Re: Laatikkopyörä
Jalustimen tarpeettomaksi käyneeseen reikään asensin turvallisen abs jarrun
Takapyörään tulee siis kaksi jarrua, maantiejarru ja V-jarru.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Jalustimen tarpeettomaksi käyneeseen reikään asensin turvallisen abs jarrun
Takapyörään tulee siis kaksi jarrua, maantiejarru ja V-jarru.
Ohjaustolppa valmiina ja Jukan suosituksesta biltsusta DDK:n cruiser satula. Mukavin tähän asti kokeilemani pystärin penkki. Selkänojaa vaan kaipailen, edes pientä, kun reilummasti polkaistessa meinaa liukua takarenkaan päälle.
Pieni tukihan tuossa penkin takareunassa on, mutta toimiakseen penkki pitää asentaa niin että se takareunan koroke on keula "piikkiä" ylempänä.
Jukka
Muutin satulan kulmaa, niin että keulapiikki on perää alempana. Nythän se toimii niin kuin pitää. Miksi Jukka on aina oikeassa
Tarkasti zoomailemalla näkyy laatikon kiinnitysraudat, jotka juuri hitsailin paikoilleen. Olipa hieno hitsausilma!
Vilijami kirjoitti:Miksi Jukka on aina oikeassa
Töissä sanovat että mulla on vastaus joka kysymykseen, mutta oikeellisuuden kans vähän niin ja näin
Kai tuohon ohjausputkeen tulee kans kiinnikkeet, vai enkö vain näe niitä kuvasta?
Jukka
Vilijami kirjoitti:Muutin satulan kulmaa, niin että keulapiikki on perää alempana. Nythän se toimii niin kuin pitää. Miksi Jukka on aina oikeassa
![]()
Tarkasti zoomailemalla näkyy laatikon kiinnitysraudat, jotka juuri hitsailin paikoilleen. Olipa hieno hitsausilma!
Juuri maasturilla ajaneena liu'uin koko ajan tuulihousujen liukkaudesta johtuen satulassa piikille, kun piikki on alempana kuin perä. Alun perin oli toisin päin ja vanhalla kokemuksella piikki painaa kasseja. No ei se piikin päällä istuminen perineumin päällä auta. Siis poistoaukon ja kulkusten välinen alue litistyksissä piikin päällä.
jviirret kirjoitti:Kai tuohon ohjausputkeen tulee kans kiinnikkeet, vai enkö vain näe niitä kuvasta?
Joo, tulee toki. Ensin pitää vaan saada se laatikko, ni mitotus on helpompi.
vaaka kirjoitti:Juuri maasturilla ajaneena liu'uin koko ajan tuulihousujen liukkaudesta johtuen satulassa piikille, kun piikki on alempana kuin perä.
Tuossa crank forwardissa ei liu'u, koska polkuvoiman suunta pitää polkijan oikeassa kohdassa.
Selvä etu CF pyörälle.
Kuva kuskin kans.
Ohjaus varmaan tulee saamaan lisätukea laatikon takareunasta?.
Näyttää vaan hentoselle tollasen nallen käsittelyssä
Kommee.
Härski kirjoitti:Ohjaus varmaan tulee saamaan lisätukea laatikon takareunasta?.
Näyttää vaan hentoselle tollasen nallen käsittelyssäKommee.
Ohjaustolppaan tulee varmaan vaakaputki, jonka päihin latat, jotka tulee sivuihin kiinni?
Toppahaalari vahvistaa nallemaista fiilistä
Vilijami kirjoitti:Härski kirjoitti:Ohjaus varmaan tulee saamaan lisätukea laatikon takareunasta?.
Näyttää vaan hentoselle tollasen nallen käsittelyssäKommee.
Ohjaustolppaan tulee varmaan vaakaputki, jonka päihin latat, jotka tulee sivuihin kiinni?
Toppahaalari vahvistaa nallemaista fiilistä
Ei kai siihen vaakaputkea tarvitse, jos siihen tulee 9 mm vaneri kiinni. Kiinnikekorvakkeet vaneriin pulttaamista varten kylläkin tarvitaan, muttei mitään vaakaputkea, jos tulee vaneritakaseinä. Jos ei tule, sitten kannattaa miettiä vaakaputken sijaan vinoreevaa, yhtä tai kahta eturungon takakulmien ja keskiputken keskiosan väliin.
6,5mm vaneri tulee. Pitää kasata laatikko ja kokeilla paljonko takaseinä notkuu.
Nyt tiedän miksi sarjavalmisteiden laatikot on tehty 9mm vanerista. Kuva kertoo.