Re: STERN 7
Ettei tarvitse sokkona keskustella.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Ettei tarvitse sokkona keskustella.
Nojanalle kirjoitti:Mieli rupes kangertaan ja suunitteleen . Jospa tuosta tekisi sit lopuksi etuveto deltan .
Eiks tuonyt oo etuvetodelta? Ei ihan perus symmetrinen mutt kolmio kumminkin.
PW kirjoitti:Nojanalle kirjoitti:Mieli rupes kangertaan ja suunitteleen . Jospa tuosta tekisi sit lopuksi etuveto deltan .
Eiks tuonyt oo etuvetodelta? Ei ihan perus symmetrinen mutt kolmio kumminkin.
Eihän siinä vielä ole vetoa edessä, eikä takana. Etuvetodelta siitä tulee, kun siihen asennetaan eteen veto.
Meni niin hyvin mitotus kohalleen . Että pyörät ei harita kuin 1mm. Ei luulisi haittaavan menoo . Tosin sekin voi asettua nollille . Kunhan koko homma on lopullisesti kasattu ja suunattua .
Yksi napaus alasimen päällä kampeen , niin voipi olla millilleen .
Tuleeko kallistukseen mitään lukitusta?
Ei tule , miksi tarteis sellaista . Siellä se perässä elää omaa elämää . Ratakäytössä kokeilussa ei ole mitään tarvista .
Onneksi radalla ei tarte kuin yhteen pyörään jonkilaisen jarrun .
Noihin takapyöriin se olisi aika vaikee sovittaa .
Kaveri ehrotti että laita sinne alle sellainen jarrukeppi , kun aikanaan oli rattikelkoissa.
Taitas kipinät sinkoilla , ääntä se ainakin pitäs.
Nojanalle kirjoitti:...Kaveri ehrotti että laita sinne alle sellainen jarrukeppi , kun aikanaan oli rattikelkoissa.
![]()
Taitas kipinät sinkoilla , ääntä se ainakin pitäs.
Laita "kumitassu" jarrukepin päähän, niin jarruttaa kuin lukossa oleva rengas .
Ja piirtää mustaa raitaa asvalttiin (joissain piireissä kova juttu).
Nojanalle kirjoitti:Ei tule , miksi tarteis sellaista .
Oot varmaan itsekkin jo huomannut että ilman lukitusta toimii kuin kaksipyöräinen, kallistuu ääriasentoon tai jopa kaatuu. Voisi melkein kysyä että mitä hyötyä on kolmannesta pyörästä jos pyörä ei sen avulla pysy itsestään pystyssä?
Jukka
Onhan kolme tukipistettä parempi ajossa , kuin kaksi . Kokeilu taas tekee vasta selvää , kuinka paljon hyötyä siittä on tai haittaa . Lukituksen jos rakentaa , se on sit jos kysymys aikanaan .
Teknisesti tuo ratkaisu on ainakin mielenkiintoinen . Lopputulos on sit arvailua tässä vaiheessa .
Haluan korostaa viellä , tämä on vain kokeilu . Tarkoitus ajaa sillä tarvittaessa Nokialla Elokuussa 6h. Jos saan sen luonaan alla hyvin .
Jos se on susi , niin kyllä kerron sen .
Kun ajaa useampi vaihteissella pyörällä kadulla ja siinä kuulemma tarvitsisi olla kahdet jarrut . Niin saako jarrut olla vaikka yhdellä etupyörällä . Vai tulkitaanko se yhdeksi jarruksi , vaikka olisi kahdet kahvat .
Nojanalle kirjoitti:saako jarrut olla vaikka yhdellä etupyörällä
Saa olla. Vaijerin katkeaminen tai muu särkymävara tuossa kai on ideana.
Vaatimus taitaa vieläkin olla kaksi erillistä tehokasta jarrulaitetta. Aika mukavasti jättää rakentajalle vapautta Mun tulkinnan mukaan yksi jarrulaite kahdella kahvalla ei kylläkään mahdu tuohon, mutta samassa renkaassa kaksi jarrua mahtuu.
Romulaatikon saloista löyty vanha hyväkuntoinen Shass rumpunapa . Tästä saa helposti kyhätty kahden jarrun etupyörän . Onpa sit lailinen liikenteeseen .
Pinnatkin varmaan on kotona ja tarpeellinen vanne .
Pyörät lähti maalaukseen . Niin Stern 7:ka , kuin tämä viellä julkasematon pitkärunkonen . Sekä pojan kilpapyörä .
Itsenäisyys 100veen kunniaksi sinistä pukkaa . Kunhan saan ensikuussa ne maalauksesta , niin sit alkaa poltaa
tuo kasaamisen riemu.
Kyllä minusta mukavuuden kannalta olisi paljon tärkeämpi hyvä takajousitus.