Re: Pyöräsi kuva
Yep
Makee kuva!
Hieno oli pyörä myös livenä!
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Yep
Makee kuva!
Hieno oli pyörä myös livenä!
PW kirjoitti:Ootko ollut tyytyväinen ?
Olen todellakin. Eka nojakki joten ei vertailukohtaa mutta hauska peli on. Aluksi olo oli kuin viisi vuotiaalla kun ajon opetteluun meni muutama tunti. Mutta oppi sen lopulta. Matalahan se on kuin mikä, liikenteessä pitää muistaa se mutta muuten on olo kuin suihkarin puikoissa. Yksi minkä olen laittanut vakavaan harkintaan on napavaihde, stressaa jos ei muista pysähtyessä vaihtaa ajoissa kun pitää hypätä pois päältä että saa tarpeeksi pientä silmään liikkeelle lähtöä varten. Huomiota tuolla saa ainakin tarpeeksi, jos vauhtia alle 30km/h niin varmasti joku tulee juttelemaan.
TeemuN kirjoitti:PW kirjoitti:Ootko ollut tyytyväinen ?
Olen todellakin. Eka nojakki joten ei vertailukohtaa mutta hauska peli on. Aluksi olo oli kuin viisi vuotiaalla kun ajon opetteluun meni muutama tunti. Mutta oppi sen lopulta. Matalahan se on kuin mikä, liikenteessä pitää muistaa se mutta muuten on olo kuin suihkarin puikoissa. Yksi minkä olen laittanut vakavaan harkintaan on napavaihde, stressaa jos ei muista pysähtyessä vaihtaa ajoissa kun pitää hypätä pois päältä että saa tarpeeksi pientä silmään liikkeelle lähtöä varten. Huomiota tuolla saa ainakin tarpeeksi, jos vauhtia alle 30km/h niin varmasti joku tulee juttelemaan.
Hyvin tuttu ongelma tuo liian suuri vaihde liikkeelle lähtiessä, mutta auttaako siihen napavaihde, vai pystyykö sillä hetkessä vaihtamaan pienemmälle vaihteelle. Ainakin vanhempi mallisissa Nexusseissa pitää polkea muutaman kerran ennenkuin vaihde menee pienemmälle, ja poljinta ei pysty asentamaan sopivaan lähtöasentoon.
Sakari
irakas kirjoitti:Hyvin tuttu ongelma tuo liian suuri vaihde liikkeelle lähtiessä, mutta auttaako siihen napavaihde, vai pystyykö sillä hetkessä vaihtamaan pienemmälle vaihteelle. Ainakin vanhempi mallisissa Nexusseissa pitää polkea muutaman kerran ennenkuin vaihde menee pienemmälle, ja poljinta ei pysty asentamaan sopivaan lähtöasentoon.
Jos napavaihde on vapaarattaallinen eikä jalkajarrullinen, niin voi pyöritellä taakse päin.
Noin pikaisesti kokeillen Sramin S7 ainakin useimmiten vaihtaa paikallaan ollessa vaihteen ellei ole vetoa. Mutta toisaalta, vaihde ei ajaessa vaihdu jos on yhtään vetoa, joka onkin sitten tosi ärsyttävää, ja jyrkässä ylämäessä toisinaan puoli mahdotonta. Rohloff pitäisi hankkia, lowridessä kun testaili niin sen kanssa onnistuu kaikki vaihtamiset milloin vain ja miten vain.
Mulla on toi: http://www.sram.com/sram/trekking-comfo ... l-drive-24 ja on toiminu ihan nyvin. Hieman pehmo tuntuma niinkuin muissakin kapoissa.
tavasti kirjoitti:irakas kirjoitti:Hyvin tuttu ongelma tuo liian suuri vaihde liikkeelle lähtiessä, mutta auttaako siihen napavaihde, vai pystyykö sillä hetkessä vaihtamaan pienemmälle vaihteelle. Ainakin vanhempi mallisissa Nexusseissa pitää polkea muutaman kerran ennenkuin vaihde menee pienemmälle, ja poljinta ei pysty asentamaan sopivaan lähtöasentoon.
