Tässäpä vasta kinkkinen kysymys sillä pyörät ovat kuitenkin niin samanlaisia. Minä en sitten puolestaan ole Mangolla ajanut kuin jonkun hassun kilometrin joten vaikea siitä sanoa mitään sen syvällisempää. Mangossa on hieman enemmän tekniikkaa kuin Stradassa, kun siinä on se väliakseli istuimen alla. Tuo tekniikka on tuntunut foorumin Mangokuskeille aiheuttavan hieman harmaita hiuksia viimeaikoina. Stradassa kun on iso takapyörä niin siinä veto menee yhden penkin alla olevan taittopyörän kautta takarenkaalle, ketjunkiristäjänä toimii takavaihtaja kuten tavallisessa nojakissa (tätä taisi terppa kysyä reissutopikissaan mutta vastataan nyt tänne). Paluupuolen ketju kulkee putken sisällä. Väliakseli luo toisaalta myös mahdollisuuksia sillä esimerkiksi sähköavun tai jonkin dynamovirityksen voisi äkkiseltään ajatella onnistuvan siinä helpommin. Tavaratilaa Stradassa on enemmän kuin sportti Mangossa, varmaan myös vähän enemmän kuin tour versiossa sillä Strada on 20 cm pidempi.
Mango tuntui pienellä kokeella jäykemmältä polkiessa, siinä kun alumiinirunko (siis se missä kammet on kiinni) jatkuu kauemmas taakse. Stradassa runko loppuu eturenkaiden kohdalle ja lopun voimien siirron hoitaa kuori ja erityisesti sen pohjassa oleva tunneli. Strada on mielestäni siis hieman kumipallomaisempi polkiessa. Se onkin toinen asia mihin tämä vaikuttaa ja kuinka paljon. Kevyemmillä kuskeilla siitä ei varmaan ole erityisemmin häiriötä, mutta itse kun en siihen joukkoon kuulu ja lisäksi on paha tapa välillä vähän runtata niin joskus joustotunne hieman häiritsee.
No joka tapuksessa jos noiden kahden väliltä nyt päättäisin niin varmaan Stradaan päätyisin uudestaan. Kokonaisuuteen olen kuitenkin ollut erittäin tyytyväinen ja pyörä on toiminut hienosti tähän asti. Hieman varmaan miettisin tavallisen kokoista Questia vaihtoehtona (sen kun kulkisi vähän kovempaa kai), mutta sitä pitäisi päästä kokeilemaan että tietäisi kuinka paljon kömpelömpi se on ja kuinka kiikkerä. Sitten tietysti kiinnostaisi nähdä ja kokeilla myös Milanin iso versio ja Go-one evo k.
Varustelusta sanoisin että jos kauppoihin tulee yhdistetty rumpujarru- ja dynamonapa niin sellainen tarvisi varmaan hankkia ettei tarvisi akkua miettiä. Muunlaista fiksua dynamoviritystä on Stradaan vaikea kuvitella.