Eikös Jukan kinnerissä ja SH18:ssa ollut upotettu keskiöakselin pätkät 20mm hydrauliputkeen, jolloin rattaat sai helpolla kiinni. Samallalailla saisi tietysti normaalit kammetkin kiinni. Mulle on vielä täys arvoitus miten puristat tuon keskiön kasaa. Kohta selvinnee
Niin, noinhan se on miun kolmipyörässäkin ratas kiinnitetty - neliöakselin tumppiin. Ei käyny mielessä ett kammetkin voi siihen kiinnittää Johtuen ehkä siitä ett olin niin innostunu: "Nyt saan itsetehtyä lyhennetyt kammet" , ajatukseen.
Pitääkö keskiö jotenkin puristaa kasaan En ajatellut puristaa, ehkä hitsillä vähän tuikkaan akselille ja keskiöputkeen, ettei laakerit liiku
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ei kai laakereita puristaa tartte. Silleen saa vaan välyksen pois Keskiössä pieni päittäisvälys tuskin aiheuttaa pientä ääntä kummempaa ongelmaa, jos sitäkään.
Edit. Niissä laakeriyksikköihin tarkoitetuissa laakereissa on ruuvit akselin kiinnittämistä varten.
Arponut kampiasiaa ja teen ne varmaan ite jos löytyy toinen teräskampi ni lyhennän niitä ja hitsaan akseliin tai sitten teen putkesta. Neliöputken tumpista olis voinu myös mutt sitten kammenpituudeksi ei olis tällä hetkellä löytyny 152mm lyhyempää, lisäksi olis pitäny käyttää kaks vasentakampee - samanlaisia ei olis löytyny (no se ei kai suuri ongelma olis) mutt oikee poljinkierre olis ollu vääränlainen - mahdollisesti aukeeva. Neliöakseli kiinnityksessä olis tietty se hyöty ett keskiö olis purettavissa muutenkin ku rälläkällä.
Rattaan asemointi kohilleen seuraavaks kunhan kerkii paneutuun.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Neliöputken tumpista olis voinu myös mutt sitten kammenpituudeksi ei olis tällä hetkellä löytyny 152mm lyhyempää, lisäksi olis pitäny käyttää kaks vasentakampee - samanlaisia ei olis löytyny (no se ei kai suuri ongelma olis) mutt oikee poljinkierre olis ollu vääränlainen - mahdollisesti aukeeva. Neliöakseli kiinnityksessä olis tietty se hyöty ett keskiö olis purettavissa muutenkin ku rälläkällä.
Rattaan asemointi kohilleen seuraavaks kunhan kerkii paneutuun.
Jos käytät kaksi vasenta kampea niin tarvitsisi lisäksi kaksi vasemman puolen poljinta, apinan raivolla jos ne kiinni vetää niin itsestään aukeaminen ei ole ongelma, mutta kaksi poljinta saadaksesi joudut ostamaan kahdet, tulee kalliiksi
Mutta miksi oikealle puolelle ei voisi laittaa oikean puolen kampea? Jos turhat rattaat häiritsee niin leikkaa ne irti.
Neliöputken tumpista olis voinu myös mutt sitten kammenpituudeksi ei olis tällä hetkellä löytyny 152mm lyhyempää, lisäksi olis pitäny käyttää kaks vasentakampee - samanlaisia ei olis löytyny (no se ei kai suuri ongelma olis) mutt oikee poljinkierre olis ollu vääränlainen - mahdollisesti aukeeva. Neliöakseli kiinnityksessä olis tietty se hyöty ett keskiö olis purettavissa muutenkin ku rälläkällä.
Rattaan asemointi kohilleen seuraavaks kunhan kerkii paneutuun.
Jos käytät kaksi vasenta kampea niin tarvitsisi lisäksi kaksi vasemman puolen poljinta, apinan raivolla jos ne kiinni vetää niin itsestään aukeaminen ei ole ongelma, mutta kaksi poljinta saadaksesi joudut ostamaan kahdet, tulee kalliiksi
Mutta miksi oikealle puolelle ei voisi laittaa oikean puolen kampea? Jos turhat rattaat häiritsee niin leikkaa ne irti.
Jukka
Joo, mahollisuuksia on näköjään monta.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Työ vei Lappeenrantaan, sain käydä Biltemassa. 9-vaihteisen ketjua ostin ja laakerit polkimiin. Onhan nuo paljon halvempia ku paikallisessa laakerikeskuksessa. Kolmipyörästä otan lukot laakereihin.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Eilen Lappeenrannassa käydessä, piipahdin myös motonetissä, siel ois ollu noita 29tuuman renkaita eli 60-622. Jätin kuitenkin hyllyyn kun en tienny minkä kokonen sisärengas tuohon ois pitäny valita?
Kokeilen ensteks ajoa noilla olemassaoleville renkailla ja jos alkaa sujua, päivittelen sitt rengaspuolta tarpeen mukaan.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
2014-10-30 16.14.24.jpg (165.3 KiB) Katsottu 1954 kertaa
/attachment]
Jaaha, Yritin ajaa erilaisissa asennoissa, ilman ohjaustankoa, ohjaustangolla, negatiivisellajätöllä ja positiivisella. Paras onnistuminen 1,5 kampikierrosta
Tuo ohjaustanko on ilmeisesti aivan väärässä paikassa siitä ei kauheesti oo hyötyä. Luulot oli paljon suuremmat
Liitteet
2014-10-30 16.08.29.jpg (178.98 KiB) Katsottu 1954 kertaa
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Nojoo tangosta voi olla vaikea väännellä kun on noin kaukana ohjausakselista.. mutta mikähän vois olla, polkimien alhainen sijainti aiheuttaa vaikeasti hallittavia voimia? liian veltto runko? painopiste liian edessä? Viisaammat vastatkoon
Samalla tavalla se toimii jos tulee samaan paikkaan, sama mihin kohti etupäätä on kiinnitetty. Ainoastaan jos saat "stemmiä" lyhemmäksi niin saat siitä jämäkemmän.