10-v eturattaan paksuus?+Kiekkojen arvonta+Pioneerin tuunaus

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: 10-vaihteisen eturattaan paksuus?

Viesti Kirjoittaja terppa »

Muokkasin otsikkoa mutta alkuperäinen kysymys kiinnostaa edelleen :wink:

Wacky kirjoitti:

Voi olla että menee koko napa vaihtoon ei pelkästään vapaaratas. Kokemusta ei ole mutta 10-vaihteisella vapaaratas on taas vähän leveämpi kun 8/9 vaikka rattaat on kapeampia ja tiheämmin sijoiteltu se leveys ero voi olla niin iso ettei se mene tuohon napaan ilman ongelmia. Löytyykö siihen napaan vapaaratasta 10-vaihteiselle?

Eastonin oma vapaaratas löytyy http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=50422 luulisin ainakin olevan napaan yhteensopiva mutta mitä muita muuttujia on matkassa...

tavasti kirjoitti:

Sekoitetaan nyt pakkaa/Terppaa vähän lisää: Pioneeriin saa myös 28" kiekot, kunhan käytettävät renkaat ovat riittävän kapeat (luokassa 22mm tai alle), ja lokarit jättää pois. Vaatii luonnollisesti levyjarrujen käyttöä, V-jarrujen tapit eivät osu. Joskus katselin hollannista moista käytettyä. Samalla periaatteellahan on Nazca Gaucho 28" tehty.

Tietysti tässä kohdassa tulee mieleen, että jee, ostetaan jotkut kevyet maantiepyörän aero-kiekot, mutta niitä ei taas yleensä ole jarrulevykiinnikkeellä.
Aerospokea saa: http://store.aerospoke.com/Wheels-Road_Wheels.html ja luulisi jotain muutakin saavan. Tai ainakin rakentamalla maasturi-navan ympärille kiekon.
Täällä käyttäjistä THuhtamaki lienee perehtynyt tarjontaan, kannattaa kysellä jos alkoi kiinostaa.

Tietysti voi hankkia arkikäyttöön 26" perus-kiekot (biltemasta http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... egoria=225 ja http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... egoria=173 ), ja kisa yms käyttöön sitten nuo maantiekiekot. Vaihtaminen kiekkosetistä toiseen on aika nopea toimenpide, jos vaan pakan vaihdemäärät täsmää. Tuohon biltemaan ei varmaan sitä 10v saa. Sadekelin tullessa lokarien laittaminen paikalleen lienee vähän isompi operaatio kuin kiekkojen vaihto.

Mitä niihin vaihteisiin tulee, niin itse lähtisin 9v, 11-34 pakka. Skaalassa 34 ja 36 on todella lähellä toisiaan, ja 9v osia on halvemmalla/enemmän tarjolla.

Ei saa hullua yllyttää :) kun olen tämmöinen pikkujätkä niin en 28 linjalle uskalla lähteä. Mutta tuollanen aerospoke.comin jutska rupesi kiinnostamaan, sopisi tuunauksen henkeen kun kaikenmaailman katteiden kanssa kikkailen. Etukiekko kustantaisi 285 ja taakse 315 € levyjarrukiinnikkeillä, natural värityksellä ja 10 -vaihteinenkin käy. Kaksia kiekkoja en halua laittaa kun sinne töihin haluan myös nopeasti... ja vielä nopeammin pois :D
Hintaero kulutusosissa (9/10v) on mutta netistä ostamalla pysyy aika lähellä kun vaan ennakoi kulutusosien vaihdon kuten tuossa aiemmin kirjoitin (tokihan ne 8 vaihteisen kulutusosatkin olisi voinut netistä ostaa :oops: )

Painoa nuille kilkkeille en äkkiä löytänyt. pitää perehtyä lisää... Kainuussa paistaa aurinko ja maantie on nyt kuuma :D

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: 10-vaihteisen eturattaan paksuus?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

terppa kirjoitti:

Ei saa hullua yllyttää :) kun olen tämmöinen pikkujätkä niin en 28 linjalle uskalla lähteä.

