Sivu 9/24

Re: (Eurolava) Twisteri

Lähetetty: 31 Touko 2017, 19:53
Kirjoittaja Vilijami

Jarrupalojen rikat toiseen järjestykseen, niin eipä ota kampi kiinni enää länkeen. :D


Re: (Eurolava) Twisteri

Lähetetty: 31 Touko 2017, 20:05
Kirjoittaja PW

Eiks penkin istuinosaa voi laittaa suoraan runkoputkeen jos tuntuu liian korkeelta?


Re: (Eurolava) Twisteri

Lähetetty: 31 Touko 2017, 20:18
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:

Eiks penkin istuinosaa voi laittaa suoraan runkoputkeen jos tuntuu liian korkeelta?

Sitte on kampikeskiön ja penkin korkeusero puoli metriä :shock:

Jukka


Re: (Eurolava) Twisteri

Lähetetty: 31 Touko 2017, 20:23
Kirjoittaja Härski

eikä pitkää tavaratillaa


Re: (Eurolava) Twisteri

Lähetetty: 31 Touko 2017, 20:30
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:
PW kirjoitti:

Eiks penkin istuinosaa voi laittaa suoraan runkoputkeen jos tuntuu liian korkeelta?

Sitte on kampikeskiön ja penkin korkeusero puoli metriä :shock:

Jukka

Ei kai ny sentään. Vaikee arvioida ku ei oo sivukuvaa, eikä se matala penkki mikään must juttu oo tietenkään.


Re: (Eurolava) Twisteri

Lähetetty: 31 Touko 2017, 20:52
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:

Vaikee arvioida ku ei oo sivukuvaa

Tuossa on sivukuva: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... 05#p110788
56cm istumakorkeudella kampien ja keskiön välinen korkeusero 13,5cm. Vähän oli puolimetriä liiottelua vaikka penkkiä 10-15cm alemmas laskisikin :oops:

Jukka


Re: (Eurolava) Twisteri

Lähetetty: 31 Touko 2017, 21:05
Kirjoittaja Vilijami

Penkki taitaa olla nyt yhtä korkealla kuin flevossa?
Penkin ja kampikeskiön korkeusero on noin 135mm. Sama kuin flevossa. Se tuntuu itselleni aika optimilta. Korkeammalla olevalla keskiöllä veri ei kierrä varpaissa ja matalammalla ei saa kunnolla voimaa polkemiseen? :?


Re: (Eurolava) Twisteri

Lähetetty: 01 Kesä 2017, 21:39
Kirjoittaja Vilijami

Jakkarassa on kiinnikkeet ja aloitin tillerin tekoa, että pääsee koeajolle. Alaohjaus tulee sitten myöhemmin.


Re: (Eurolava) Twisteri

Lähetetty: 01 Kesä 2017, 22:20
Kirjoittaja tm
Vilijami kirjoitti:

Jakkarassa on kiinnikkeet ja aloitin tillerin tekoa, että pääsee koeajolle. Alaohjaus tulee sitten myöhemmin.

Jännityksellä siis odotetaan, kuinka delta korkealla painopisteellä (siis ilman kuormaa ajellessa) käyttäytyy. Rauhallinen kuski selviytynee tuon kanssa hyvin, äkkinäisempi saanee toisen takapyörän helposti ilmaan.

Raideleveys lienee jossain metrin paikkeilla?


Re: (Eurolava) Twisteri

Lähetetty: 02 Kesä 2017, 00:26
Kirjoittaja vaaka

Sama kävi mielessä.


Re: (Eurolava) Twisteri

Lähetetty: 02 Kesä 2017, 05:49
Kirjoittaja jviirret
tm kirjoitti:

Jännityksellä siis odotetaan, kuinka delta korkealla painopisteellä (siis ilman kuormaa ajellessa) käyttäytyy. Rauhallinen kuski selviytynee tuon kanssa hyvin, äkkinäisempi saanee toisen takapyörän helposti ilmaan.

Varsinkin tuolla heiluriohjauksella pyörä kaatuu paikoillaankin kun riittävän linkkuun ohjauksen kääntää ja pitää tangosta kiinni :D

tm kirjoitti:

Raideleveys lienee jossain metrin paikkeilla?

Sekin on tässä kuvassa http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... 05#p110788 ;) 900mm
Veikkaan että joutuu leventämään niin että tulee FIN-lava twisteri. FIN-lavat ovat 1000x12000. Vai onko noita enää käytössä? 15vuotta sitten viimeksi tavaraa trukkilavoille pakannut.

Jukka


Re: (Eurolava) Twisteri

Lähetetty: 02 Kesä 2017, 10:21
Kirjoittaja Vilijami
tm kirjoitti:

Jännityksellä siis odotetaan, kuinka delta korkealla painopisteellä (siis ilman kuormaa ajellessa) käyttäytyy. Rauhallinen kuski selviytynee tuon kanssa hyvin, äkkinäisempi saanee toisen takapyörän helposti ilmaan.

No varmaan saa nurin, mutta ei tämä kilpapyörä olekaan. Vertailun vuoksi Laatikkopyörän kuva. Arvatkaa kumpi kaatuu helpommin? :D
Kuva


Re: (Eurolava) Twisteri

Lähetetty: 02 Kesä 2017, 10:27
Kirjoittaja tm

Ei tuo kommentti painopisteestä mikään moite ollut, vaan kiinnostuksen aihe uudenlaiseen pyörään liittyen. Eli miltä asia koeajossa tuntuu ja miten itse koet sen. Jos toimii normaaliajossa, niin sitten kaikki on kunnossa :-).


Re: (Eurolava) Twisteri

Lähetetty: 02 Kesä 2017, 10:45
Kirjoittaja jviirret
Vilijami kirjoitti:

Arvatkaa kumpi kaatuu helpommin?

Jos arvata pitää niin etuveto delta kaatuu helpommin. Varsinkin jos väistöliikkeeseen yhdistetään jarruttaminen.

Jukka


Re: (Eurolava) Twisteri

Lähetetty: 02 Kesä 2017, 13:04
Kirjoittaja vaaka

jviirret vielä on FIN lavat käytössä.