Sivu 9/59
Re: Talvipyöräily
Lähetetty: 20 Helmi 2010, 19:32
Kirjoittaja Mustasudenkorento
Tekipäs kutaa.
Kävin ulkoiluttamassa itseäni Trikellä ja ulkona -30.
Samalla
hakemassa laatikko kaljaa kaupasta, se kun mahtuu koriin sopivasti. 
Hieman meinas hengittäminen olla tuskaista kun on niin kylmä, tuntuu että ei saa hapea vaikka koko naama silmiä lukuunottamatta olikin huivin takana.
Tuo muovinen (pleksi) lippalakin lippa jonka aiemmin vääntelin ja joka on kuminauhoilla pipon päällä on yllättävän kiva lisä. Toimii liki ajolaseina mutta ei huurtuessa haittaa näkökenttää.
Re: Talvipyöräily
Lähetetty: 20 Helmi 2010, 21:34
Kirjoittaja TeemuN
Hommasin tuollaisen hengityksen lämmittimen kun alkoi pakkanen ahdistamaan. Nyt parin kuukauden käytön jälkeen en suostuisi siitä luopumaan. Toimii paremmin kuin olisin osannut kuvitella. Näyttää Darth Vaderilta mutta aivan sama kun voi läähättää pyörällä runnoessa ilman että keuhkot jäätyy. Itselläni LX-malli riittää nenänkin ylitse.
Re: Talvipyöräily
Lähetetty: 22 Helmi 2010, 12:05
Kirjoittaja Mustasudenkorento
TeemuN kirjoitti:Hommasin tuollaisen hengityksen lämmittimen kun alkoi pakkanen ahdistamaan. Nyt parin kuukauden käytön jälkeen en suostuisi siitä luopumaan. Toimii paremmin kuin olisin osannut kuvitella. Näyttää Darth Vaderilta mutta aivan sama kun voi läähättää pyörällä runnoessa ilman että keuhkot jäätyy. Itselläni LX-malli riittää nenänkin ylitse.
Vaikuttaa pätevältä vehkeeltä, pitää alkaa jälestämään saako noita Oulusta jostain niin näkisi ennen ostoa...
Re: Talvipyöräily
Lähetetty: 22 Helmi 2010, 12:31
Kirjoittaja GodTdd
TeemuN kirjoitti:Hommasin tuollaisen hengityksen lämmittimen kun alkoi pakkanen ahdistamaan. Nyt parin kuukauden käytön jälkeen en suostuisi siitä luopumaan. Toimii paremmin kuin olisin osannut kuvitella. Näyttää Darth Vaderilta mutta aivan sama kun voi läähättää pyörällä runnoessa ilman että keuhkot jäätyy. Itselläni LX-malli riittää nenänkin ylitse.
Tuohan korvaisi normaalin kypärälakin? Omassa kypärälakissa ongelmana tahtoo olla että päätä käännellessä kypärälakin reuna nousee takin kauluksen tasalle ja sieltä viraa kylmää sisään. Olen miettinyt että jos tämmöisen ostaisi: Original Buff mutta Psolar näyttää (teknisesti) paremmalta vaihtoehdolta. Onko tuossa Psolarissa samaa ongelmaa että reauna nousee takin alta ylös?
Re: Talvipyöräily
Lähetetty: 22 Helmi 2010, 13:16
Kirjoittaja jviirret
Kylmin keli millä olen nyt töihin pyöräillyt on ollu -30. Vielä ei ole tarvinnut naamaa peitellä kun on toppatakissa iso huppu. Onneksi ei ole montaa risteystä, niissä vähän hankala kun päätä kääntäessä huppu ei käänny, vaan sivulle nähdäkseen se pitää laskea alas.
Kylmimmältä keli tuntui eilen, kun oli reipas sivutuuli ja -20.
"hitausennätys" clwb:llä tuolle 8km työmatkalle on nyt 40min. Tosi hyvä talvikeli kun on niin saattaa päästä alle 30min. Kesällä pääsee helposti alle 25min, muttei paljon.
Jukka
Re: Talvipyöräily
Lähetetty: 22 Helmi 2010, 17:57
Kirjoittaja TeemuN
En ole huomannut että se mitenkään erityisesti nousisi mutta minulla onkin aina fleecekaulaliina vielä sen päällä. Yksinään ei suojaisi ainakaan minun kaulaani tarpeeksi. Tuo Psolar LX ei siis ole kommandopipo mallinen vaan sellainen kaistale, joka liitetään takaa velcrolla kiinni. Intersportista sen ostin ja myyjä suositteli sitä mieluummin koska pipoa vaihtamalla saa säädeltyä paremmin lämmitystä kuin kiinteällä "yläosalla".

Re: Talvipyöräily
Lähetetty: 22 Helmi 2010, 20:51
Kirjoittaja Pastori
jviirret kirjoitti:Vielä ei ole tarvinnut naamaa peitellä kun on toppatakissa iso huppu.
Jukka
Jos huppu on tanakka - muodostuu kasvojen eteen ilmapatja joka syrjäyttää viimaa. VRT. takavuosien mopokypärät ja eikös Sakarilla ollut myös jokin tämänsorttinen viritys.
Re: Talvipyöräily
Lähetetty: 22 Helmi 2010, 23:48
Kirjoittaja GodTdd
TeemuN kirjoitti:En ole huomannut että se mitenkään erityisesti nousisi mutta minulla onkin aina fleecekaulaliina vielä sen päällä. Yksinään ei suojaisi ainakaan minun kaulaani tarpeeksi.
