CRC:ltä tuli tarjousmailia, kaikki simpan 2011-kauden kengät -30%. Mukana myös vähällä varrella olevia MTB-kenkiä. Ehkä niistä ?
Itsellä jää kyllä kengät tilaamatta netistä, kun jalka on niin hassun mallinen.
Omaan makuuni omat kenkäni ovat turhankin tiukat, kun menin uskomaan myyjää joka sanoi 'pyöräilykengän pitää olla napakka'. No, koittaa jättää nauhoja löysälle, niin varpaisiinkin kiertää veri. Talvella oikeilla pakkasilla pitäisi olla isommat kengät että mahtuisi sukkaa lisää.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Itsellä jää kyllä kengät tilaamatta netistä, kun jalka on niin hassun mallinen.
Omaan makuuni omat kenkäni ovat turhankin tiukat, kun menin uskomaan myyjää joka sanoi 'pyöräilykengän pitää olla napakka'. No, koittaa jättää nauhoja löysälle, niin varpaisiinkin kiertää veri. Talvella oikeilla pakkasilla pitäisi olla isommat kengät että mahtuisi sukkaa lisää.
Toki pitää kengät olla ensin sovitettuna jossakin jotta uskaltaa netistä tilata. Itse kävin paikallisissa kivijalkakaupoissa kokeilemassa useita simpan kenkiä ja kun olin vakuuttunut että mitoituksensa on eri malleissa sama ja koko tuli selvitettyä niin uskalsin netistä tilata. Jopa toiset vielä myöhemmin.
Toki pitää kengät olla ensin sovitettuna jossakin jotta uskaltaa netistä tilata. Itse kävin paikallisissa kivijalkakaupoissa kokeilemassa useita simpan kenkiä ja kun olin vakuuttunut että mitoituksensa on eri malleissa sama ja koko tuli selvitettyä niin uskalsin netistä tilata. Jopa toiset vielä myöhemmin.
Itse olen noudattanut periaatetta, että jos sovitellaan ja tutkiskellaan kivijalkaliikkeessä, niin sieltä sitten ostetaankin. Ei ne kivijalkaliikkeet pysy, eikä ne pidä tavaraa mitä sovitella jos ei niistä osteta.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Itse olen noudattanut periaatetta, että jos sovitellaan ja tutkiskellaan kivijalkaliikkeessä, niin sieltä sitten ostetaankin. Ei ne kivijalkaliikkeet pysy, eikä ne pidä tavaraa mitä sovitella jos ei niistä osteta.
Periaate on jalo ja ehkä itsekin olisin niin tehnyt. Mutta kun paikallisilla ei ole sen tyyppisiä kenkiä mitä itse etsin, ja jos olisi ollut niin hintapuoli oli ihan hukassa verrattuna netin tarjontaan.
Paikalliset myy nippu-ostettuja tarjousmalleja, ainakin täällä. Sellaiset ostin toki tyttärelle SPD-polkimien kera.
Jatkampa tässä taas tätä isojalka juttua. Ostin aikanaan Saksankaupasta edulliset pyöräilykengät , makso jotain vajaa kolmekymmentä euroo. Muuten hyvä , jalka istuu hyvin ja hyvä kävellä. Eli tourin käyttöön sopivat lyhyillä matkoilla. Täytyy sanoo että niiden paino rupee rassaamaan , aika pahasti 40 km jälkeen. Siksi hyvä kengät ovat keveä ja istuvat ja tulevat. Kun sellaiset löytää niin hinta on tois arvoinen asia. Kyllä kun polkee tollaset kaksisataa Nokialla , voi ainakin helpottaa tältä osalta pyöritystä ja turhat painot laittaa poisto listalle.
Talvella oikeilla pakkasilla pitäisi olla isommat kengät että mahtuisi sukkaa lisää.
Juuri noin oli aikomukseni, kun viime vuonna huomasin, että Biltema myy SPD-pyöräilykenkiä järkevän oloiseen 39,90 e hintaan. Kävin oikein sovittamassa paikan päällä ja ostin suurimmat, mitä oli eli numeroa 46, koska tarkoitus oli saada niistä syys- ja kevätkauden kengät, joihin mahtuu helposti kaksikin sukkaa tai tarvittaessa kolme. Normaalikokoni on siis 44.
Hyvin ovat toimineet ja sukkia mahtuu tarpeen mukaan. Mutta täytyy tunnustaa, että ovat ne olleet jopa kesäkäytössäkin, jos sattuu olemaan kolea tai sateinen ilma, umpikengät kun ovat, jos simpan sandaaleilla ei tarkene. Niiden painosta en sitten osaa sanoa juuta enkä jaata, kun en tiedä paremmasta. Hinta oli kuitenkin kiva.