Kyllä se on niinku pakko lähteä jos haluat huippuunsa suunnitellut kumit alle. Toinen kilpapyöräkoko on tämä 650c, joka muistaakseni on milleissä 571. Turha laittaa satasia 559 vanteisiin kun ei sille koolle kilpakumeja juuri tehdä, niissä on aina kestävyys ja mukavuus jutuilla pilattu paras mahdollinen rullaavuus. 700c, eli 622 on aivan ylivoimainen koko jos hyvät maantie renkaat haluaa. eikä siinä renkaan halkaisija muutu juurikaan jos 35-559 kiekoista siirtyy 23-622 kokoon, ja pyörän korkeus vielä vähempi.
Vai onko mulla ihan väärä käsitys 559 koosta? :oops:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2761
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: 10-vaihteisen eturattaan paksuus?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

terppa kirjoitti:

Ei saa hullua yllyttää :) kun olen tämmöinen pikkujätkä niin en 28 linjalle uskalla lähteä. Mutta tuollanen aerospoke.comin jutska rupesi kiinnostamaan, sopisi tuunauksen henkeen kun kaikenmaailman katteiden kanssa kikkailen. Etukiekko kustantaisi 285 ja taakse 315 € levyjarrukiinnikkeillä, natural värityksellä ja 10 -vaihteinenkin käy. Kaksia kiekkoja en halua laittaa kun sinne töihin haluan myös nopeasti... ja vielä nopeammin pois :D

Kannattaa sitten huomioida päälle rahti ja ainakin alv (ja kenties tulli?) siihen koko roskan päälle. Aika käyttökelpoinen arvaus on, että dollarihinta tuolla on se mitä sinä oikeasti maksat euroja. Tietysti voisi katsoa myykö Aerospokea joku EU-alueella niin olisi jo hinta valmiiksi kohdallaan ilman lisämolukkeja.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7060
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: 10-vaihteisen eturattaan paksuus?+ Pioneerin tuunausta

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Ainahan voi miettiä josko myyt sen Pioneerin. Ja hankit sportimman pyörän tilalle. Voisi jollain kalkuloinnilla olla edullisempi ratkaisukin?

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2761
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: 10-vaihteisen eturattaan paksuus?+ Pioneerin tuunausta

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Pastori kirjoitti:

Ainahan voi miettiä josko myyt sen Pioneerin. Ja hankit sportimman pyörän tilalle. Voisi jollain kalkuloinnilla olla edullisempi ratkaisukin?

No ehkä jos löytää käytetyn tilalle, niin voisi tulla halvemmaksi. Muuten taitaa tuunaus tulla halvemmaksi, vaikka meneehän siihenkin hipo-osilla rahaa.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: 10-vaihteisen eturattaan paksuus?+ Pioneerin tuunausta

Viesti Kirjoittaja jviirret »

tavasti kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Ainahan voi miettiä josko myyt sen Pioneerin. Ja hankit sportimman pyörän tilalle. Voisi jollain kalkuloinnilla olla edullisempi ratkaisukin?

No ehkä jos löytää käytetyn tilalle, niin voisi tulla halvemmaksi. Muuten taitaa tuunaus tulla halvemmaksi, vaikka meneehän siihenkin hipo-osilla rahaa.

Menee, ja lopputulos on tuunattu Pioneeri, ei hipo merkkipyörä. Myydessä huomaa tuonkin eron :roll:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2761
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: 10-vaihteisen eturattaan paksuus?+ Pioneerin tuunausta

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jviirret kirjoitti:
tavasti kirjoitti:

No ehkä jos löytää käytetyn tilalle, niin voisi tulla halvemmaksi. Muuten taitaa tuunaus tulla halvemmaksi, vaikka meneehän siihenkin hipo-osilla rahaa.

Menee, ja lopputulos on tuunattu Pioneeri, ei hipo merkkipyörä. Myydessä huomaa tuonkin eron :roll:

Ratkaisevaksi tekijäksi muodostuu siis arvio siitä koska aikoo pyörän myydä. Säästöt ostoissa realisoituvat heti, parempi jälleenmyyntihinta realisoituu vasta myytäessä, jos silloinkaan. 10v vanha hipo on 10v vanha, ja hinta sen mukaan.