Olen kokeillut kaulaliinaa ja joko minulla on väärän mallinen tai sitten en vaan osaa solimia mutta kun yli tunnin töihin pyöräilee niin en saa sitä pysymään paikallaan koko matkaa. Pitänee siis hankkia molemmat
Pastori kirjoitti:jviirret kirjoitti:Vielä ei ole tarvinnut naamaa peitellä kun on toppatakissa iso huppu.
Jukka
Jos huppu on tanakka - muodostuu kasvojen eteen ilmapatja joka syrjäyttää viimaa. VRT. takavuosien mopokypärät ja eikös Sakarilla ollut myös jokin tämänsorttinen viritys.
Valitettavasti nykyisessa takissa ei ole huppua. Mitähän olen ajatellut kun semmoisen ostin... Huppu oli vanhassa takissa ja oli kyllä kätevä: suojasi viimalta ja ei päästänyt tuulta kaulaan. No seuraavalla kerralla tietää paremmin.
Re: Talvipyöräily
Lähetetty: 28 Helmi 2010, 15:40
Kirjoittaja jviirret
Niin sitä tuli semmoinenkin keli ettei CLWB:llä vihtinyt töihin ajaa. Huonosti auratulle tielle liki 10cm lisää lunta. Juuri ja juuri pystyi kyllä ajamaan, mutta totesin että liian hidasta. Käännyin 100m ajon jälkeen takaisin ja vaihdoin CF:n. Oikeastaan vähän turhaan, kun vastoin kaikkia odotuksia liki koko työmatka oli kuitenkin ehditty aurata.
Jukka
Re: Talvipyöräily
Lähetetty: 01 Maalis 2010, 17:11
Kirjoittaja PW
Meinaa usko loppua, parin kuukauden tauon jälkeen yrittäny varovasti alottaa nojailua mutta ei meinaa jaksaa polkea ku lyhyitä pätkiä. Osa syy on tietysti pieni eturengas ja pöpperöiset pyörätiet. Mutta tuntuu kuin alottas alusta koko nojaamisen kun just syksyllä alko isommatkin mäet menee polkemalla ylös.
Tänään sitte kävin pystärillä kun piti ottaa peräkärry mukaan, eikä meno ollu yhtään niin tuskasta.
Toivottavasti tuohon nojailuun taas joskus tottuu.
Re: Talvipyöräily
Lähetetty: 01 Maalis 2010, 22:56
Kirjoittaja jviirret
Nyt sitten vastoin kaikkia odotuksia tiet jätetäänkin kokonaan maanantaina auraamatta. Töihin vielä jotenkin CLWB:llä pääsi, mutta kotimatkalle (8km) tuhraantui tunti. Tiellä 6-8cm lumipöperöä, alamäet ajoin, tasaiset ja ylämäet piti työntää.
Jukka
Re: Talvipyöräily
Lähetetty: 09 Maalis 2010, 19:22
Kirjoittaja PW
Vähän helpotti menoa kun ymmärsin ketjuihin laittaa rasvaa ja varsinkin tuohon ketjurissan akseliin. Akselina toimii tavallinen 8mm pultti ja rissana romuista löytynyt metallirissa jossa messinki keskus. Akseli oli hionut messinkiä jo jonkin verran , no käyhän se työstä jos polkiessa samalla tekee sorvaus hommia
Tänään jouduin ajamaa yhestä pystypyöräilijästä ohi ja kun jonkun matkan jälkeen pysähdyin, tuli ihmettelemään ett sehän menee kovaa ja vähän muutakin tarinaa aiheesta. Itte en nyt niin kovaa tiedä ajaneeni mut toisalta en muista kenenkään ohikaan ajaneen. Tuleekohan sitä jotenkin nojapyörällä ajettua kovemmalla tempolla ku pystyssä tai jopa kovemmalla vauhdilla ? En oo kellon kanssa vertaillu omia aikojani pystyssä tai nojaamalla.
Re: Talvipyöräily
Lähetetty: 09 Maalis 2010, 22:01
Kirjoittaja Teemu Kalvas
PW kirjoitti:Vähän helpotti menoa kun ymmärsin ketjuihin laittaa rasvaa ja varsinkin tuohon ketjurissan akseliin. Akselina toimii tavallinen 8mm pultti ja rissana romuista löytynyt metallirissa jossa messinki keskus. Akseli oli hionut messinkiä jo jonkin verran , no käyhän se työstä jos polkiessa samalla tekee sorvaus hommia
Kyllähän siinä joku laakeri pitäisi olla, ettei se akselin rasvauksesta tai rasvaamattomuudesta ole kiinni? Katsos ettei siinä laakeri ole jotenkin jumittunut.
Re: Talvipyöräily
Lähetetty: 10 Maalis 2010, 00:09
Kirjoittaja PW
Pitäis tietysti olla laakeri mut tää kun on vielä "pronssi" kauden pyöriä niin ei ollu vielä laakeria keksitty 
No jos seuraavaan versioon sitten laittas laakerit.
Re: Talvipyöräily
Lähetetty: 10 Maalis 2010, 10:02
Kirjoittaja Teemu Kalvas
PW kirjoitti:Pitäis tietysti olla laakeri mut tää kun on vielä "pronssi" kauden pyöriä niin ei ollu vielä laakeria keksitty 
No jos seuraavaan versioon sitten laittas laakerit.
Jaa minä en vain ensin ymmärtänyt että se on tehty noin pienistä osista. Itse olen yleensä ostanut nuo ketjunohjaimet valmiina niin tulee laakeri mukana. Onhan se tietty vähän arvokasta maksaa kymppi pienestä muovirullasta.