Re: Kyllästyttääkö autoriippuvuus?
Yritin selvittää Postin sivuilta tuota pakettiennoutoasiaa, mutta epäonnistuin. Tulin siihen tulokseen, että elämä on liian lyhyt Postin sivujen lukemiseen.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Yritin selvittää Postin sivuilta tuota pakettiennoutoasiaa, mutta epäonnistuin. Tulin siihen tulokseen, että elämä on liian lyhyt Postin sivujen lukemiseen.
Pastori kirjoitti:Teemu Kalvas kirjoitti:jviirret kirjoitti:Posti ei nouda niitä kotoa?
Kai ne rahaa vastaan hakisi. Kustannuslaskelman paikka. Mutta autohan meillä olisi joka tapauksessa, koska pitäähän sellainen olla varalla. Ei tässä maassa voi luottaa siihen että hädän tullen pääsee mihinkään jos ei ole autoa.
Tähän onkin paras ratkaisu se vanha postiauto
Saatiin kierrätyspiano joululahjaksi - ensi mietittiin että millähän se nyt sitten noudetaan, eikun mittanauha käteen ja yarikseenhan se sitten meni. Heh. Ei olis pyörällä jaksanut Jyväskylästä asti.
Olisin kuitenkin yrittänyt
. MItäs tuo piano painaapi? Soiko hyvin edelleen?
Soihan se. Virittää toki pitää.
Kannoin sen kahden lottasvärd tason kaverin kanssa - semmoinen normaali fatseri 70-80 luvun taitteen tienoilta, tarkkaa painoa en osaa sanoa.
Pastori kirjoitti:Kannoin sen kahden lottasvärd tason kaverin kanssa - semmoinen normaali fatseri 70-80 luvun taitteen tienoilta, tarkkaa painoa en osaa sanoa.
Yli 200kg, jopa 250.
Jukka
jviirret kirjoitti:Pastori kirjoitti:Kannoin sen kahden lottasvärd tason kaverin kanssa - semmoinen normaali fatseri 70-80 luvun taitteen tienoilta, tarkkaa painoa en osaa sanoa.
Yli 200kg, jopa 250.
Jukka
Saattais Apachen tandemissakin olla jo takakumi kovilla kun tommosen nostaa tarakalle.
Pastori kirjoitti:jviirret kirjoitti:Pastori kirjoitti:Kannoin sen kahden lottasvärd tason kaverin kanssa - semmoinen normaali fatseri 70-80 luvun taitteen tienoilta, tarkkaa painoa en osaa sanoa.
Yli 200kg, jopa 250.
Jukka
Saattais Apachen tandemissakin olla jo takakumi kovilla kun tommosen nostaa tarakalle.
Painavimman esineen mitä olen tandemillani + peräkärryllä tuonut on kassakaappini. Se painaa 70-80 kiloa. Tuli kuulkaas pikkuisen katseita kun sen yksin tandemilla toin. Pukinmäen K-raudasta (oli vielä ainoa kappale ja sain tinkattua alennusta). Talvella 2008 sen hain ja kyllä sain pistää kaikki lihakset liikkeelle että kulki tänne Maunulan suuntaan.. Mutta mäjet tultiin istuen rrkele..... Minähän en siitä satulasta nouse... Joskus on kyllä pakko.. myönnän... Mutta vain pakon edessä.. En muuten.
Sängyn roudaaminen Espoon suunnalta Ikeasta tandemilla oli näkemisen arvoista jopa minulle... Suatana.... Niin... Olen kuullut sen.. Olen ihan hullu pyöräilijä.. Niin olenkin ja ylpeä siitä. En halua olla massatuote...
En ole punninnut, mutta joskus vein tästä seuran säätämölle tuhannella eurolla työkaluja peräkärryllä. Siinä oli kaikki mahdollinen pyöränkorjaustelineestä lähtien, ja kyllä se joka tapauksessa painava oli. Mutta hyvin kulkee kun pääsee kerran liikkeelle. Kunhan ei ole mikään hirveä kiire.
Apache1 kirjoitti:Pastori kirjoitti:jviirret kirjoitti:Pastori kirjoitti:Kannoin sen kahden lottasvärd tason kaverin kanssa - semmoinen normaali fatseri 70-80 luvun taitteen tienoilta, tarkkaa painoa en osaa sanoa.
Yli 200kg, jopa 250.
Jukka
Saattais Apachen tandemissakin olla jo takakumi kovilla kun tommosen nostaa tarakalle.
Painavimman esineen mitä olen tandemillani + peräkärryllä tuonut on kassakaappini. Se painaa 70-80 kiloa. Tuli kuulkaas pikkuisen katseita kun sen yksin tandemilla toin. Pukinmäen K-raudasta (oli vielä ainoa kappale ja sain tinkattua alennusta). Talvella 2008 sen hain ja kyllä sain pistää kaikki lihakset liikkeelle että kulki tänne Maunulan suuntaan.. Mutta mäjet tultiin istuen rrkele..... Minähän en siitä satulasta nouse... Joskus on kyllä pakko.. myönnän... Mutta vain pakon edessä.. En muuten.
Sängyn roudaaminen Espoon suunnalta Ikeasta tandemilla oli näkemisen arvoista jopa minulle... Suatana.... Niin... Olen kuullut sen.. Olen ihan hullu pyöräilijä.. Niin olenkin ja ylpeä siitä. En halua olla massatuote...
