Ohjaustanko yläputken tulppana.
Kaupunki-MBB sarja jatkuu 2*622 automatic
Re: Kaupunki-MBB sarja jatkuu 2*622 automatic
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Sitten kovaa ajoo, jännityksellä oottaen mistä pyörä hajoo
Petri
Petri
Sirkuspyörä - paljon kirkkaita värejä
Jos tuo paletti ei kiinnitä autoilijan huomiota, voi joku muu jäädä kuskin alle aiemmin sokeudesta johtuen heh.
Re: Kaupunki-MBB sarja jatkuu
Jarcco kirjoitti:Jalostin PW:n aiempaa ideaa mbb keulan rakenteeksi. Ohjauslaakeri on käänteinen, emäputki on eturungossa. Haarukan putket ovat edempänä pois haaruksista. Stemmin ja keskiön välissä on tässä suora putki mikä mahdollistaa jäykän rakenteen.
Ranskan foorumilla samankaltainen idea toteutettuna.
Petri
PW kirjoitti:Jokunen kilometri tällä ajoa ja hyvältä tuntuu
Paras pyöräni esim jaloillaohjaukseen - huomattavasti helpompi ku Helsinkinojakki. Johtuuko pelkästään korkeammasta keskiön paikasta
Edelleen hämmästyttää ajettavuuden helppous tällä. Pystyin jopa lähtemään liikkeelle ilman käsiä, ensimmäisellä yrityksellä. Muutamaan kertaan oon hämärästi ollu näkevinäni suoran päässä selän, olisko Zen jo näköyhteyden pässä?
Petri
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
Penkki vähän pystympänä ja kammet hieman korkeammalla, eli sylikulma pienempi kuin useimmissa luomuksissasi?
Tuon ainakin kuvittelisi tuovan helppoutta. Kääntäminen tehdään enemmän lantiota kiertämällä kuin jalkoja lantiosta sivulle kääntämällä. En oo mbb videoita paljon katsellut, mutta pythonvideoissa parhaat ajosuoritukset tehdään pienempi sylikulmaisilla pyörillä.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
- Vilijami
PW kirjoitti:PW kirjoitti:Jokunen kilometri tällä ajoa ja hyvältä tuntuu
Paras pyöräni esim jaloillaohjaukseen - huomattavasti helpompi ku Helsinkinojakki. Johtuuko pelkästään korkeammasta keskiön paikasta
Edelleen hämmästyttää ajettavuuden helppous tällä. Pystyin jopa lähtemään liikkeelle ilman käsiä, ensimmäisellä yrityksellä. Muutamaan kertaan oon hämärästi ollu näkevinäni suoran päässä selän, olisko Zen jo näköyhteyden pässä?
Tulee mieleen se Ponkalan juttu, missä testaili eri jättöjä. Aina kun muutti jättöä mihin suuntaan vaan, niin tuntui aina paranevan, eli oppi vaan ajamaan
Itse olen hämmästellyt nyt tuota Flevoa, johon olin niin kypsänä syksyllä, että meinasin purkaa koko pelin. Mutta nyt kun olen talven ollut ajamatta sillä, niin sehän tuntuu menevän niin mukavasti. Aivot on saanu prosessoida ajamista rauhassa
Oisko se 10.000 tunnin sääntö sittenkin totta. 15km/h keskarilla tekis 150.000km
10000 h on enemmänkin mestaritasoa varten, vähemmälläkin pääsee pitkälle.
Polkiessa en oo huomannu ketjuputkien taipuvan yhtään, renkaaseen nähden - ehkä tää kuitenkin kestää kasassa.
Petri
- jviirret
PW kirjoitti:Polkiessa en oo huomannu ketjuputkien taipuvan yhtään, renkaaseen nähden - ehkä tää kuitenkin kestää kasassa.
Eiköhän. Tekee ihmeitä kestävyydelle/jäykkyydelle kun tuo mun pelottelema taipumiskohta on vahvistettu.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
-
PW kirjoitti:Polkiessa en oo huomannu ketjuputkien taipuvan yhtään, renkaaseen nähden - ehkä tää kuitenkin kestää kasassa.
Eikös tuo yhdysputki ole jotain 45 mm paksua. Onhan siinä jäyhyyttä melkoisesti verrattuna tavalliseen pystypyörän satulaputkeen.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Polkiessa en oo huomannu ketjuputkien taipuvan yhtään, renkaaseen nähden - ehkä tää kuitenkin kestää kasassa.
Eikös tuo yhdysputki ole jotain 45 mm paksua. Onhan siinä jäyhyyttä melkoisesti verrattuna tavalliseen pystypyörän satulaputkeen.
38mm.
Petri
Tämän helppoa ohjattavuutta oon kehunu. En myöskään oo saanu tätä sutimaan, voima loppuu ennen. Tietyst pompussa lähtee sutimaan. Painosta mahdollisimman paljon eturenkaalla, siihen vaikuttaa tietyst pystyhkö ajoasento.
Petri