Tältä se sitten näytti ennen koeajoa (ja vielä sen jälkeenkin).
Ajaminen on ihan mukavaa, tosin melko helposti nousee mutkissa kahdelle renkaalle, ei kuitenkaan niin että missään vaiheessa olisi ollut pelkoa käsistä karkaamisesta.
Johtuisiko siitä että istuinkorkeus on aika korkea, toisaalta tämä on hyvä kun ei rasitu selkä eikä nivelet kompuroidessa.
Onnea uudelle pyörälle! Kävin kurkkaamassa valmistajan nettisivuja ja kilpailukykyiseltä vaikuttaa hinta. Kuinka paljon tulli- ja rahtimaksuja joutuu maksamaan lisäksi? Kiva olisi kuulla myöhemminkin miten pyörä on pelannut ja mitä hyviä ja huonoja ominaisuuksia siitä löytyy. Jos asennat mittarin niin kertoile myös mihin nopeuteen välitykset riittää. Miten muuten tuntuu piisaako 8 -vaihdetta ja onko vaihteiden välit hyvät?
Kuvien perusteella siistin ja selkeän näköinen vekotin. Ei muuta kun valoja ja heijastimia lisää niin erottuu vielä paremmin edukseen
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Onnea uudelle pyörälle! Kävin kurkkaamassa valmistajan nettisivuja ja kilpailukykyiseltä vaikuttaa hinta. Kuinka paljon tulli- ja rahtimaksuja joutuu maksamaan lisäksi? Kiva olisi kuulla myöhemminkin miten pyörä on pelannut ja mitä hyviä ja huonoja ominaisuuksia siitä löytyy. Jos asennat mittarin niin kertoile myös mihin nopeuteen välitykset riittää. Miten muuten tuntuu piisaako 8 -vaihdetta ja onko vaihteiden välit hyvät?
Kuvien perusteella siistin ja selkeän näköinen vekotin. Ei muuta kun valoja ja heijastimia lisää niin erottuu vielä paremmin edukseen
Tuo tuli maksamaan kaikkineen n. 1600 euroa. Riippuu tietenkin vähän (tai aika paljon) mikä on eur/usd kurssi. Nyt jos ostaisi tulisi vielä halvemmaksi.
Kokemusta on niin vähän (ja talvikin tulossa) joten noista vaihteiden riittävyydestä en osaa sanoa vielä mitään. Täällä nyt ei yhtään mäkeä ole, ja noista montuista mitä jotkut kehtaavat mäiksi sanoa pääsee ihan kevyesti polkemalla 1:llä. 8 on ainakin vielä vähän turhankin iso, vauhtia ei tosin kauheasti ole ollut.
Valot on dealextremestä tilattu ja heijastimia joka puolelle jo liimailtu.
Yksinkertainen on kaunista. Onnea uuden fillarin omistajalle!
Kuinka tuo ohjaus toimii? Näyttää aika suoravälitteiseltä ja siltä, että vipuvartta ei juurikaan ole.
Jahka saat lokasuojat asennetuksi, kuvat ja vinkit otetaan mielenkiinnolla vastaan. Itsellä vähän sama ongelma eikä ole ollut kauheasti aikaa mietiskellä.
Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->
Yksinkertainen on kaunista. Onnea uuden fillarin omistajalle!
Kuinka tuo ohjaus toimii? Näyttää aika suoravälitteiseltä ja siltä, että vipuvartta ei juurikaan ole.
Jahka saat lokasuojat asennetuksi, kuvat ja vinkit otetaan mielenkiinnolla vastaan. Itsellä vähän sama ongelma eikä ole ollut kauheasti aikaa mietiskellä.
Pistitpä pahan. Ohjaus on suora eikä vipuvartta todellakaan ole paljon, säädin ohjauksen hieman kevyemmälle kun kuljetuksen jälkeen tuntui ettei käänny millään.
Lokasuojia ei ole vielä edes tilattu, saa nähdä tuleeko edes asennettua kun pyöräilen ainoastaan silloin kun mennään shortsit, t-paita ja aurinkolasit varustuksella.
Tervetuloa alati kasvavaan trike-kerhoon!
Minkäs lampun tuolta dealextremestä tilasit?
itsekin olen niitä sieltä katellut, paljon halvempia kuin täkäläiset...
Tänään just viritin trikeen eteen peruslampun ja luulen, että
täällä kaupungissa se riittää, mutta maaseudun pimeydessä tarvis
olla parempi tuikku, siellä kun ei ole katuvalojakaan ja pitää
autotiellä ajella.....
