Tuossa on muuten ketjun vetopuolen rulla ja takajousituksen nivelpiste väärässä suhteessa toisiinsa, tuohan hyppii polkiessa.
Walmartin kuvassa ketju menee eri tavalla kuin savenmaan kuvassa. Rulla näyttää niin hennolta, että vetopuolen ketjua tuskin on tarkoitettu menemään sen kautta. Tämä kyllä lisää pomppimis riskiä entisestää. Huomioin tämän jo tuolla ketjun toisessa viestissä. Asiahan on helppo korjata yhdellä ylimääräisellä rullalla, jos ominaisuus on häiritsevä.
Teemu Kalvas kirjoitti:
Paitsi tietty jos takaiskari ei oikeasti jousta yhtään.
Mulla tuossa romukasassa yks halpismaasturi ja siinä jousto on iskarissa ja iskunvaimennus turkasen jäykässä nivelessä
Tuossa on muuten ketjun vetopuolen rulla ja takajousituksen nivelpiste väärässä suhteessa toisiinsa, tuohan hyppii polkiessa.
Walmartin kuvassa ketju menee eri tavalla kuin savenmaan kuvassa. Rulla näyttää niin hennolta, että vetopuolen ketjua tuskin on tarkoitettu menemään sen kautta.
Jooh, näinhän se meni. Olisi pitänyt lukea koko ketju kunnolla. Suoraan vetämällä tuo ei välttämättä ole niin paha.
Olen nyt saanut laskeskella näitä jousituksia kun olen tehnyt muutoksia omaan pyörääni. Yllättävän hankalaa puuhaa, koska se voi olla täysin oikein vain yhdellä takarattaalla.
Olen nyt saanut laskeskella näitä jousituksia kun olen tehnyt muutoksia omaan pyörääni. Yllättävän hankalaa puuhaa, koska se voi olla täysin oikein vain yhdellä takarattaalla.
Ja hienosti oikein passattu systeemi menee pieleen kun käy ruokakaupasta ostamassa 10 kg tavaraa tarakalle.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Ja hienosti oikein passattu systeemi menee pieleen kun käy ruokakaupasta ostamassa 10 kg tavaraa tarakalle.
Jep. Sen takia se kallis ja hieno takaiskari onkin hyvä, kun se vaimentaa eri tavalla nopeita ja hitaita iskuja. Näin se joustaa kyllä kun ajaa monttuun, mutta vaimentaa hyvin polkemisen aiheuttaman heijauksen. En tietty itse omista sellaista.