Harjottelu jääny tosi vähiin mutt eiks se oo nii ett lahjattomat harjottelee. Ja pitäähän jonkun olla se hitainkin
Tavotteena maaliin pääsy.
Petri
Kohta kahden viikon flunssa alla - ei yhtään lenkkiä. Joten tavoitetta reivattu siihen että selviää siinä kondiksessa että voi aloittaa työt elävien kirjoissa. Muutenhan se onkin mahdotonta.
Olen käynyt muutaman kerran viikonloppuna ajamassa noin 5-6 tunnin lenkin. Kunto oli kai päässyt rapistumaan parin viime vuoden aikana kun varsinkin ekoilla lenkeillä tuli varsin väsynyt olo. Tuntuu että olisi pitänyt olla vielä pari kuukautta aikaa että olisi päässyt parempaan vireeseen. Tämmöinen 12 tunnin ajotapahtuma on kyllä hyvä kuntotesti ja motivaation lähde. Niillä eco-trip/lowride ajoilla piti vaan aina odotella milloin mitäkin, tässä sen sijaan saa keskittyä ajamiseen.
Nyt tässä vaiheessa ei kannata enään kauheesti revitellä. Nyt pitää ruveta itseään henkisesti valmentamaan tulevaan suoritukseen ja maksimoida lihasten palautumisen ennen ensi sunnuntaita. Kevyttä lenkiä ja kaluston huoltoo. Ihan uusilla renkailla ei kannata sitten lähtee. Muutenkin kannattaa kiinittää huomiota että tulevat säät ovat aika vaihtelevia. Syksy painaa päälle. Aamulla ilma on koleeta ja kekipäivällä voidaan joutua helteille. Eikä se sade tähän aikaan mikään paha yllätys ole. No illalla päästään saunaan ja lihakset pääsee lepoon. Itse odotan tapahtumasta värikästä ja ei ihan tosissaan olijoden henkeyttämää tapahtumaa. Tässä vaiheessa olisi hyvä tietää jos joku ei tule majotukseen vaikka on varannut. Niin voin tarjota muille jotka olisvat vailla yö sijaa. No Nokialla nähdään. Itse olen paikalla alisenniemessä noin klo 12 etiepäin perjantaina ja minut tavoittaa tästä puh. Numerosta 040 486 4886 jos on jotai kysyttävää alisenniemen majoituksesta.
Jaa miksi ei? Reilu 100 km oon noilla uusilla kojakeilla ajellu ja tuntuu, että pyörii kuin hyrrä ja pitää kuin tauti eikä sateessakaan joutunu vesiliirtoon asennusvaiheessakaan en saanut yhtään reikää niinkuin palttiarallaa 7 vuotiaana 7 reikää
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
100 km ajetut renkaat on ajettu jo sisään. Renkaasta on kulunut tehtaan valmistuksesta johtuva sulkeutunut muottipinta . Kun rengas ajetaan sisään , niin se asettuu vanteele ja pinta saavuttaa parhaat ominaisuutensa. Sekä jos sisärenkaan asennuksessa olisi tultua tehtyä virhe , olisi se näyttänyt jo merkinsä , tai puhjennut.
Yllättävän vähän on osallistujia. Onkos keskustelu tavoitteista yms karkoittanut huumori-ajelijat pois? Ainakin itse olen tulossa juttelemaan ja katsomaan omia rajojani, ja jokseenkin sama mitä muut ajavat. Tietysti jos kaikki muut ovat tuplalla keskinopeudella ajavia, niin niitä juttukavereita ei riitä, mutta kyllähän nyt on jo kaiken vauhtisia kuskeja ilmoittautunut, joten eiköhän tuolla nopeus-skaala ole melkoinen.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Tänään rikkoutui 15:n ilmoittautuneen raja. Nyt taitavat olla mukana kaikki, jotka ovat tässä ketjussa ilmaisseet osallistumishalukkuutensa ko. koitosta kohtaan. Se voi tuo sana "kilpailu" karistaa osan porukasta pois heti kättelyssä. Voi kuulostaa liikaa suorittamiselta. Omia rajojaan tässä kukin lähinnä hakee, tuskin kukaan osallistuu "ollakseen paras".
