Re: (Eurolava) Twisteri
Jarrupalojen rikat toiseen järjestykseen, niin eipä ota kampi kiinni enää länkeen.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Jarrupalojen rikat toiseen järjestykseen, niin eipä ota kampi kiinni enää länkeen.
Eiks penkin istuinosaa voi laittaa suoraan runkoputkeen jos tuntuu liian korkeelta?
PW kirjoitti:Eiks penkin istuinosaa voi laittaa suoraan runkoputkeen jos tuntuu liian korkeelta?
Sitte on kampikeskiön ja penkin korkeusero puoli metriä
Jukka
eikä pitkää tavaratillaa
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Eiks penkin istuinosaa voi laittaa suoraan runkoputkeen jos tuntuu liian korkeelta?
Sitte on kampikeskiön ja penkin korkeusero puoli metriä
Jukka
Ei kai ny sentään. Vaikee arvioida ku ei oo sivukuvaa, eikä se matala penkki mikään must juttu oo tietenkään.
PW kirjoitti:Vaikee arvioida ku ei oo sivukuvaa
Tuossa on sivukuva: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... 05#p110788
56cm istumakorkeudella kampien ja keskiön välinen korkeusero 13,5cm. Vähän oli puolimetriä liiottelua vaikka penkkiä 10-15cm alemmas laskisikin
Jukka
Penkki taitaa olla nyt yhtä korkealla kuin flevossa?
Penkin ja kampikeskiön korkeusero on noin 135mm. Sama kuin flevossa. Se tuntuu itselleni aika optimilta. Korkeammalla olevalla keskiöllä veri ei kierrä varpaissa ja matalammalla ei saa kunnolla voimaa polkemiseen?
Jakkarassa on kiinnikkeet ja aloitin tillerin tekoa, että pääsee koeajolle. Alaohjaus tulee sitten myöhemmin.
Vilijami kirjoitti:Jakkarassa on kiinnikkeet ja aloitin tillerin tekoa, että pääsee koeajolle. Alaohjaus tulee sitten myöhemmin.
Jännityksellä siis odotetaan, kuinka delta korkealla painopisteellä (siis ilman kuormaa ajellessa) käyttäytyy. Rauhallinen kuski selviytynee tuon kanssa hyvin, äkkinäisempi saanee toisen takapyörän helposti ilmaan.
Raideleveys lienee jossain metrin paikkeilla?
Sama kävi mielessä.
tm kirjoitti:Jännityksellä siis odotetaan, kuinka delta korkealla painopisteellä (siis ilman kuormaa ajellessa) käyttäytyy. Rauhallinen kuski selviytynee tuon kanssa hyvin, äkkinäisempi saanee toisen takapyörän helposti ilmaan.
Varsinkin tuolla heiluriohjauksella pyörä kaatuu paikoillaankin kun riittävän linkkuun ohjauksen kääntää ja pitää tangosta kiinni
tm kirjoitti:Raideleveys lienee jossain metrin paikkeilla?
Sekin on tässä kuvassa http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... 05#p110788 900mm
Veikkaan että joutuu leventämään niin että tulee FIN-lava twisteri. FIN-lavat ovat 1000x12000. Vai onko noita enää käytössä? 15vuotta sitten viimeksi tavaraa trukkilavoille pakannut.
Jukka
tm kirjoitti:Jännityksellä siis odotetaan, kuinka delta korkealla painopisteellä (siis ilman kuormaa ajellessa) käyttäytyy. Rauhallinen kuski selviytynee tuon kanssa hyvin, äkkinäisempi saanee toisen takapyörän helposti ilmaan.
No varmaan saa nurin, mutta ei tämä kilpapyörä olekaan. Vertailun vuoksi Laatikkopyörän kuva. Arvatkaa kumpi kaatuu helpommin?
Ei tuo kommentti painopisteestä mikään moite ollut, vaan kiinnostuksen aihe uudenlaiseen pyörään liittyen. Eli miltä asia koeajossa tuntuu ja miten itse koet sen. Jos toimii normaaliajossa, niin sitten kaikki on kunnossa .
Vilijami kirjoitti:Arvatkaa kumpi kaatuu helpommin?
Jos arvata pitää niin etuveto delta kaatuu helpommin. Varsinkin jos väistöliikkeeseen yhdistetään jarruttaminen.
Jukka
jviirret vielä on FIN lavat käytössä.