemmas nyt siinä 80mm paikkeilla = jättö.
Re: MBB tandem 2WR
Lähetetty: 10 Kesä 2016, 19:32
Kirjoittaja jori

Ja minä kun ahersin ja piirsin kuvan, eikä se sitten kelpaakaan. Petrin piti piirtää oma. 
PW kirjoitti:
Olishan siinä puolensa 
Eihän tuossa muuta tarvitse muuttaa, kuin tehdä vekki runkoon takahaarukan etupuolelle. Eipä juuri muuta.
Re: MBB tandem 2WR
Lähetetty: 10 Kesä 2016, 19:34
Kirjoittaja PW
Väritin vaan siun kuvan 
Re: MBB tandem 2WR
Lähetetty: 10 Kesä 2016, 19:36
Kirjoittaja PW
Kai se on sitten ruvettava loveamaan haarukkaa - pari kiilaa pois välistä ja hitsillä taas kiinni.
Re: MBB tandem 2WR
Lähetetty: 10 Kesä 2016, 19:43
Kirjoittaja PW

- 20160610_194216.jpg (231.91 KiB) Katsottu 1599 kertaa
Oma sandaali mahtuu kehnosti pyörimään takana - Annilla onneks pienempi jalka. Etupenkin korkeus 670mm - laskeakaan sitä ei voi jos ei keskiötä laita tolpan nokkaan alemmas.
Re: MBB tandem 2WR
Lähetetty: 10 Kesä 2016, 20:11
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:
Oma sandaali mahtuu kehnosti pyörimään takana - Annilla onneks pienempi jalka. Etupenkin korkeus 670mm - laskeakaan sitä ei voi jos ei keskiötä laita tolpan nokkaan alemmas.
Lyhyemmät kammet mahdollistavat isommankin sandaalin ja tekevät tilaa myös alapuolelle, ettei kantapää ota kiinni maahan. Ei se kyllä tässä vielä maahan otakaan ja jos välttämättä haluat käyttää noin piiiiitkiä
kampia, voit asentaa kampikeskiön ja rungon väliin parin sentin tallan.
Re: MBB tandem 2WR
Lähetetty: 10 Kesä 2016, 20:17
Kirjoittaja PW

- 20160610_201454.jpg (230.22 KiB) Katsottu 1593 kertaa