Jos (ja toivottavasti kun) tapahtuma ottaa tuulta siipiensä alle, niin tarvinnee profiloida tapahtumaa jatkossa hieman toisin. Hyviä ehdotuksiahan tässä on jo tullutkin, esim. maahantuojien pyytäminen paikalle tarjoamaan koeajomahdollisuutta yms., ja nojakkien esittelyä tavallisille tallaajille (mainostaminen). Ajo kelloa vastaan säilyisi luonnollisesti mukana oleellisena osana, mutta mukaan tulisi tuota muutakin oheistoimintaa, normaalia kokoontumista ja hengailua unohtamatta.
Tänään rikkoutui 15:n ilmoittautuneen raja. Nyt taitavat olla mukana kaikki, jotka ovat tässä ketjussa ilmaisseet osallistumishalukkuutensa ko. koitosta kohtaan. Se voi tuo sana "kilpailu" karistaa osan porukasta pois heti kättelyssä. Voi kuulostaa liikaa suorittamiselta. Omia rajojaan tässä kukin lähinnä hakee, tuskin kukaan osallistuu "ollakseen paras".
Jos (ja toivottavasti kun) tapahtuma ottaa tuulta siipiensä alle, niin tarvinnee profiloida tapahtumaa jatkossa hieman toisin. Hyviä ehdotuksiahan tässä on jo tullutkin, esim. maahantuojien pyytäminen paikalle tarjoamaan koeajomahdollisuutta yms., ja nojakkien esittelyä tavallisille tallaajille (mainostaminen). Ajo kelloa vastaan säilyisi luonnollisesti mukana oleellisena osana, mutta mukaan tulisi tuota muutakin oheistoimintaa, normaalia kokoontumista ja hengailua unohtamatta.
Niinpä. Itseäni mietitytti kovin, miksi minun pitäisi "hankkia kutsu" joltain toiselta tullakseni pystypyörällä tilaisuuteen. Ja se, että jos pystypyörässä on EU-laillinen sähkömoottori, niin sitten ei saa tulla edes kutsusta, vaikka ei moottoria käyttäisikään. Tosin ymmärrän, että jossain on rajat hyvä olla. Esim. olisi epäkäytännöllistä enkä tykkäisi, jos radalla olisi yhtä aikaa myös hevosia, rekkoja ja F1-kulkineita nojakkien lisäksi.
Olin innoissani suunnittelemassa kaikenlaista mittausta radankiertoon, mutta sitten huomaisin pettymyksekseni rajoitukset.
Mäntyharjun tilaisuus oli tässä mielessä suvaitsevainen ja onnistunut ja osallistujia runsaasti.
Niin voitaisiin sitä jatkossa harkita sähköpyörä luokkaa 250 W ja yli 250 W . Ja katsoo paljonko todella hyötyy tästä moottorista on. Itse laskeskelin että pitäs olla vähintään neljät akustot jota vaihtaa 12 tunnin aikana. Tollaisella radalla pystys suotuisessa olosuhteessa pitämään noin 27km/h nopeutta keskimääräisesti koko ajan. Tosin akkujen vaihtoon menisi aina muutama minuutti. Mutta säänöt on nyt laadittu ja niillä mennään.
Yllättävän vähän on osallistujia. Onkos keskustelu tavoitteista yms karkoittanut huumori-ajelijat pois? Ainakin itse olen tulossa juttelemaan ja katsomaan omia rajojani, ja jokseenkin sama mitä muut ajavat. Tietysti jos kaikki muut ovat tuplalla keskinopeudella ajavia, niin niitä juttukavereita ei riitä, mutta kyllähän nyt on jo kaiken vauhtisia kuskeja ilmoittautunut, joten eiköhän tuolla nopeus-skaala ole melkoinen.
Miekin mietin jos ois tullu vaikka tunnin ajon kruisaileen mutta jotenkin tuli sellainen vaikutelma että ihmiset on siellä ajamassa ja sosiaaliset "tapahtumat " nollassa, joten tällaiselle tavan tallaajalle tapahtuman lähtökohta on vähän huono.
Mutta Ajotapahtumaksihan se on suunniteltukkin joten ei siinä sinällään ole mitään vikaa, ja toivon että se onnistuu loistavasti ja jatkoa olisi luvassa.
Tieten jos jotain aivan käsittämätöntä tapahtuu niin saattaisihan tuota pölähtää radanvarteen hetkeksi ihmettelemään...