Tää ständi on the latest high tech:) Se on siinä. En taida jaksaa tänään rihdata. Pinnat ovat juuri oikean pituisia.
Velogatti-päiväkirja (Retrokinneri)
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 698
- Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Velogatti-päiväkirja
No niin. Rihdattu ja rengastettu kiekko. Paino tasan 10,0kg takapakan, torque armin ja muttereiden kanssa. Akseli on 15mm, mutterit jo painaa.
Vanha kiekko 13,6kg kaikkineen, joten painonsäästöä 3,6kg. Uusi kampisarja on 340g kevyempi, kun siinä on vain yksi ratas ja se on alumiinia.
Painonsäästö siis tähän mennessä pyöreästi neljä kiloa. Jos otan vielä takimmaisen ketjupyörän pois, niin ollaan lähellä neljää ja puolta kiloa.
Perä on nyt 15mm korkeammalla kuin keula, täytyy tehdä vielä sentin laskupalat ripustukseen että menee vaateriin kuski kyydissä.
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 698
- Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Velogatti-päiväkirja
Suoravetomoottoritkin kehittyvät koko ajan. Oman MXUS 28-millisillä magneeteilla varustetun 500W-moottorin paino on 6,4kg.
Nyt Grin Technology (oma torque arm V.2 on sieltä) Kanadasta on puristanut samanlaisen moottorin painon 3,95 kiloon. Lämpöanturi vakiona.
http://www.ebikes.ca/shop/electric-bicy ... e-hub.html
Tässä tullaan jo täysin kiinalaisten 500W vaihdemoottorien alueelle painossa, joita esim Greencycle myy.
http://www.greencycle.fi/product/192/gr ... renkaaseen
Sähkökinneri on nyt valmis kevääseen. Hopeanuoli. Lihasvetopuoli toimii nyt hyvin yhdellä ketjurullalla. Ketju pysyy sillä paremmin kun ketjun kulma yli rattaan on jyrkempi, ja painoa säästyi. Paino laski remontin myötä noin 4,5kg. Maalauksesta tuli lisää 200-300g, mutta toisaalta vaneria lähti pois kun siirsin penkkiä. Se painaa nyt keittiövaakan mukaan 51,7kg ilman akkuja, mikä on muuten täsmälleen saman verran kuin uusi Sinclair IRIS Se on 55kg akun kanssa. Moottorittomana paino olisi suht tasan 40kg. Tarrat eivät ole lopulliset, kunhan kokeilin. Istuinkorkeus on nyt 22cm ilman kuljettajaa, ennen 25cm. Alemmaksi ei pääse tai penkki tulee pohjan alapuolelle.
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017
- vph
- Sisällöntuottaja
- Viestit: 1164
- Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
- Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo
Re: Velogatti-päiväkirja
Tykkään. Uusi väri on hyvä ja ylipäänsä tuo vanhanaikanen retro-ulkomuoto on vaan tyylikäs: luulen, että omaan silmääni iskee positiivisesti juuri tuo etupyörien paikka keulassa. Laitteessa on niin paljon samaa henkeä kuins tässä:
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Velogatti-päiväkirja
Hieno on kyllä!
Re: Velogatti-päiväkirja
Metallinen väri sopii kuin nenä päähän ja lentokoneniittejä muistuttava keulan päällysteen kiinnitys on lennokas. Ulkopuoliselle joka ei foorumia seuraa tai tunne sinua, ei aukea ilmailuviitteet yhtä hyvin, kun Hornetista lainattu puu/metalli rakenne ja radio-ohjaustaustasi tulee hyvin läpi. Niinhän se usein menee, että mitä enemmän jostain tietää, sitä paremmin siitä nauttii. Ainakin jos on noin hieno peli ihailtavaksi. Aplodit!
- Premnas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2668
- Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Velogatti-päiväkirja
On se vaan komea !
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Re: Velogatti-päiväkirja
Juu, liityn kehujien jonoon
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 698
- Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Velogatti-päiväkirja
Kiitos, kiitos Hopea ei tule ihan täysin julki olohuoneessa tuollaisessa vastavalossa. Ulkona näyttänee paremmalta.
Oli siinä maalatessa kyllä sellaiset katkutkin, että hyh. Päänoja tekisi mieli tehdä ruskeine pehmusteineen, mutta sitten joutuisi luopumaan tavaratelineestä, mitä en halua. Vph, juu, tuo sähkö-Morgan on hieno laite. Uudet tarrat tulossa postissa. Mulla on jo niin pitkä ja syvä asiakassuhde tarrafirman kanssa, että toimittavat tilaukset ilman toimitusmaksua Tämän vuoden vakuutus on maksettu, oli noussut viisi euroa. Huhtikuun alusta olisi tarkoitus siirtää ulos.
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017
Re: Velogatti-päiväkirja
Varaudu etuaikaiseen kevääseen, ajokelit voivat alkaa normaalia aikaisemmin. Toivottavasti saat selkääsi edistystä, jotta saat leuat loksahtelemaan.
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 698
- Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Retrokinneri-päiväkirja
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14156
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Retrokinneri-päiväkirja
E-Cruiser kirjoitti:Blogautus:
E-Cruiser kirjoitti:Lähiaikoina olen harkinnut siirtymistä yksinkertaisenpaan akkutekniikkaan. Kohta viisikymppinen ukko ei oikein enää jaksaisi lipojen kanssa pelata. Se olisi noin 900 euron sijoitus. Kahden 20Ah/48V- akun pelkkä postimaksu Englannista on 213 euroa. Sitten ei tarvitsisi kuin yksi töpseli aina työntää seinään ladatessa, ja täts it. Uudet akut olisivat myös noin puoli kiloa kevyemmät.
Kertoisitko tarkemmin, mitä akkuja tarkoitat ja mitä muita hankintoja tuo edellyttää.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Retrokinneri-päiväkirja
Vaikka tämmöistä http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... y&_sacat=0
Tulee koko setti latureineen.
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 698
- Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Retrokinneri-päiväkirja
Blogiin kokosin retrokinnerin mediaesiintymisiä. Siellä on se Mobilistin juttukin, kuka ei lehteä lukenut.
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017