jori kirjoitti:
Tuohan on nerokas oivallus käyttää vaahtomuoviputkea. Ei paina mitään, eikä satu, vaikka potkaisee polvensa siihen. Pysyy silti pyöreänä ja kestää loivia kaarroksiakin tehdä. Liimaa putki ilmareikään ulkoreunaltaan kiinni ja muotoile putken reuna saksilla juoheaksi, niin tulee enemmän ilmaa putkesta.
Joskus sokea kanakin löytää jyvän
pitää koittaa viistää, toi on ainakin helposti työstettävää matskua.
Wacky kirjoitti:Huomaa että tuo mango näkee käyttöä 
Joo, sääli on sairautta
ja ne on toiset miehet joiden elämäntehtävä on pyörän puunaus
Noista keulan ratkeamista aika moni on tullut metsäyöpymiseen siirtyessä kun jossain heinikon seassa on ollut yllättävä kivi tms. Tuli sekoitettua vähän turhan iso satsi sitä epoksia niin pohjaan sitten vetelin muutaman ylimääräisen suikaleen hiilikuitumattoa missä nyt raapiumia näkyi. Samoin sisäpuolella vahvistelin vielä keulan tavarataskuja ja jalka-aukkojen ympärille laitoin lisää matskua. Reilu neliö sitä mattoa meni. Jos napadynamon laskee mukaan niin varmaan kilolla tulee painoa lisää, vaan jospa se kestäisi.
Perän jatkeen teko varmaan jää myöhäisempään aikaan, keskiviikkona ja pyhänä on aikaa värkkäillä, vaikka varmaan jollain pitäisi ajaakkin kun kilometrikisa alkaa
perän patti on helppo joku keväinen viikonloppu tehdä jälkeenkinpäin.
Napadynamo olikin sitten ainoa päivän hyvin onnistunut homma. tai remmiaihion unohdin kotiin eli se jäi huomiseksi ja jos voimansiirron saisi muuten tehtyä niin voisi koittaa toimiiko.
Tai onnistui tänään jotain muutakin, eka pellillinen karjalanpiirakoita mutta seuraaviin (leivin)uunin lämpö jäi vähän vajaaksi... noh, ihan syötäviä nekin... voisin vaihtaa harrastusta leipomiseen jos tallihommat alkaa tökkiä 
Piti laittaa uusia led-valoja mutta nyt poikki olleita johtoja tinatessa tulin toisiin aatoksiin. Tai taaksehan asensin "pintaan" yhden tehokkaan takavalon mutta pyyhin työlistalta keulan valot. Nyt loppuu aika ja innostus...
Nyt sitten saa jotain järjestystä akun johtoihin, jos dynamo toimii niin akutkin voisi laittaa nipparilla kiinni ja vaihdella sitten lataus- ja pyöränpistokkeen välillä. Noi johtojen päät on reissussa tuottaneet harmia kun tavaroita tunkiessa johto on lähtenyt helposti irti ja sitä pudonnutta päätä on ollut vaikea tavarapaljoudesta etsiä mutta jospa siihenkin saisi avun. Ja ei tartteisi pysähdellä reissussa sen takia, että saa puhelin tai valojen akut ladattua.
Kaikkea epätoivoista sitä sommittelee ja kokeilee... runko notkuu voimalla polkiessa ja jollain sivutuilla sitä kait voisi hillitä, mutta tämä jää sihen kun on alumiinin juottamiseen soveltuvat vermeet. Kyljet on sen verran heppoista kamaa, että tankoja ei oikein sivullekaan saa tai jos joku kevyt sivukosketus tulee esteeseen niin ne tangot tulisi sitten kyljestä läpi eli ainoa mahdollisuus on tuo rungon levennys keulassa.
Sitä olen miettinyt, että miksi kannelle/pyörän yläosalle ei ole jotain pikalukitusta tai kiilaa/lovetusta ja pari pulttia helpossa paikassa, väliin kumitiiviste ja teippi sauman päälle. Jos kannen aukaisu veisi vaikka 5 min niin kynnys ruveta huoltohommiin olisi pieni.
Muoks. Ovaalin rattaan tilasin saksanmaalta samalla kun muutakin, 39 piikkisen. Ensi viikolle venyy toimitus http://www.bike24.de/1.php?content=8;na ... duct=28986 Joskus suunnittelin tekeväni itse mutta jos tähän pyörään laittaisi priiman ja harjoittelisi Pioneeriin itse tekemällä.