Kiitos Jukka, mutta kyllä minä luulen sen kestävän koska takanaistuja on lähes takaakselin päällä ja nojaa
taaksepäin ja ainoa painohan on siten lähinnä etuistujan paino.
Keltaisessa ainakin on paino niin takana, että keulan saa pomppaamaan ilmaan polkaisemalla, elikkä painoa ei ole keulalla juurikaan.
Normi pyörässä keula on pystympänä ja sen kantama kuorma n.50kg(=puolet ajoneuvon kokonaispainosta). Tässä siihen tulee vähintään tuplakuorma joka "kertaantuu" kun keulakulma on loivempi. Laakereita ainakin kuluu kuin leipää, kun ne on tehty kestämään lähes ainoastaan ohjausakselin suuntaista kuormaa.
jori kirjoitti:
Mikset siirtäisi taaempaa istuinta vieläkin taaemmas, vaikka reilusti taka-akselin takapuolelle. Ei siitä mitään haittaakaan ole. Takaa sitä ei ajeta yksin ja kun molemmilla istuimilla on miehitys, painopiste voi olla samalla kohdalla kuin edellisessäkin pyörässäsi. Samalla saat akseliväliä pienemmäksi, pyörää ketterämmäksi ja pitoa lisää vetävälle pyörälle sekä säätövaraa isommillekin kuskeille. Myös sivuttainen vakavuus paranee. Ei siis kaadu tiukemmassakaan kaarteessa.
Ei yhtään huono idea, mikäli tuo peräpää renkaineen kestää tuollaisen kuorman.
Terve taas, ajattelin taas päivittää pyöräprojektia ja laittaa muutaman kuvan tänne.
väriksi valikoitui tällä kertaa Barbien punainen penkkien, pehmusteet ovat vielä tekemättä ja takaketju
laittamatta ym. pientä, penkkien tuet esimerkiksi, laittelen lisää kuvia kun on valmis.
Oli vain harmi etten saanut valmiiksi Mäntyharjulle enkä päässyt mukaan, mutta ensivuonna
uudemman kerran sitten.
TV. Simon
Viimeksi muokannut Simon, 27 Helmi 2012, 20:19. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Upeat istuimet. Ei kai noihin mitään pehmustetta laiteta. Hikoaa vaan turhaan. Riihimäen asemalla on myös tuollaiset verkkolevystä muotoillut penkit asemalaiturilla. Ihan hyvät istua; varmaan nuo teidänkin istuimet. Ohuenlaiset istuimen reunaputket. Kestääkö nojata ylämäessä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Akseliväli on hitusen vähemmän kuin pakussa takana. Milläs kuljettelet kauemmas ajopaikoille. Tuohon katolle nostettuna olisi aika komia. Vai mahtuuko sisälle.
Jori
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Mitä tulee penkkien putkiin ne on 15mm ja saman paksuiset on keltaisessa ja on kestänyt hyvin ja penkkeihin
tulee tuet takapenkkiin kaksi ja etupenkkiin yksi. Akseliväli on 2,60 m ja kokonaispituus 3,20 eikä mahdu autoon,
vaan dodgen perään kolmen metrin lavalla oleva kärry, muut pyörät mahtuvat koon puolesta autoon kyllä.
Peilit on auton muoviset pisarat eikä ole raskaat, pyörä saa myös ketjusuojat ja
Erppa tais olla Motonetissä torstaina 23 päivä ennen juhannusta noin kolmen ja neljän välillä, mutta minulla oli niin
kiire etten joutanut kysymään, meilläkin on suku sieltä Vaalajärveltä lähtöisin isän puolelta ( Alaluusua )
Ja tervetuloa vain katsomaan pyöriä niitä on usempiakin.
Panempahan muutaman kuvan lisää, nyt on laitettu vaihteet 3 kpl myöhemmin eteen kolme rattainen lisää tai taakse nexsuksen seiska.
On käyty paremman puoliskon kanssa jonkun verran ajelemassa ja hauskaa on ollut ( ainakin katselijoilla ) eivät tahdo saada
silmiä irti pyörästä , lapset niin ikään tykkää myös ja on jopa kevyempi ajaa kuin keltainen johtuen ehkä välityksistä.
Penkkejä en ole vielä saanut verhoiltua kun ei ole löytynyt vielä sopivaa kangasta. ( väristä )
Kysymykseen tarviiko pehmustetta penkkeihin vastaus on, että varmasti, muuten vähän ajan päästä persus arka ilman jousitusta.
Kromatut raudat etupenkin sivuilla on laukkuja varten.
Ketjun suojat joutuu kyllä itse modifioimaan kun ei ole vasemmalle puolelle saatavana, no kohta
pääsee kuitekin keskittymään jo muihin projekteihin, pannaan niistä kuvia myöhemmin sitten nettiin.
TV. Simon
Viimeksi muokannut Simon, 27 Helmi 2012, 20:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
on jopa kevyempi ajaa kuin keltainen johtuen ehkä välityksistä.
Tai sitten sinulla on tehokas moottori
En ole itse tandemia kosakaan kokeillut, mutta selllaista kokeilleet kuulemma yllättyvät keveydestä. Onhan siinä tavallaan kahden polkijan voimat, mutta vain yhden ilmanvastus ja vierintävastuskin polkijaa kohden pienempi kuin "singlessä".
Aika kivan olonen. Mistä sait nuo tandemin kampi sarjat. Ei ihme jos kääntää päät. Kun tavallinenkin tandemi sen jo tekee. Onnea pyörälle ja kuskille ja lisä moottorille.
No kiitos vaan, minulla on kyllä ollut niin hyvä tuuri että nuoruuden kaveri on pitänyt 10 vuotta pyöräkorjaamoa täällä Roissa ja sitä
kautta olen saanut tilattua lähes mitä vain ja samalla auttelen jos on tarvis ja olen saanut myös työkaluja lainaan jos on ollut tarvetta,
mutta kammet on ihan tavalliset 38 piikkiset ja 172mm, piti vaan tilata kahdet että sai molemmille puolille
samanlaiset.
Mistä hommasit pinkkiä maalia. Tytär kyselee pinkkiä spraymaalia joponsa maalaamiseen. Löytyykö sellaista mistään?
Jori