Sivu 2/3

Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Lähetetty: 17 Helmi 2011, 18:59
Kirjoittaja TeemuN

Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Lähetetty: 17 Helmi 2011, 19:33
Kirjoittaja jviirret
TeemuN kirjoitti:

Vettä myllyyn:
http://www.youtube.com/watch?v=GEOGr3oy3H4

Tapahtuuko tuossa jotakin mitä ei voisi tehdä tavallisella kaksipyöräisellä lowracerilla?

Jukka


Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Lähetetty: 17 Helmi 2011, 19:56
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:
TeemuN kirjoitti:

Vettä myllyyn:
http://www.youtube.com/watch?v=GEOGr3oy3H4

Tapahtuuko tuossa jotakin mitä ei voisi tehdä tavallisella kaksipyöräisellä lowracerilla?

Jukka

''

joo, mie mietin kans ett hieno peli mutt miks siinä on kaks takapyörää ?

Petri W


Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Lähetetty: 17 Helmi 2011, 20:33
Kirjoittaja Nojanalle

Joo, kahden pyörän kuluttamista. Saman olisi voinut tehdä ilman lisäpyörääkin. :mrgreen:


Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Lähetetty: 18 Helmi 2011, 18:15
Kirjoittaja PW

http://www.totolidou.de/bent/en/2011/02 ... aptotrike/ Tuolla sivulla on Arnoldin tarinaa ja ajatuksia mihin tarkotukseen tuo on suunniteltu. Jos ymmärsin oikein on tarkottanut sen talvipyöräksi. No Hollannin talvet ei tietysti oo ihan sama ku Suomen luulen.

Petri


Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Lähetetty: 18 Helmi 2011, 22:02
Kirjoittaja Jarcco

Olen kääntymässä sille kannalle että keksinnössä on sittenkin ideaa: Liikkeellelähtö voi olla low racerilla konstikasta joissain tapauksissa. Siihen auttaa trike takapää ja lukittava kallistusjarru. Tuossa on myös hyvä lähtökohta velomobiiliksi. Niissä lukittava kallistus on vielä tärkeämpi, hankalat liikkeellelähdöt ja pysäytykset ovat 2-pyöräisten kinnerien ongelmia jotka tällä tavoin voidaan ratkaista.


Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Lähetetty: 18 Helmi 2011, 22:42
Kirjoittaja jviirret
Jarcco kirjoitti:

Olen kääntymässä sille kannalle että keksinnössä on sittenkin ideaa: Liikkeellelähtö voi olla low racerilla konstikasta joissain tapauksissa. Siihen auttaa trike takapää ja lukittava kallistusjarru.

Mutta samalla menetetään osa lowracerin nopeudesta ja tehdään sillä monttujen väistelystä vaikeampaa.

Jarcco kirjoitti:

Tuossa on myös hyvä lähtökohta velomobiiliksi. Niissä lukittava kallistus on vielä tärkeämpi, hankalat liikkeellelähdöt ja pysäytykset ovat 2-pyöräisten kinnerien ongelmia jotka tällä tavoin voidaan ratkaista.

2-pyöräisten kinnerien ongelmat ratkeaa kun tehdään niistä kolmipyöräisiä, tilalle saadaankin sitten kolmipyöräisten ongelmat, jotka taas ratkeaa tekemällä kolmipyöräisestä kaksipyöräinen :wink:
Etuja ja haittoja on, vertaspa tätä kolmipyöräiseen tai kaksipyöräiseen.

Jukka


Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Lähetetty: 19 Helmi 2011, 08:31
Kirjoittaja Jarcco
jviirret kirjoitti:

...2-pyöräisten kinnerien ongelmat ratkeaa kun tehdään niistä kolmipyöräisiä, tilalle saadaankin sitten kolmipyöräisten ongelmat, jotka taas ratkeaa tekemällä kolmipyöräisestä kaksipyöräinen :wink:
Etuja ja haittoja on, vertaspa tätä kolmipyöräiseen tai kaksipyöräiseen.

Jukka

Eri 3-pyörätyyppien edut ja haitat eivät vaan ole samoja. Lukittavalla kallistuksella saa osan 2-pyörän eduista trikeen - ja päinvastoin. Kaikkia etuja sillä ei toki saa. Edellä jo tulikin mainittua ne syyt jolloin trike perän käyttö olisi perusteltua. Mutta sen voisi tietysti laittaa ihan sen takia että se näyttää "coolilta" 8)


Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Lähetetty: 20 Helmi 2011, 09:16
Kirjoittaja PW
Jarcco kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

...2-pyöräisten kinnerien ongelmat ratkeaa kun tehdään niistä kolmipyöräisiä, tilalle saadaankin sitten kolmipyöräisten ongelmat, jotka taas ratkeaa tekemällä kolmipyöräisestä kaksipyöräinen :wink:
Etuja ja haittoja on, vertaspa tätä kolmipyöräiseen tai kaksipyöräiseen.

Jukka

Eri 3-pyörätyyppien edut ja haitat eivät vaan ole samoja. Lukittavalla kallistuksella saa osan 2-pyörän eduista trikeen - ja päinvastoin. Kaikkia etuja sillä ei toki saa. Edellä jo tulikin mainittua ne syyt jolloin trike perän käyttö olisi perusteltua. Mutta sen voisi tietysti laittaa ihan sen takia että se näyttää "coolilta" 8)

Tuomosessa hiljasessa vauhdissa ja pienessä pyörityksessä/kurvailussa tuo varmasti on vakaampi ku 2-pyöränen, voi luottavaisemmin ajella.
Joo, kyllähän tuolla katseita kylällä keräis entistä enemmän. :D

Petri


Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Lähetetty: 20 Helmi 2011, 14:21
Kirjoittaja PW

Tässä yks kallistuva lisää, en tiedä voiko deltaksi sanoo mutt en muista ennen nähneeni kallistuvaa flevoa. Aika ketterästi menee epätasasellakin.

Petri


Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Lähetetty: 20 Helmi 2011, 14:30
Kirjoittaja PW

Joku opiskelijan suunnitelma kallistuvasta katetusta http://student.designawards.com.au/appl ... ionID=8892

Petri


Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Lähetetty: 20 Helmi 2011, 19:38
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:

Tässä yks kallistuva lisää, en tiedä voiko deltaksi sanoo mutt en muista ennen nähneeni kallistuvaa flevoa.

Kaikki Flevo-triket ovat kallistuvia, tosin takarenkaat eivät kallistu, mutta kaikki muu kallistuu.

Jukka


Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Lähetetty: 20 Helmi 2011, 21:16
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:
PW kirjoitti:

Tässä yks kallistuva lisää, en tiedä voiko deltaksi sanoo mutt en muista ennen nähneeni kallistuvaa flevoa.

Kaikki Flevo-triket ovat kallistuvia, tosin takarenkaat eivät kallistu, mutta kaikki muu kallistuu.

Jukka

Niin no sehän miusta tuossa uutta ja hmeellistä olikin ett takapyörätkin kallistuu :D

Petri


Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Lähetetty: 20 Helmi 2011, 21:38
Kirjoittaja propel
PW kirjoitti:

Tässä yks kallistuva lisää, en tiedä voiko deltaksi sanoo mutt en muista ennen nähneeni kallistuvaa flevoa. Aika ketterästi menee epätasasellakin.

Petri

Voi kun kaikki kuvaisivat noin hienosti koeajonsa!
Miten on saatu noin tärinättömästi kuvattua?


Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta

Lähetetty: 20 Helmi 2011, 21:52
Kirjoittaja TeemuN

Jossain vaiheessa oli vääntöä siitä mikä missäkin oikea nimitys, onko se leaning vai tilting vai miten se menee.
Tässä silti muutamia videoita lisää kallistuvista:
http://www.youtube.com/watch?v=IrKlDhFEszQ
http://www.youtube.com/watch?v=gOXPBfISbK8 MBB FWD tilting trike
http://www.youtube.com/watch?v=3JSTqIOORgI
http://www.youtube.com/watch?v=MdSLRD_2vzc
Mikä merkitys sitten on camber-kulmalla tai aurauskulmalla, sen saa muut ihmetellä.
Mä vaan odotan ja sitten nautin hitaasta kiemurtelusta jyrkässä ylämäessä.

Steadycam lätinä siirretty omaan ketjuun http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=6&t=1793 - Pastori