Eniten ehkä kannattaa miettiä onko tuunattu Pioneer sellainen mitä haluaa, vai haluaako esim kokonaan jäykän, kevyemmän racerin. Tai jotain muuta?

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Väliaikamietteitä

Viesti Kirjoittaja terppa »

jviirret kirjoitti:
terppa kirjoitti:

Ei saa hullua yllyttää :) kun olen tämmöinen pikkujätkä niin en 28 linjalle uskalla lähteä.

Kyllä se on niinku pakko lähteä jos haluat huippuunsa suunnitellut kumit alle. Toinen kilpapyöräkoko on tämä 650c, joka muistaakseni on milleissä 571. Turha laittaa satasia 559 vanteisiin kun ei sille koolle kilpakumeja juuri tehdä, niissä on aina kestävyys ja mukavuus jutuilla pilattu paras mahdollinen rullaavuus. 700c, eli 622 on aivan ylivoimainen koko jos hyvät maantie renkaat haluaa. eikä siinä renkaan halkaisija muutu juurikaan jos 35-559 kiekoista siirtyy 23-622 kokoon, ja pyörän korkeus vielä vähempi.
Vai onko mulla ihan väärä käsitys 559 koosta? :oops:

Jukka

jviirret kirjoitti:
tavasti kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Ainahan voi miettiä josko myyt sen Pioneerin. Ja hankit sportimman pyörän tilalle. Voisi jollain kalkuloinnilla olla edullisempi ratkaisukin?

No ehkä jos löytää käytetyn tilalle, niin voisi tulla halvemmaksi. Muuten taitaa tuunaus tulla halvemmaksi, vaikka meneehän siihenkin hipo-osilla rahaa.

Menee, ja lopputulos on tuunattu Pioneeri, ei hipo merkkipyörä. Myydessä huomaa tuonkin eron :roll:

Jukka

Kumien saatavuuteen en ole kyllä yhtään perehtynyt, toisaalta toistaiseksi Kojakit on parhaat renkaat millä olen ajanut, ehkä tässäkin asiassa nälkä kasvaisi syödessä? Sen verran koitan varpailla tavoitella maata, että pidän mielessä pyörän kilometrien ainakin 85 %sti tulevan normiajossa: töihin, kauppaan, huvilenkkejä jne. ja ensivuonna toivonmukaan joku muutaman yön retki, sen päälle sitten nokia ja 3-5 muuta pyöräilytapahtumaa? Nykyiset Kojakit on hyvät ja halvat ja jos ne kestää 5000 km niin ainakin yhden kauden ajaa ja sen jälkeen ne pystyisi kierrättämään pystäreihin mikä puoltaisi 559 kokoa samoin talvirenkaat olisi jo tuota kokoa, mutta pitää perehtyä aiheeseen, onneksi Paypal-tilille rahojen siirto kestää niin ei tule hätäratkaisuja :D

Todennäköisesti "tapahtumapyöräilyyn" kevennetään vaan tarakan ja poksin verran ja muuten mennään sellaisella virityksellä kuin arkiajossa, tai sitten ehkä ensi Nokian jälkeen minulle syötetään nämä sanat :wink:

Toisen pyörän hankkimista olen kevään ja kesän pyöritellyt, ensin oli Allaweder kuume sitten m5 -sivuilla notkuin ja jostain Fujinista näin unta mutta säilytystila on vähän rajallinen kahdelle pyörälle ja epäilen omaa pärjäämistä matalalla liukkailla ja vähän haluan kuitenkin talvella ajaa myös nojallaan, Pioneeri on hyvä yleispyörä, ei saa parasta mihinkään tarkoitukseen mutta taipuu moneen eli en halua siitä luopua. Jälleenmyyntiarvoa en ole miettinyt, hipo-osat voi raksia aina pois, halvemmaksi tämä jokatapauksessa tulee kuin keskiverto rekkakuskin tupakointi vuoden aikana.

