.Miten muuten takarenkaan saa irti ? Onko kinnerin sisäpuolen kuusiopultti myös irroitettava, että vanteen saa vedettyä pois.Hankalassa paikassa
Jos taka-akseli vaan lähtee liikkumaan niin on helppo ottaa irti, jos taas ei liiku ja on katkonut ulkopuolella olevan pultin kuten minä suattapi harmittaa
Muistaakseni menee näin: Ensin sisäpuolinen kuusiokolopultti irti, sitten akseli vedetään ulkopuolelta/oikealta puolelta pois/ulos ja vanne lähtee samalla irti. Tokalla kerralla muistaakseni akseli lähti ihan hyvin kun veti pihdeillä siitä ulkopuolisesta pultinkannasta.
Muoks. Jonkin sortin video aiheesta
Re: Mango+ velomobiili
Lähetetty: 18 Joulu 2013, 18:04
Kirjoittaja Velonautti
Jos taka-akseli vaan lähtee liikkumaan niin on helppo ottaa irti, jos taas ei liiku ja on katkonut ulkopuolella olevan pultin kuten minä suattapi harmittaa
Muistaakseni menee näin: Ensin sisäpuolinen kuusiokolopultti irti, sitten akseli vedetään ulkopuolelta/oikealta puolelta pois/ulos ja vanne lähtee samalla irti. Tokalla kerralla muistaakseni akseli lähti ihan hyvin kun veti pihdeillä siitä ulkopuolisesta pultinkannasta.
Muoks. Jonkin sortin video aiheesta
Kiitos tiedosta.Vikapuoleltahan sitä alkoi purkamaan.Kuhan tässä stressi hälvenee jatketaan purkamista
Re: Mango+ velomobiili
Lähetetty: 07 Tammi 2014, 20:03
Kirjoittaja eemeli
Tarttis apua… Mä kyllä mittasin tuon korkeuden, mutta ei ole kyllä mitään hajua mihinkä mä merkkasin sen ylös. Eli voisko joku Mango kuskeista mitata tuon peräpään korkeuden ilman kuskia. Kiitos etukäteen...
Re: Mango+ velomobiili
Lähetetty: 08 Tammi 2014, 09:00
Kirjoittaja terppa
Mulla tais olla tuossa kohtaa 21 senttiä mutta perän malli on vähän erilainen alareunastaan eli takarenkaan kohdalla ei ole tuollaista "ylösvetoa"
Re: Mango+ velomobiili
Lähetetty: 08 Tammi 2014, 16:04
Kirjoittaja eemeli
Kiitos terppa!
Mä olen koittanut sovitella 24 tuumasta rengasta taakse. Tuolla mitalla saisi vielä jonninverran joustoakin takapyörälle...
Re: Mango+ velomobiili
Lähetetty: 08 Tammi 2014, 19:24
Kirjoittaja eemeli
Takahaarukkaa miettinyt...
Laittaako kunnon iskarin vai riittäiskö pelkkä tärinänvaimennus?
Kuinka ratkaisisi renkaan paikkauksen tien päällä? Hankalaa se tulee olemaan. Dropoutit pitäisi varmaan saada tulemaan kotelosta ulos. Eli Iskarin/tärinänvaimenninkumin yläpäänkiinitys pitää olla helposti irroitettava. Lisäksi rohloffin vaijerit tulee hankaloittamaan renkaan irroittamista.
Re: Mango+ velomobiili
Lähetetty: 08 Tammi 2014, 20:46
Kirjoittaja Syväri
Ilmaiskaria väliin niin joka metri on luksusta
Re: Mango+ velomobiili
Lähetetty: 08 Tammi 2014, 22:37
Kirjoittaja eemeli
Syväri kirjoitti:
Ilmaiskaria väliin niin joka metri on luksusta
Onkos tää nyt päätetty ?
Mä kävin tuota illalla vielä kahtelemassa."Linkulla" iskarin varmaan saisi mahtumaan ja dropoutit vielä kotelosta ulos… Ilman "linkkua" tila loppuu kesken. En mä kyllä tiedä, että osaanko mä sitä tehdä .
Re: Mango+ velomobiili
Lähetetty: 08 Tammi 2014, 22:50
Kirjoittaja PW
Oon vakuuttunut, kyllä osaat
Petri
Re: Mango+ velomobiili
Lähetetty: 08 Tammi 2014, 23:56
Kirjoittaja tm
Täältäkin ääni ilmaiskarille .
Ei muuta kuin hahmottelemaan. Eiköhän täältä foorumilta saa vinkkiä, jos itseä epäilyttää.
Re: Mango+ velomobiili
Lähetetty: 09 Tammi 2014, 06:51
Kirjoittaja jviirret
Kuinka paljon kopan sisään jää renkaalle liikevaraa? Jos se on sentti tai kaks niin mun mielestä turha panostaa ilmaiskariin vaan pelkkä kumielementti riittää. Pidemmät joustot vaatii panostusta...
Jukka
Re: Mango+ velomobiili
Lähetetty: 09 Tammi 2014, 07:01
Kirjoittaja jori
jviirret kirjoitti:
Kuinka paljon kopan sisään jää renkaalle liikevaraa? Jos se on sentti tai kaks niin mun mielestä turha panostaa ilmaiskariin vaan pelkkä kumielementti riittää. Pidemmät joustot vaatii panostusta...
Kumitissin ulosjoustovara riittää hyvin vaikka 90 asteen huoltoasentoon.
Re: Mango+ velomobiili
Lähetetty: 09 Tammi 2014, 07:56
Kirjoittaja eemeli
jviirret kirjoitti:
Kuinka paljon kopan sisään jää renkaalle liikevaraa? Jos se on sentti tai kaks niin mun mielestä turha panostaa ilmaiskariin vaan pelkkä kumielementti riittää. Pidemmät joustot vaatii panostusta...
Jukka
Kyllä se sellasen 7 - 8 senttiä mahtuu liikkumaan. Ei se alkuperäisellä iskarillakaan enempää liikkunut...
Re: Mango+ velomobiili
Lähetetty: 09 Tammi 2014, 19:51
Kirjoittaja terppa
eemeli kirjoitti:
Laittaako kunnon iskarin vai riittäiskö pelkkä tärinänvaimennus?
Ilmaiskari ihan ehdottomasti jos se teknisesti on mahdollista, varsinkin jos meinaat reissata vehkeellä niin saat säädettyä jousitusta kuorman mukaan ja on se mukavuus ihan omaa luokkaansa.
Sentin tai kaksi varmaan saat vielä lisätilaa joustolle mun mittaustulokseen verrattuna kun sporttisemmassa mangossa toi perän alaosan muotoilu on aavistuksen erilainen.