Re: Low ~ Mid Racer
THuhtamaki kirjoitti:Käänsin tuon alamutkan toisinpäin äskettäin ja mun mielestä näyttää nyt paremmalta.
Nyt vasta tajusin tuon alamutkan. Juu, on tosiaan paljon parempi näin päin.
Jori
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
THuhtamaki kirjoitti:Käänsin tuon alamutkan toisinpäin äskettäin ja mun mielestä näyttää nyt paremmalta.
Nyt vasta tajusin tuon alamutkan. Juu, on tosiaan paljon parempi näin päin.
Jori
Laitoin halpismaasturin alkuperäisen takajousen osiksi ja ajattelin tuosta alapään silmikasta tehä nivelen tähän nojakin stemmiin. Arveluttaa vain noinkohan tuo kestäisi. Alumiinipalikka on 13.6mm x 20mm ja tuon silmukan seinämävahvuus vain 3mm. Toisessa päässä on M10 kierre. Tuolla saisi välyksettömän stemmin aikaiseksi.
Tuommonen tuli niinkö ekana mieleen
Toki on mahdollista tehä tuo palikka 14mm paksusta teräslevystä ja hitsata suoraan raiseriin kiinni.
Tuossa kumminki kuvat jousen kiinnitys spacereistä ja ala silmukasta.
Mielenkiintoinen projekti ja osalista näyttää laadukkalta paitsi Biltsun kampisarjan osalta. Sitäpaitsi, 48 piikkinen on ihan liian pieni nojapyöränopeuksiin
Niin on, olen netistä lukenut. Muttakö se on suurin ratas jolle saa tuota kampikeskiöön kiinnitettävää etuvaihtajaa...
Ja tiedän, muut ei käytä etuvaihtajia. Minä käytän, tai ainaki sellaisen omaan kulkupeliini asennan
60-559 Bigaplella, 48-12 välityksillä on 80r/min kadenssilla polettaessa nopeus 40km/h. Kyllä se aika pitkälle riittää. Jos takana pakkan pienin ratas 11 ja osaa vispata 100r/min kadenssilla niin on nopeus 55km/h.
Ohjaavat voimat eivät tuota niveltä juuri rasita, eli niiden puolesta kestää. Paljon suurempi rasitus tulee käsien painosta, tämä taas riippuu siitä kuinka kauas nivelestä tulee stemmin "tukipiste", eli kohta jota vasten se ottaa kun kädet lepää tangolla.
Jukka
Pitää nyt taas ihmetellä teidän poljinkierroksianne. Harvassa on sellainen alamäki että vaihdan isoimmalle, 44/11. No, tätä on käsitelty jo monta kertaa-kannattaa vain muistaa ettei kritisoi toisten vaihdevalintoja ennenkuin tietää käyttäjän tottumuksista jotain.
Nyt ku mietiskelin tuota alumiini silmukkaa, niin tulin sellaiseen tulokseen että taidamme Jukka joutua tekemään "tehdastekoisen" teräspalikan... Pitäis vaan koittaa löytää 14mm levyä jostakin...
Nonii, Jukka hitsas hienot saumat ja mää menin ja hieroin pois ne...
Tämmönen "tehdastekoinen" kapula tuli tehtyä...
Etugummi tuli tänään. Tämän tapauksessa ei voi sanoa että etunakki, vaan pitää puhua etumakkarasta
Takahaarukka alkais olla viimeistelyhitsausta vailla... Sitten pitäis alkaa jyrsimään runkoputken koloa haarukan etupäähän...
Tulipa nätit taivutukset haarukka putkiin
Jukka
Joo olin itekki yllättynyt kuinka nätit nuista tuli
Nyt makutuomarit, nostetaanko takahaarukka vielä pystympään vai liimataanko tuohon kiinni?
THuhtamaki kirjoitti:Joo olin itekki yllättynyt kuinka nätit nuista tuli
Nyt makutuomarit, nostetaanko takahaarukka vielä pystympään vai liimataanko tuohon kiinni?
Kaunis on, mutta onkos se takapyörä nyt varmasti niin lähellä selkänojaa kuin suinkin. Huomaa, että tällä on merkitystä sekä vierintävastukseen että painoon ja vielä ketteryyteenkin. Laita pyörä kiinni, niin nähdään.
JOri
jori kirjoitti:Laita pyörä kiinni, niin nähdään.
Joo, ja pyörä jossa on pakka kiinni ja ketjun pätkällä katsot isoimmalta hammasrattaalla että mahtuu menemään suunniteltua linjaa haarukan ali penkin alle.
edit, eiku jaa, eihän sitä tuossa jigissä saa, mutta ota kuitenkin tuo ketjun linja tässä kohti mukaan suunnitteluun.
Jukka