Vielä yksi asia mikä puoltaa Pioneerin tuunausta on se, että haluan tutustua pyörätekniikkaan ja opetella korjaamaan ja rakentelemaan pyörääni. Autoaikakaudella rakkaimmat autot oli 20 v vanha saab ja 50 € maksanut Opel, aika pommeja mutta rakkaussuhde näihin syttyi autotallissa...

Jos ensivuoden Nokian tulosluetteloon saataisiin pyörän merkki ja itse onnistuisin tuunauksessa ja vielä jaksaisin ajaa hyvät lukemat niin eikö olisi aika hauskaa kun merkin kohdalla lukee Nazca Pioneer merkkinen retkipyörä :wink:

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17869
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: 10-vaihteisen eturattaan paksuus?+ Pioneerin tuunausta

Viesti Kirjoittaja PW »

Niin ja mitä me palstalta luettas jos vaan ostat valmiin pyörän hipo osilla :D

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Väliaikamietteitä

Viesti Kirjoittaja jviirret »

terppa kirjoitti:

Kumien saatavuuteen en ole kyllä yhtään perehtynyt, toisaalta toistaiseksi Kojakit on parhaat renkaat millä olen ajanut, ehkä tässäkin asiassa nälkä kasvaisi syödessä?

Kun yritin noita teemulta saatuja vannejarruja puristin Kojakin ympärille niin ymmärsin mikä ero on maantiekumeilla ja maastopyörän kumeilla. Kojakit on hyvin rullaavat maastopyörän kumit, niiden ympärille puristetut maantiepyörän jarrut ei ylettäneet edes vanteelle :lol: Ja nuo Kojakit on ohuinta mitä tuohon 559:lle saa, 35mm. Vai onko jo tarjolla jotakin ohuempaa tai suuremman paineen(6,5bar) kestävää?
Eli jos on tarkoitus vaihtaa tuollaisiin kisoihin vanteita kumeineen niin sama ostaa sitten 700c koko luokkaa ja siihen kunnon kilpa kumit. Jos taas pitää samoilla vanteilla/kumeilla pärjätä kisat ja arkiajot niin sitte on sopivia kumeja 559 koossakin.
Eikös tuolla 12h ajossakin ollut yksi 700c kumeilla ajava kuski(eemeli)? Näyttää olevan kärkisijoilla joka matkalla :wink:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17869
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: 10-vaihteisen eturattaan paksuus?+ Pioneerin tuunausta

Viesti Kirjoittaja PW »

Eemelillä oli kyllä tosi kapeet kumit, mutta tuskin se pelkällä kumilla liikku tommosia matkoja, saattaa miehelläkin olla osuutensa.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4058
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Väliaikamietteitä

Viesti Kirjoittaja Wacky »

jviirret kirjoitti:

Ja nuo Kojakit on ohuinta mitä tuohon 559:lle saa, 35mm. Vai onko jo tarjolla jotakin ohuempaa tai suuremman paineen(6,5bar) kestävää?
Jukka

Schwalbe Duramot saa 28-559 eli kyllä noita löytyy kapeampana kun 35mm ja Michelin näyttäis tekevän vielä kapeampaa - 25mm ainakin.
esim. http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=48138
Huomasin kyllä että niillä on typo ETRTO koko kohdassa - sen pitäis olla 25-559 kun tuuma koko on 1.1

- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2761
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Väliaikamietteitä

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jviirret kirjoitti:

Eikös tuolla 12h ajossakin ollut yksi 700c kumeilla ajava kuski(eemeli)? Näyttää olevan kärkisijoilla joka matkalla :wink:

Ajelin lopussa Eemelin kanssa rinnakkain, ja alamäkeen mielestäni rullasi aika samoin kuin minä. Mulla oli 559, ehkä 35 leveä Marathon, 7 bar paineilla.