Täytyy kyllä myöntää, että on kaverilla asenne kohdallaan. Olisin kyllä halunnut olla kärpäsenä katossa noissa siun kuskailuissa.
Ralii kirjoitti:Apache1 kirjoitti:Pastori kirjoitti:jviirret kirjoitti:Pastori kirjoitti:Kannoin sen kahden lottasvärd tason kaverin kanssa - semmoinen normaali fatseri 70-80 luvun taitteen tienoilta, tarkkaa painoa en osaa sanoa.
Yli 200kg, jopa 250.
Jukka
Saattais Apachen tandemissakin olla jo takakumi kovilla kun tommosen nostaa tarakalle.
Painavimman esineen mitä olen tandemillani + peräkärryllä tuonut on kassakaappini. Se painaa 70-80 kiloa. Tuli kuulkaas pikkuisen katseita kun sen yksin tandemilla toin. Pukinmäen K-raudasta (oli vielä ainoa kappale ja sain tinkattua alennusta). Talvella 2008 sen hain ja kyllä sain pistää kaikki lihakset liikkeelle että kulki tänne Maunulan suuntaan.. Mutta mäjet tultiin istuen rrkele..... Minähän en siitä satulasta nouse... Joskus on kyllä pakko.. myönnän... Mutta vain pakon edessä.. En muuten.
Sängyn roudaaminen Espoon suunnalta Ikeasta tandemilla oli näkemisen arvoista jopa minulle... Suatana.... Niin... Olen kuullut sen.. Olen ihan hullu pyöräilijä.. Niin olenkin ja ylpeä siitä. En halua olla massatuote...
Täytyy kyllä myöntää, että on kaverilla asenne kohdallaan. Olisin kyllä halunnut olla kärpäsenä katossa noissa siun kuskailuissa.
Kiitoksia.... Tykkään olla sellainen kuin olen. Auto on mukava keksintö silloin kun isompia juttuja raahataan. En kyllä viitsisi kaupassa sillä käydä. Sairasta. Olen kuullut ihmisistä, jotka ajavat auton pihalta postiluukulel ja takaisin.. Saakeli. Amerikkalainen yhteiskunta Suomesta on tullut. Mihinkään ei mennä ellei ole autoa alla. Mua ei haittaa tuisku, ei tuuli. Menossa mukana aina hyvänolon juuri.
Tässä oli kuulemma "noin 1500 paunaa" (n. 750 kiloa) tavaraa trailerissa. Neljä äijää, instrumentit, vahvistimet, generaattori sähköä varten.
Teemu Kalvas kirjoitti:Tässä oli kuulemma "noin 1500 paunaa" (n. 750 kiloa) tavaraa trailerissa. Neljä äijää, instrumentit, vahvistimet, generaattori sähköä varten.
Nyt ollaan meikäläisen juuressa kiinni.. Jumalauta mikä kärry.. TOllanen täytyy saada...
Meicä tykkää ja rutosti...
Liikun autolla ja jalan. Nojakki on kuntoilua varten. Töihin vois mennä nojakilla (7km suunta) lumettomana aikana, mutta suihkua ei töissä ole ja ajoittaiset työssä siirtymiset (ja käytännössä myös työnantaja) vaatii autoa. Autoriippuvuus ei kyl häiritse mitenkään. Pakollinen paha.
Tommonen iso kärry olisi jo varmana laiton täällä Suomessa . On kyllä hulppean kokoinen!
Mulla varmaan painavin lasti tähän mennessä ollut 17kg:n hiekkasäkki. Nyt kun hommasin peräkärryn niin sillä tulee ihan varmasti kokeiltua kuinka paljon tavaraa menee. Ollaan kanssa saatu pitkiä katseita kun pyörän päällä on välillä akvaarion suodatinpönttöpaketti, pystärissä kulki tarakkaan ja runkoon sidottuna puulevyjä ja -rimoja, välillä lautojakin. Kerran viritettiin ompelukone pyörän päälle.
Pyörällä en oo kuljettanut, mutta kerran ostin ison juurakon ja kuljetin sen linja-autolla. Silloinkin sain pitkiä katseita.
Kyllä tänään taas kävi mielessä ett onks mitään järkee ! Imatran satamassa ja kylpylällä oli pari tapahtumaa , pilkkikisat ja joku kauneusmessu. Ilma oli tosi hieno ja nojailin sinne 8 km matkan. Autoja oli normaali päivään nähden ihan hirveesti eli suurin osa ihmisistä meni sinne autoilla ! Kaikki parkkipaikat ja tienvarret autoja täys ku pitää päästä lniin lähelle ku mahollista. En vaan tajuu !
PW kirjoitti:Kyllä tänään taas kävi mielessä ett onks mitään järkee ! Imatran satamassa ja kylpylällä oli pari tapahtumaa , pilkkikisat ja joku kauneusmessu. Ilma oli tosi hieno ja nojailin sinne 8 km matkan. Autoja oli normaali päivään nähden ihan hirveesti eli suurin osa ihmisistä meni sinne autoilla ! Kaikki parkkipaikat ja tienvarret autoja täys ku pitää päästä lniin lähelle ku mahollista. En vaan tajuu !
Ite ajoit pyörällä vielä lähemmäs!