Re: Nojapyörä mediassa
Urpo Taskisesta oli pieni haastattelu ja kuva päivä kaupunkiuutisissa. Tuolta pitäisi löytyä http://www.hameensanomat.fi/epaper
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Urpo Taskisesta oli pieni haastattelu ja kuva päivä kaupunkiuutisissa. Tuolta pitäisi löytyä http://www.hameensanomat.fi/epaper
Ilmottaa ett sivua ei löydy.
Onko Suomen tunetuin kinneristi siis Ruottalainen voi harmi ja tevetuloa Urpo foorumille!
Petri
PW kirjoitti:Ilmottaa ett sivua ei löydy.
Onko Suomen tunetuin kinneristi siis Ruottalainenvoi harmi ja tevetuloa Urpo foorumille!
Petri
Ei näy kyllä mun puhelimellakaan. Olin siinä toivossa, että muilla näkyisi... Täytyy laittaa lehti talteen.
eemeli kirjoitti:PW kirjoitti:Ilmottaa ett sivua ei löydy.
Onko Suomen tunetuin kinneristi siis Ruottalainenvoi harmi ja tevetuloa Urpo foorumille!
Petri
Ei näy kyllä mun puhelimellakaan. Olin siinä toivossa, että muilla näkyisi... Täytyy laittaa lehti talteen.
Croppaa print screenillä ja laita kuvat tänne.
eemeli kirjoitti:Urpo Taskisesta oli pieni haastattelu ja kuva päivä kaupunkiuutisissa. Tuolta pitäisi löytyä http://www.hameensanomat.fi/epaper
Sivun alareunassa oli toinen linkki html-5 tiedostona. Tuo ainakin näkyi minulla http://www.lehtiluukku.fi/lehti/hameenl ... nkiuutiset
Lisäys: juttu sivulla 14...
eemeli kirjoitti:eemeli kirjoitti:Urpo Taskisesta oli pieni haastattelu ja kuva päivä kaupunkiuutisissa. Tuolta pitäisi löytyä http://www.hameensanomat.fi/epaper
Sivun alareunassa oli toinen linkki html-5 tiedostona. Tuo ainakin näkyi minulla http://www.lehtiluukku.fi/lehti/hameenl ... nkiuutiset
Lisäys: juttu sivulla 14...
Viime perjantain Keskisuomalaisessa oli juttu minun ikääntyneille tarkoitetuista nojapyöristäni. Esitarkistuksesta huolimatta jäi tekstiin ainakin pari virhettä. Juttu oli koko sivun korkuinen. Otin siitä kuvan Lumix-kamerallani, kun ei kerralla A4-skanneriin olisi mahtunut. Jos kuvaa suurentaa Ctrl + hiiren keskirullalla ja siirtää sitä sitten pelkällä keskirullalla, on teksti luettavissa suurempana ehkä vähän paremmin . En ole löytänyt juttua Keskisuomalaisen nettisivuilta.
Tuo sama lehtijuttu Sakarin pyöristä oli tämän päivän 30.7 Kouvolan sanomissa, samaa lehtikonsernia vissiin Hyvä oli teksti ja hienot kuvat.
Petja ja kinneri juttua sivulla 8
http://svenska.yle.fi/artikel/2014/08/1 ... nlig-cykel
Pohjanmaalla taas uusi kinneri, pitää tarkistaa onko jo "Suomen virallisessa kinnerirekisterissä". Linkki juttuun löytyi Hollannin Ligfiets.netin perjantaiuutisista, pieni on nojapyörämaailma - kaikki tuntee kaikki
Petri
PW kirjoitti:http://svenska.yle.fi/artikel/2014/08/1 ... nlig-cykel
Pohjanmaalla taas uusi kinneri, pitää tarkistaa onko jo "Suomen virallisessa kinnerirekisterissä". Linkki juttuun löytyi Hollannin Ligfiets.netin perjantaiuutisista, pieni on nojapyörämaailma - kaikki tuntee kaikkiPetri
Ei oo tuo esi-isien kieli oikeen hallussa, pikkasen tavasin nopeesti juttua läpi - aika samaa juttua ku suomenkielisilläkin medioilla.
Kommenteissakin sama linja - vaarallisia ovat
Petri
http://www.ligfiets.net/news/4756/vrijd ... t-141.html
Taas on suomalainen linkki Hollannin nojauutisissa - vuoden 1949 kinnerijuttu. Seuraavat näköjään säännöllisesti mitä täällä tapahtuu.
Petri
TM:n raportti Eurobike- messuilta : http://www.youtube.com/watch?v=DFJZeVq2OnE
ICE:n läskitadpole on päässyt videolle (0:24-0:29).
Jarcco kirjoitti:TM:n raportti Eurobike- messuilta : http://www.youtube.com/watch?v=DFJZeVq2OnE
ICE:n läskitadpole on päässyt videolle (0:24-0:29).
Mikä on takana levyjarrukieltoon kilpapyörissä?
Petri
PW kirjoitti:Jarcco kirjoitti:TM:n raportti Eurobike- messuilta : http://www.youtube.com/watch?v=DFJZeVq2OnE
ICE:n läskitadpole on päässyt videolle (0:24-0:29).Mikä on takana levyjarrukieltoon kilpapyörissä?
Luultavasti vain se, ettei levyjarrua ollut edes keksitty, kun kilpapyörän säännöt määriteltiin.
Toisaalta levyjarru kuormittaa kiekon puolausta rajusti enemmän, joten periaatteessa turvallisuuskysymyskin se voisi olla. Etupyörä, joka jarruttaa enemmän ei vannejarrua käytettäessä kuormita puolausta jarrutuksen aikana juurikaan ajotilannetta enemmän. Levyjarru jarruttaa kuitenkin pyörän napaa, joka välittää voiman puolauksen kautta vanteelle ja sieltä renkaalle ja tiehen, eli kuormitus on selvästi suurempi. Jarruvoima välittyy samalla tavalla etuhaarukan kautta runkoon, mutta levyjarrullisen pyörän jarrumomentti vain haarukan toisen varren kautta. Vannejarrullisessa tuo momentti välittyy haarukan yläosaan paljon vahvemmalle kohdalle symmetrisesti molemmin puolin ja ns. maantiejarruissa vasta haarukan kruunuun.
Koska kilpapyörissä rakenteita kevennetään äärimmilleen tällainen ylimääräinen kuormitus etupyörässä ja haarukassa vain jarrutuksen yhteydessä taattaisi olla vaarallista.