Kyllä luulen että se suurin ero oli kuskissa, ei pyörässä.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Väliaikamietteitä

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Wacky kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Ja nuo Kojakit on ohuinta mitä tuohon 559:lle saa, 35mm. Vai onko jo tarjolla jotakin ohuempaa tai suuremman paineen(6,5bar) kestävää?
Jukka

Schwalbe Duramot saa 28-559 eli kyllä noita löytyy kapeampana kun 35mm ja Michelin näyttäis tekevän vielä kapeampaa - 25mm ainakin.
esim. http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=48138
Huomasin kyllä että niillä on typo ETRTO koko kohdassa - sen pitäis olla 25-559 kun tuuma koko on 1.1

Joo, tosiaan, olihan se tuo Durano jo silloin kun nuo Kojakit ostin. Tuo Michelin Wildrun Advanced on tullut ihan vasta.
Duranoa valmistaja kuitenkin väittää huonommin rullaavaksi kuin Kojakkia, eli ei se paksuus ihan kaikkea kerro.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Väliaikamietteitä

Viesti Kirjoittaja terppa »

PW kirjoitti:

Niin ja mitä me palstalta luettas jos vaan ostat valmiin pyörän hipo osilla :D

Petri

:mrgreen:

jviirret kirjoitti:
terppa kirjoitti:

Kumien saatavuuteen en ole kyllä yhtään perehtynyt, toisaalta toistaiseksi Kojakit on parhaat renkaat millä olen ajanut, ehkä tässäkin asiassa nälkä kasvaisi syödessä?

Kun yritin noita teemulta saatuja vannejarruja puristin Kojakin ympärille niin ymmärsin mikä ero on maantiekumeilla ja maastopyörän kumeilla. Kojakit on hyvin rullaavat maastopyörän kumit, niiden ympärille puristetut maantiepyörän jarrut ei ylettäneet edes vanteelle :lol: Ja nuo Kojakit on ohuinta mitä tuohon 559:lle saa, 35mm. Vai onko jo tarjolla jotakin ohuempaa tai suuremman paineen(6,5bar) kestävää?
Eli jos on tarkoitus vaihtaa tuollaisiin kisoihin vanteita kumeineen niin sama ostaa sitten 700c koko luokkaa ja siihen kunnon kilpa kumit. Jos taas pitää samoilla vanteilla/kumeilla pärjätä kisat ja arkiajot niin sitte on sopivia kumeja 559 koossakin.
Eikös tuolla 12h ajossakin ollut yksi 700c kumeilla ajava kuski(eemeli)? Näyttää olevan kärkisijoilla joka matkalla :wink:

Jukka

Joo Eemeli Slywaylla vetäs parhaat lukemat 12 h ajossa yli 330 km, sitkeä sissi jota kateellisena katsoi aurinkotuolista kun hän jaksoi ja jaksoi vain :) Huvikseni laskin ajoajan keskinopeudet (mittarivirheellä korjatut) Eemelillä 30,05 km/h ja mulla 29,35 km/h eli on siihen tekemistä... Varsinkin kun huomioi, että Eemelillä oli yksi rengasrikko ja pyörän talutus heikensi tulosta ja kumin vaihto vei aikaa.

Tuosta päästäänkin seuraavaan kysymykseen eli kisarenkaissa ei varmaan ole kummoista pistosuojausta? Kojakeissa on jonkinlainen pistosuojaus mikä jonkinlaisen turvallisuudentunteen tuo arkiajoon. Kojakeilla kapein on 35 mm jota nuo nykyiseni on, Duranoa saa 28 mm mutta hinta on tuplat ja ainakin schwalbe antaa nopeus kohtaan 4 palkkia kun Kojakeilla on 6, toisaalta Durano on 60g kevyempi... en oikeen tiedä mihin pitäisi verrata mutta 700c ultremo zlx oli 160g eli palttiarallaa puolet kojakeista. Muihin merkkeihin en ole perehtynyt lainkaan.

Mutta semmoinen ajatus minulla oli etten kaksia vanteita laittaisi (no ehkä talvella eteen?) Vähintään yhtä iso ilo on nopeammasta työmatkasta. Jos 559 kokoolle sattuisi joku kisarengas löytymään niin ehkä kolmantena vuonna Nokialle?

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Vastaa Viestiin