T. Ari
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Talvella oikeilla pakkasilla pitäisi olla isommat kengät että mahtuisi sukkaa lisää.
Juuri noin oli aikomukseni, kun viime vuonna huomasin, että Biltema myy SPD-pyöräilykenkiä järkevän oloiseen 39,90 e hintaan. Kävin oikein sovittamassa paikan päällä ja ostin suurimmat, mitä oli eli numeroa 46, koska tarkoitus oli saada niistä syys- ja kevätkauden kengät, joihin mahtuu helposti kaksikin sukkaa tai tarvittaessa kolme. Normaalikokoni on siis 44.
Hyvin ovat toimineet ja sukkia mahtuu tarpeen mukaan. Mutta täytyy tunnustaa, että ovat ne olleet jopa kesäkäytössäkin, jos sattuu olemaan kolea tai sateinen ilma, umpikengät kun ovat, jos simpan sandaaleilla ei tarkene. Niiden painosta en sitten osaa sanoa juuta enkä jaata, kun en tiedä paremmasta. Hinta oli kuitenkin kiva.
Suuret kiitokset. Menenkin heti huomenna hakemaan kengät. Miksette heti sanoneet, että Biltema myy myös kenkiä. Minähän olen muutenkin ollut Biltsun tallin miehiä
Jos mahtuvat jalkaan saavat kelvata. Onkos kellään kuvaa tuollaisesta kengästä?
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Katsoppa heidän sivuilta . Sivu 420 ja tuote numro on 27-137 , 27-146 ja muista ostaa 27-0092 kiinikkeet. Saa sieltä myös kengän päälisiä. Edes Large 27-079 , 14.99 ekua. Tosin jos sinulle käy niin voi joutua koekaniiniksi . Kun vaimo noita rupee urakoimaan pienen koe sarjan. Minä olen ne suunitellut.
Katsoppa heidän sivuilta . Sivu 420 ja tuote numro on 27-137 , 27-146 ja muista ostaa 27-0092 kiinikkeet. Saa sieltä myös kengän päälisiä. Edes Large 27-079 , 14.99 ekua. Tosin jos sinulle käy niin voi joutua koekaniiniksi . Kun vaimo noita rupee urakoimaan pienen koe sarjan. Minä olen ne suunitellut.
Minulla kun on tämä aivan paperiton toimisto, eikä siis sitä vihkoa, mistä noita sivuja voisi selata, eikä verkkoversiossa ole kuvia kengistä. No, huomenna ne näen livenä. Kiitos, kanin hommat kiinnostaa aina. ;D
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kaikki tämän jo tiedättekin, mutta kerron tähän itsestäänselvyyden (vaikka harhailevalle lukijalle):
Nojakkikengät voivat olla todella löysätkin, alaspäin liike tulee kantapään kupista, ylöspäin ei jaksakaan juuri polkea. Kunhan jalassa pysyvät vedon aikana.
Samoja Shimanon kenkiä käytän - köyhä - aina, ja pystärillä joutuu vetämään lukot paljon tiiviimmälle. Nojakilla laitan salvan juuri ja juuri kiinni. Niissä on sellaiset hammastanko-lukot. Talvella en juuri aja, mutta silloin pitäisi vielä olla isommat kengät sukan kanssa...
Missäpäin asut . Nokialla oli kokoa 43 Suomen Urheilupyörässä. Kälviällä kokoja oli koko kaala , kun nyt muistaisin sen liikeen nimen. Kokolan Tapsa sen muistaa ( Tapsa53) nimerkillä. Shimano niitä sandaaleja ainakin tekee ja Nike. Nikeen ei vain saa lukkoja kiini. Eli pystärit pää asiassa .
Shimanot kun ostin sieltä Kälviältä , niin taas törmättiin tähän hulluum koko juttuun. Kun tää mun kanootti on 45 , niin heidän taulukossa se oli 48 . Mukavan leveät ainakin ovat ja hinta oli lukkoineen 85 ekua ja lähtö muka 115 ekua. Tierä noista hinnoista. Saahan sitä ruksata laatikkoon mitä haluaa. Netissä selatetessa törmää kyllä tosi edullisiin 45 ekun pinnassa.
Niin ja nyt ne kengät kannattaa ostaa. Vanhat mallit myydään pois suorastaan käsistä . Nokialla oli viimeksi sellainen laatikko poistoja , alkaen 15 euroo , jos vaan sopivat löytää: ei sitä aina viimestä hintaa tarvitse repiä .