Vieläkin ketju raapii haarukan olkaa mutta vähän korkeemmalla dropparilla hoitunee tai taitan viel vähän.
MBB tandem 2WR
Re: MBB tandem 2WR
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB tandem 2WR
Mua häiritsee etupään mutka/taitos . Saiskos sille tehtyä mitään? Jos vaikka runkoputkea kääntäisi etupäästään alemmaksi niin, että mutka jatkuu suorana emäputkelle. Poljinkeskiö sitten runkoputken yläpuolelle...
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
Re: MBB tandem 2WR
eemeli kirjoitti:Mua häiritsee etupään mutka/taitos
. Saiskos sille tehtyä mitään? Jos vaikka runkoputkea kääntäisi etupäästään alemmaksi niin, että mutka jatkuu suorana emäputkelle...
Joo, voihan se olla tyhmän näkönen nyttenki mutt se on katsojan silmässä
Olis varmaan voinu tehdä hienomminkin - tein olemassaolevista putkista ja mutkista. Tuskin alan muuttamaan oonko siis häirikkö
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB tandem 2WR
Takimmaisen kevyin vaihde on 42/28 - calculaattori antaa 3,2m/kampikierros, pitäsköhän olla kevyempi? Kovin paljon isompi ratas ei mahdu taakse, ilman haarukan taivutusta
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14159
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: MBB tandem 2WR
PW kirjoitti:Vieläkin ketju raapii haarukan olkaa mutta vähän korkeemmalla dropparilla hoitunee tai taitan viel vähän.
Pieni raapiminen häipyy, kun siirrät takakiekkoa hieman taakse, jotta rengas mahtuu pyörimään ja laitat dropparit. Pitäähän sen dropparin sen verran olla korkea, että mahtuu akselimutterin kiertämään auki (ja kiinni). Yhteensä nuo tekee vajaa pari senttiä.
Jos on taakse tarkoitus laittaa 36-piikkinen tai joku muu hirmusuuri, kannattaa tässä samassa yhteydessä tehdä vähän lisää vekkiä. Toisaalta ison takarattaan kanssa ei pitäisi käyttää isoa edessä. Jos edessä on pienempi, tulee tilaa lisää.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: MBB tandem 2WR
Tästä tulee hieno. Taas jonkun naama venähtää kaupungilla kun tämän näkee
Re: MBB tandem 2WR
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Vieläkin ketju raapii haarukan olkaa mutta vähän korkeemmalla dropparilla hoitunee tai taitan viel vähän.
Pieni raapiminen häipyy, kun siirrät takakiekkoa hieman taakse, jotta rengas mahtuu pyörimään ja laitat dropparit. Pitäähän sen dropparin sen verran olla korkea, että mahtuu akselimutterin kiertämään auki (ja kiinni). Yhteensä nuo tekee vajaa pari senttiä.
Jos on taakse tarkoitus laittaa 36-piikkinen tai joku muu hirmusuuri, kannattaa tässä samassa yhteydessä tehdä vähän lisää vekkiä. Toisaalta ison takarattaan kanssa ei pitäisi käyttää isoa edessä. Jos edessä on pienempi, tulee tilaa lisää.
Eturatas on nyt arpoutunut paikalleen koska on perheen lyhyimmat kammet. Takapakkaa voi vielä suunnitella ja sitten vasta lyö haarukan kulmat kiinni.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: MBB tandem 2WR
PW kirjoitti:Eturatas on nyt arpoutunut paikalleen koska on perheen lyhyimmat kammet. Takapakkaa voi vielä suunnitella ja sitten vasta lyö haarukan kulmat kiinni.
Pitääkö täältä toimittaa lisää 102mm 28t kampia maailmalle
Re: MBB tandem 2WR
Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti:Eturatas on nyt arpoutunut paikalleen koska on perheen lyhyimmat kammet. Takapakkaa voi vielä suunnitella ja sitten vasta lyö haarukan kulmat kiinni.
