Sivu 2/5

Re: Stern 2

Lähetetty: 01 Syys 2013, 12:13
Kirjoittaja Jarcco
jviirret kirjoitti:

Mistä ihmeestä ihmiset ammentaa voimaa jatkaa jotakin projektia kahden vuoden tauon jälkeen :shock:

Jukka

Ei ole ongelma mulle, Tauon jälkeen sitä osaa katsoa uusin silmin ja huomaa helposti jotain mitä ei tullut aiemmin ajatelleeksi. Minäkin tein tuon Feenixin v. 2000 ja se on kokenut tässä välissä muutaman pienen ja yhden ison päivityksen tänä vuonna.
Tähän Nojanallen pyörään liittyen, tuleeko keskiö emäputken etu- vai takapuolelle?


Re: Stern 2

Lähetetty: 01 Syys 2013, 13:59
Kirjoittaja Nojanalle

Keskiö sijoitan emäputken takapuolelle. Siittä kuvia myöhemmin. . :wink:


Re: Stern 2

Lähetetty: 03 Syys 2014, 07:39
Kirjoittaja Nojanalle

Homma lähti taas eteneen. Toivottavasti tämän talven aikana ratkee kaikki pikku propleemat . Mietiskelin tässä kuinka laaja on Suomalaisten pyöräilijöiden jalan pituuret.Itsellä on sellainen noin käsitys kun istun nojarin penkille, niin takamuksen taittumakohdasta , keskiön keskipisteeseen on noin 90cm.Niin paljonko pitää olla penkillä liikkumavaraa , että se kattaisi jotenkin yleisimmän pituus alueen normi pyöräilijöillä .
Tätä tässä mietiskelen kun rakennan tuota säätö mekanismia istuimelle. Nyt olisi penkillä 50mm liikkuma vara. Mutta helpolla sais tehtyä laajemman . Olisiko 100mm liikkumavaraa riittävän suuri suurinmalle osalle ajajia. Jos niin sanottuja alle 170cm ei lasketa mukaan . :P
Pyörä on erennyt kyllä viime talvenakin hiukan ja kuvia ei tullut räpättyä . Edellinen projekti vei kaiken sen ajan . Nyt täytyy siis parantaa tätäkin puolta . 8)


Re: Stern 2

Lähetetty: 03 Syys 2014, 07:56
Kirjoittaja jviirret

Jos haluat kuskin pituusaluetta 20cm niin penkissä pitää olla säätöaluetta 10cm, kai? Eikös koivet oo puolet jätkästä ja niiden pituus muuttuu suunnilleen samassa suhteessa.
Pelkkä penkinsäätö ei tosin taida riittää vaan myös tankoa pitää pystyä siirtämäänTsäätämään? Tätäpä en oo itsekkään hoksannut kun olen Yescomin myynit-ilmoituksen laatinut :oops:

Jukka


Re: Stern 2

Lähetetty: 03 Syys 2014, 09:17
Kirjoittaja Nojanalle

Ohjauksen säätö on jo ratkaistu . Näitä lasten potkulautoja hyödynnetään . Niistä saa hyviä osia ja mikä parasta ilman . Kesän aikana niitä kertyy tonne metalli roskiin . :shock:


Re: Stern 2

Lähetetty: 10 Syys 2014, 12:23
Kirjoittaja Nojanalle

Kuva
Kuva
Vähän väliaikakuvaa pyörästä . 8)


Re: Stern 2

Lähetetty: 10 Syys 2014, 12:25
Kirjoittaja Nojanalle

Kuva
Kuva
Säätökisko alinna . Tosin ei viellä hitsattuna , eikä kevennettynä. :roll:


Re: Stern 2

Lähetetty: 23 Syys 2014, 10:02
Kirjoittaja Nojanalle

Kuva
Tästä pitäs tulla sit penkin liukusäätö , säätöö tulee noin 100mm. :roll:
Kuva
Tästä keskeytyy jonkilainen ohjaus , ylä sellainen . Älä Sakari järkyty. :twisted: En ole siirtymässä täysin yläohjattujen seurakuntaan. Vain toistaiseksi tämän osalta. Virtuaali ohjauksen laitoin romukoppaan .
Rakennan tähän jonkinlaisen liukulaakeroinin.


Re: Stern 2

Lähetetty: 24 Syys 2014, 20:02
Kirjoittaja irakas

Vaikee järkyttyä, kun en ymmärrä hommasta mittää! :mrgreen:


Re: Stern 2

Lähetetty: 24 Syys 2014, 20:34
Kirjoittaja Nojanalle

Nyt haettas tietoo, mistähän löytäs sellaiset taittopyörään sopivat polkimet . Jotka voisi kääntää kuljetuksen ajaksi kampia vasten . :shock:


Re: Stern 2

Lähetetty: 24 Syys 2014, 21:17
Kirjoittaja Pastori

http://www.sjscycles.co.uk/page/find/?n ... dal&page=1

Tai sitten kotimaasta classicbikes.fi tai greenbikes.fi


Re: Stern 2

Lähetetty: 24 Syys 2014, 21:19
Kirjoittaja Pastori

Laita ne clasolsonin pikalukolla irroitettavat


Re: Stern 2

Lähetetty: 24 Syys 2014, 22:05
Kirjoittaja jooseha

Saisko tuosta rungon nivelestä kunnon kuvia? Omassa päässäni muhii suunnitelma etuvetoisesta taittopyörästä. NIvel on vielä arvoituksena. Sen joutunee itse tekemään.


Re: Stern 2

Lähetetty: 24 Syys 2014, 22:15
Kirjoittaja Nojanalle

Yritän kuvata huomenna . Lukitus mekanismi on viellä kesken . Suunittelu asteella. :roll:


Re: Stern 2

Lähetetty: 25 Syys 2014, 09:34
Kirjoittaja Nojanalle

Kuva
Tässä kuvassa näette että sarana ei ole suorassa runkoputken linjaan . Tarkoitus sille on että taitettaessa , etupyörä kääntyy takapyörän rinnalle.
Kuva
Tässä nyt havannoiden se rinnalle meno.
Kuva
Ylhäältä päin kuvattuna sama.