Tulipa sitten loman kunniaksi kevätkunnostettua autotallin pyörät ja kauniin auringonpaisteen innoittamana piti trikeäkin ulkoiluttaa.
Melko hankalaa oli meno kun takapyörässä ei pitoa juuri ollenkaan; varovasti piti lähteä liikkeelle että yleensä mihinkään pääsi. Toisaalta oli sitten voiman tunnetta kun vauhdissa sai takapyörän sutimaan. Mutkat oli mielenkiintoisia kun vähänkään kovempaa mutkaan mennessä alkoi puskemaan, pienellä vastaheitolla sai sitten kyllä mukavasti sladiin. Erittäin hauska puolituntinen mutta ei tästä kyllä mihinkään talvipyöräilyyn ole, voin vain kuvitella lumihankea vastuksena kun nytkin hyvinauratuilla teillä meno oli enemmänkin tilanteesta toiseen törmäilyä.
Tuli muuten ensimmäisen kerran varmaan kolmeenkymmeneen (!) vuoteen pyäräiltyä helmikuussa.
Pitänee tilata niskatuki ja tavarateline jotta saa kesällä sitten jotain mukanakin kuljetettua.
Tässä vielä kuva vakuudeksi.
Heijastintarroja on joka suuntaan. Huomatkaa tupla "Xenon" valot dealextremestä ja kompassisoittokello samasta paikasta. Pitäähän sitä kotia osata jos vaikka eksyy
Tuota painopistettä jos sais taaksepäin niin sutiminen vähenis, mutt ei taida tuo poljin keskiö liikkua. Eipä noista pienipyöräisistä mitään varsinaisia talvipyöriä tule, nimimerkki kokemusta on
Hyvällä kelillä, lyhyitä matkoja kulkee mutt ei pöpperössä eikä kinoksessa.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tuota painopistettä jos sais taaksepäin niin sutiminen vähenis, mutt ei taida tuo poljin keskiö liikkua. Eipä noista pienipyöräisistä mitään varsinaisia talvipyöriä tule, nimimerkki kokemusta on
Hyvällä kelillä, lyhyitä matkoja kulkee mutt ei pöpperössä eikä kinoksessa.
Petri
Keskiö ei liiku. Penkki liikkuu eteen ja taaksepäin, samoin kallistus valittavissa. Lisänä etupyöriä saa siirrettyä jonkinverran (n.20cm) akselilla.
Tosin itsellä ei tarvis viritellä talvikäyttöön sillä seuraavan kerran kesäkuussa ehkä toukokuussa jos oikein hieno keli.
Nyt olisi sitten pääsiäisen aikaan tarkoitus ottaa pyörä varsinaiseen hyötykäyttöön jos vain sää sallii.
Eli siis polkea muutama kilometri keskustaan oluelle (ja takaisin).
Tehtävä suoritettu: pyörä täyttää odotukset mitä sille asetettu.
Katselin ketjua taaksepäin ja huomasin, että tadpole trike näyttää olevan paketista otettuna aina vähän saman näköinen, oli lopputulos sitten mitä tahansa. Etuakseli on käytännössä yhtä pakettia ettei tunari asentaja pilaa kokonaisuutta. Loput voi pakata pikkuboxeissa mukaan, mitään ei juurikaan voi asentaa muuten väärin...
Nyt olen saanut mietityksi ja toteutetuksi etulokasuojat Loimaa Alku -trikeen. Tänään oli ensimmäinen tosimärkä aamu asennuksen jälkeen. Olipa mukava tulla työpaikalle olematta kurainen. Tässä kuva asennuksesta, sain kaverilta valmiiksi työstettynä tuollaista millistä rosteripeltiä olevan kiinnityskappaleen. Asennus on vähän ilmava, mutta Prisman 20" suoja ei todellakaan ole kakskyttuumaisen renkaan kokoinen...
Liitteet
Siinä se. Vähän lentää eteenpäin vesi mutta ei enää tule suoraan hihaan.
Trike_lokari.jpg (128.04 KiB) Katsottu 4633 kertaa
Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->
Kun mulla oli vielä alku niin aina olin ravanpeitossa vaikka siinä oli lokarit. Renkaat halkoi lammikot niin että penkin pohja oli aina täynnä vettä ja lokarit väpätti niin että niiden etureunaan kertyvät pisarat koristi vatsapuolta. Sai pestä pyöräily vaatteet jokaisen märän päivän jälkeen, eikä pahemmin innostanut lähtee polkee mitään ylimääräistä jos maa oli edes kostea.
Nyt on sitten ihan toinen meininki kun on bufo alla - roiskeet pysyy sopivasti alapuolella.