Re: Maxarya
Eikös tonne kuulu piitahna ja kiilelevyt väliin . Muuten voipi noutja tulla niille.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Eikös tonne kuulu piitahna ja kiilelevyt väliin . Muuten voipi noutja tulla niille.
Eli se kuori toimii jäähdytsripana, ei nuo levyt?
Kyllä yleensä jäähdytinlevyn ja transistorin väliin olen laittanut . Ruuvinkin väliin laittanut muovi holkin eristeeksi .
Eilen hävis veto kesken ajon rouvalta Näyttö ilmottaa 40,6V jännitettä mutt mitään ei kaasukahvasta tapahu
Liitoksia vähän puristelin mutt ei mitään eloo
On nää sähkövehkeet yksiä perkeleitä, en muuta sano
Osta kerralla uus koko sähkösetti, jos ajaminen kiinnostaa enemmän kuin sähköjen harrastaminen.
Kotimaasta vielä ostaa ja kyselee tarkasti takuun toimintaa.
Uusissa on uudet viat.
Lähes kaikki sähkömoottorin luotettavuus on kiinni moottorinohjaimen ohjelmista. Mikähän siinä on, ettei näihin monianturillisiin sähkövehkeisiin tehdä diagnostiikkaohjelmia, jotka suoraan kertoisivat, mikä se on, joka ei toimi.
Tuollainen hal-anturillinen moottorinohjain on monimutkainen laite –jarru- ja poljinantuireineen vieläkin monimutkaisempi. Niin monimutkainen, että lakkaa toimimasta aina heti, kun yksikin liitos tai anturi vähänkin reistaa.
Niihin pitäisi tehdä safe mode toiminto, joka pyörittäisi moottoria maltillisella jännitteellä ilman mitään anturia. Tällainen voisi toimia tietenkin vasta kun pyörä on polkemalla saatettu liikkeelle, mutta sillä pääsisi aina kotiin ja voisi ajella normaalisti sinä aikana, kun korjailee anturivikoja.
Muuten olen sitä mieltä, että sähkömoottorit muuttuvat taajuusmuuttajaohjatuiksi myös ajoneuvoissa. Teslassa niin jo on. Kestomagneettisynkronimoottorit antavat kyllä hyvän momentin, mutta ovat vikaherkkiä ohjauksensa puolesta.
jori kirjoitti: ↑02 Kesä 2021, 12:57Lähes kaikki sähkömoottorin luotettavuus on kiinni moottorinohjaimen ohjelmista. Mikähän siinä on, ettei näihin monianturillisiin sähkövehkeisiin tehdä diagnostiikkaohjelmia, jotka suoraan kertoisivat, mikä se on, joka ei toimi.
Tuollainen hal-anturillinen moottorinohjain on monimutkainen laite –jarru- ja poljinantuireineen vieläkin monimutkaisempi. Niin monimutkainen, että lakkaa toimimasta aina heti, kun yksikin liitos tai anturi vähänkin reistaa.
Niihin pitäisi tehdä safe mode toiminto, joka pyörittäisi moottoria maltillisella jännitteellä ilman mitään anturia. Tällainen voisi toimia tietenkin vasta kun pyörä on polkemalla saatettu liikkeelle, mutta sillä pääsisi aina kotiin ja voisi ajella normaalisti sinä aikana, kun korjailee anturivikoja.
Tuohon pulmaan on jo ratkaisu. Mulla on yleinen kt-lcd3 näyttö sähkösetissä. Siitä näkee vikakoodit ja pystyy ottamaan valikosta antureita pois pelistä. Tuo kt-lcd3 on -minun mielestäni- perusvaatimustaso. Mulla ja janxilla on noin 200€ Yosepower kiinansetit tuolla kt-lcd3 näytöllä. Itselläni on toiminut moitteetta jo muutaman vuoden.
https://www.greencycle.fi/page/15/ohjeet tuolta voi halukkaat tarkemmin tutustua aiheeseen.
Toki olemassa olevaan sarjaankin voi tilata pelkän kontrollerin ja näytön, mutta sitten pitää osata vastata parametrikysymyksiin, ennen kuin homma alkaa toimia. Taitaa olla aika isotöinen selvitellä nuo?
Ei oo isotöinen.
Eipä siinä tainnut montaa muuttujaa olla.. Yks oli moottorin napaluku ja toinen muistaakseni mahdollinen välitys-suhde. Toimii vaikka mitä sinne asetuksiin laittaa mutta näyttö näyttää silloin puuta heinää.
Yksi oli muuten vielä poljinanturin magneettiluku.
Tuubissa on hyviä ohjeita, jotta ei kannata hommaa ainakaan pelätä. Mulla hajos greencykkelin alkuperäinen ja tilasin itämaista vaihturin. Jos mä sain toimii sen nii saa muutkin.
Miten saisin tuon näytön siihen asennettua kun en kontrolleriakaan saanu? Menee kaikki nuo ohjeet korkeelta yli hilseen
Kaivoin tän kulkineen esiin, järkyttävältä tuntuu 100mm kampien jälkeen 170mm kammet
Pyörä toimii, sähköt ei edelleenkään vaikka oishan ne voinu korjaantua talvilevon aikana Näytön mukaan akussa talvenjäljiltä 40V jännitettä, akku siis lienee kunnossa. Ei mitään hajuu, miten saisin tuohon sähköt kuntoon
Pitää viel tutkailla pyörän piuhat ja tämä ketju, jotta muisti palautus. Lappeenrannan sähköpyörämieskään ei enää vastannut viestiini