Pitääkö täältä toimittaa lisää 102mm 28t kampia maailmalle
Muutos voi olla jo nyt aika raju, kampienkin osalta 170mm - 145mm - en oo kertonu ett lyhyemmät
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB tandem 2WR
Kun lyhyet "länget", tarkottaako se ett voimaa ei oo jarruttamiseen tarpeeks? Vai jarrukahvako sen voiman määrää.
Jarrutapeille pitäs tehdä paikat haarukan kylkeen, koska haarukat noin leveellä.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB tandem 2WR
Vaimon Kaunottaren V-jarrut, saattas mahtuu Big applen kanssa.
Cantileverjarrut kävis paksullerenkaalle yleisemmin.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: MBB tandem 2WR
PW kirjoitti:Wacky kirjoitti:Tandemissa kannattaa ihan oikeesti olla toimivat jarrut kun massaa on niin paljon enemmän
Siksipä jarrut tuli mieleen. Mitkä jarrut siihen kelpais? Mistä löytys? Vannejarruja tänään etsin, katotaan mitä huomenna
Kävihä se mieles jos teen ite
Tuohon ei kukaan uskalla ottaa kantaa, mitkä on hyvät vannejarrut?
Mikä eniten vaikuttaa, kahva, länget, jarrupalat? Vaijeri ja kuori pitäs tietyst kulkee mahollisimman sujuvasti, vähillä mutkilla.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14159
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: MBB tandem 2WR
PW kirjoitti:PW kirjoitti:Wacky kirjoitti:Tandemissa kannattaa ihan oikeesti olla toimivat jarrut kun massaa on niin paljon enemmän
Siksipä jarrut tuli mieleen. Mitkä jarrut siihen kelpais? Mistä löytys? Vannejarruja tänään etsin, katotaan mitä huomenna
Kävihä se mieles jos teen iteTuohon ei kukaan uskalla ottaa kantaa, mitkä on hyvät vannejarrut?
Mikä eniten vaikuttaa, kahva, länget, jarrupalat? Vaijeri ja kuori pitäs tietyst kulkee mahollisimman sujuvasti, vähillä mutkilla.
Jarrupalan materiaali on erittäin tärkeä. Jos se on hyvä, toimivat melkein mitkä tahansa jarrut kelvollisesti, jos huono, ei toimi ainakaan sateella millään mekanismilla.
Suosittelen laittamaan etuhaarukkaan jarrutapilliset haarat maastopyörän etuhaarukasta, jotta saat siihen kiinni H-jarrut. Näihin sitten hommaat vanteen materiaalille sopivat laadukkaat jarrupalat, niin voit uhohtaa tämän jarruongelman. Kyllä nuo H-jarrut käyvät paksurenkaiselle kapeavanteisellekin, kun asentaa jarrupalan brikat niin, että jarrupala ulottuu kauemmas. Tällainen asennus kuitenkin helposti vinkuu jarrutettaessa. Siksi ne leveämmät vanteet. Ajamaan kuitenkin pääsee heti kapeammillakin vanteilla.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: MBB tandem 2WR
Tyylistä vähän poikkee jos teen etuhaarukan pyöreestä mutta helpompihan se olis.
Mikähän jarrupala sitten on hyvä, alumiinivateelle? Kuulut puhuttavan sintratuista ja orgaanisista?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14159
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: MBB tandem 2WR
PW kirjoitti:Tyylistä vähän poikkee jos teen etuhaarukan pyöreestä mutta helpompihan se olis.
Mikähän jarrupala sitten on hyvä, alumiinivateelle? Kuulut puhuttavan sintratuista ja orgaanisista?
Ei vannejarruille ole muita kuin kumisia tai orgaanisia. Orgaaniset pitävät sateella paremmin. Ihan sama oikeastaan, miten ne on tehty. Osta vain alumiinivanteelle sopivat myös sateella hyvin pitävät palat. Yleensä ne ovat kumia, johon on sekoitettu selluloosakuituja ja muita salaisia materiaaleja sekaan märkäpidon lisäämiseksi. Swiss Stop Alloy on hyvä valinta. Ei maksa kuin saman verran kuin koko muu pyörä yhteensä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma