Re: Mielipiteitä kallistuvasta deltasta
Vettä myllyyn:
http://www.youtube.com/watch?v=GEOGr3oy3H4
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Vettä myllyyn:
http://www.youtube.com/watch?v=GEOGr3oy3H4
TeemuN kirjoitti:Vettä myllyyn:
http://www.youtube.com/watch?v=GEOGr3oy3H4
Tapahtuuko tuossa jotakin mitä ei voisi tehdä tavallisella kaksipyöräisellä lowracerilla?
Jukka
jviirret kirjoitti:TeemuN kirjoitti:Vettä myllyyn:
http://www.youtube.com/watch?v=GEOGr3oy3H4Tapahtuuko tuossa jotakin mitä ei voisi tehdä tavallisella kaksipyöräisellä lowracerilla?
Jukka
''
joo, mie mietin kans ett hieno peli mutt miks siinä on kaks takapyörää ?
Petri W
Joo, kahden pyörän kuluttamista. Saman olisi voinut tehdä ilman lisäpyörääkin.
http://www.totolidou.de/bent/en/2011/02 ... aptotrike/ Tuolla sivulla on Arnoldin tarinaa ja ajatuksia mihin tarkotukseen tuo on suunniteltu. Jos ymmärsin oikein on tarkottanut sen talvipyöräksi. No Hollannin talvet ei tietysti oo ihan sama ku Suomen luulen.
Petri
Olen kääntymässä sille kannalle että keksinnössä on sittenkin ideaa: Liikkeellelähtö voi olla low racerilla konstikasta joissain tapauksissa. Siihen auttaa trike takapää ja lukittava kallistusjarru. Tuossa on myös hyvä lähtökohta velomobiiliksi. Niissä lukittava kallistus on vielä tärkeämpi, hankalat liikkeellelähdöt ja pysäytykset ovat 2-pyöräisten kinnerien ongelmia jotka tällä tavoin voidaan ratkaista.
Jarcco kirjoitti:Olen kääntymässä sille kannalle että keksinnössä on sittenkin ideaa: Liikkeellelähtö voi olla low racerilla konstikasta joissain tapauksissa. Siihen auttaa trike takapää ja lukittava kallistusjarru.
Mutta samalla menetetään osa lowracerin nopeudesta ja tehdään sillä monttujen väistelystä vaikeampaa.
Jarcco kirjoitti:Tuossa on myös hyvä lähtökohta velomobiiliksi. Niissä lukittava kallistus on vielä tärkeämpi, hankalat liikkeellelähdöt ja pysäytykset ovat 2-pyöräisten kinnerien ongelmia jotka tällä tavoin voidaan ratkaista.
2-pyöräisten kinnerien ongelmat ratkeaa kun tehdään niistä kolmipyöräisiä, tilalle saadaankin sitten kolmipyöräisten ongelmat, jotka taas ratkeaa tekemällä kolmipyöräisestä kaksipyöräinen
Etuja ja haittoja on, vertaspa tätä kolmipyöräiseen tai kaksipyöräiseen.
Jukka
jviirret kirjoitti:...2-pyöräisten kinnerien ongelmat ratkeaa kun tehdään niistä kolmipyöräisiä, tilalle saadaankin sitten kolmipyöräisten ongelmat, jotka taas ratkeaa tekemällä kolmipyöräisestä kaksipyöräinen
![]()
Etuja ja haittoja on, vertaspa tätä kolmipyöräiseen tai kaksipyöräiseen.Jukka
Eri 3-pyörätyyppien edut ja haitat eivät vaan ole samoja. Lukittavalla kallistuksella saa osan 2-pyörän eduista trikeen - ja päinvastoin. Kaikkia etuja sillä ei toki saa. Edellä jo tulikin mainittua ne syyt jolloin trike perän käyttö olisi perusteltua. Mutta sen voisi tietysti laittaa ihan sen takia että se näyttää "coolilta"
Jarcco kirjoitti:jviirret kirjoitti:...2-pyöräisten kinnerien ongelmat ratkeaa kun tehdään niistä kolmipyöräisiä, tilalle saadaankin sitten kolmipyöräisten ongelmat, jotka taas ratkeaa tekemällä kolmipyöräisestä kaksipyöräinen
![]()
Etuja ja haittoja on, vertaspa tätä kolmipyöräiseen tai kaksipyöräiseen.Jukka
Eri 3-pyörätyyppien edut ja haitat eivät vaan ole samoja. Lukittavalla kallistuksella saa osan 2-pyörän eduista trikeen - ja päinvastoin. Kaikkia etuja sillä ei toki saa. Edellä jo tulikin mainittua ne syyt jolloin trike perän käyttö olisi perusteltua. Mutta sen voisi tietysti laittaa ihan sen takia että se näyttää "coolilta"
Tuomosessa hiljasessa vauhdissa ja pienessä pyörityksessä/kurvailussa tuo varmasti on vakaampi ku 2-pyöränen, voi luottavaisemmin ajella.
Joo, kyllähän tuolla katseita kylällä keräis entistä enemmän.
Petri
Tässä yks kallistuva lisää, en tiedä voiko deltaksi sanoo mutt en muista ennen nähneeni kallistuvaa flevoa. Aika ketterästi menee epätasasellakin.
Petri
Joku opiskelijan suunnitelma kallistuvasta katetusta http://student.designawards.com.au/appl ... ionID=8892
Petri
PW kirjoitti:Tässä yks kallistuva lisää, en tiedä voiko deltaksi sanoo mutt en muista ennen nähneeni kallistuvaa flevoa.
Kaikki Flevo-triket ovat kallistuvia, tosin takarenkaat eivät kallistu, mutta kaikki muu kallistuu.
Jukka
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:Tässä yks kallistuva lisää, en tiedä voiko deltaksi sanoo mutt en muista ennen nähneeni kallistuvaa flevoa.
Kaikki Flevo-triket ovat kallistuvia, tosin takarenkaat eivät kallistu, mutta kaikki muu kallistuu.
Jukka
Niin no sehän miusta tuossa uutta ja hmeellistä olikin ett takapyörätkin kallistuu
Petri
PW kirjoitti:Tässä yks kallistuva lisää, en tiedä voiko deltaksi sanoo mutt en muista ennen nähneeni kallistuvaa flevoa. Aika ketterästi menee epätasasellakin.
Petri
Voi kun kaikki kuvaisivat noin hienosti koeajonsa!
Miten on saatu noin tärinättömästi kuvattua?
Jossain vaiheessa oli vääntöä siitä mikä missäkin oikea nimitys, onko se leaning vai tilting vai miten se menee.
Tässä silti muutamia videoita lisää kallistuvista:
http://www.youtube.com/watch?v=IrKlDhFEszQ
http://www.youtube.com/watch?v=gOXPBfISbK8 MBB FWD tilting trike
http://www.youtube.com/watch?v=3JSTqIOORgI
http://www.youtube.com/watch?v=MdSLRD_2vzc
Mikä merkitys sitten on camber-kulmalla tai aurauskulmalla, sen saa muut ihmetellä.
Mä vaan odotan ja sitten nautin hitaasta kiemurtelusta jyrkässä ylämäessä.
Steadycam lätinä siirretty omaan ketjuun http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=6&t=1793 - Pastori