Jos napavaihde on vapaarattaallinen eikä jalkajarrullinen, niin voi pyöritellä taakse päin.
Ja jalkajarrullista voi nitkutella eestaas, silloinkin vaihde vaihtuu jos muuten ei mene "hampaat kohdilleen".
Jukka
Tälläisellä menopelillä tuli viime kesänä vähän kokeiltua pyöräilyä Valkeakosken seudulla.
Leo82 kirjoitti:Tälläisellä menopelillä tuli viime kesänä vähän kokeiltua pyöräilyä Valkeakosken seudulla.
Asiaa, tadpole aikuisten pyörän renkailla. Mikä onkaan rengaskoko ja pyörän leveys, ei näytä mitenkään epäkäytännölliseltä.
Jukka
Leo82 kirjoitti:Tälläisellä menopelillä tuli viime kesänä vähän kokeiltua pyöräilyä Valkeakosken seudulla.
Onkos tuo kaupallinenvalmiste vai oma- ? Minkälaiset kokemukset isopyöräsestä tadpolesta ?
Petri
Elikkäs 24" kiinarimpulat edessä ja takana 26" tyttöjen maastopyörän rengas
Laite on omavalmiste. Perustuu vähän thunderbolttiin sekä paljon Warrior trikeen. Rakennettu aloittelevan yrittäjän budjetilla: Uusien monojen ja lukkopoljinten kanssa 550€ kaikkineen.
Pyörän leveys on 110cm etupyörien akselipultinpäistä mitattuna, raideleveys 98cm. Pituus 200cm. Maavara 5 cm.
Hyvin tuo tuntuu toimivan matka-ajossa laiskanpulskalla ihmisellä. Mitään vertailua en ole tehnyt kun tämä on ainoa nojakki, jota olen kokeillut. Maavaran takia joutuu miettimään mistä ajaa kaupungeissa.
Pikkusen mittavirheistä johtuvaa jarru/töyssyohjausta on kyllä. +50 km/h vauhdissa ohjaus muuttuu levottomaksi.
Leo82 kirjoitti:Elikkäs 24" kiinarimpulat edessä ja takana 26" tyttöjen maastopyörän rengas
Laite on omavalmiste. Perustuu vähän thunderbolttiin sekä paljon Warrior trikeen. Rakennettu aloittelevan yrittäjän budjetilla: Uusien monojen ja lukkopoljinten kanssa 550€ kaikkineen.
No ei paha tadpolen hinnaksi. Etukiekot eivät taida olla kokonaisena ostetut? Mitkä navat noissa on?
Jukka
Juu ei. Mistään noita ei tuntunut saavan niin ryöstin20 vuotta sitten käytössäni olleen pyörän kehät ja Chain reactionista navat.
Tämmöinen kuitti löyty s-postista
2 Shimano Disc Rotor Deore - 203mm Splined with Lockring
ID: 24535
Unit Price: £18.70
2 Shimano SLX 20mm Front Hub M667 - 36h Black Centre-Lock
ID: 92676
Unit Price: £66.44
Katselin pitkästä aikaa tätä osiota ja harmittavan paljon on kuvia kadonnut....
joe67 kirjoitti:Katselin pitykästä aikaa tätä osiota ja harmittavan paljon on kuvia kadonnut....
Hyvä huomio. Voisivatko kukin kuvansa lähettänyt laittaa kuvansa liitteenä, ettei kuvalinkkien alituiseen vaihtuvat verkko-operaattorien nettiosoitteiden muutokset pilaa kuva-arkisto-tyyppisiä ketjujamme. Ei kai tähän ongelmaan ole muuta ratkaisua, kuin tallentaa kuvat foorumin serverille?
jori kirjoitti:... Voisivatko kukin kuvansa lähettänyt laittaa kuvansa liitteenä, ettei kuvalinkkien alituiseen vaihtuvat verkko-operaattorien nettiosoitteiden muutokset pilaa kuva-arkisto-tyyppisiä ketjujamme. Ei kai tähän ongelmaan ole muuta ratkaisua, kuin tallentaa kuvat foorumin serverille?
Kenelles kuvat lähetellään?