Re: ensimmäistä tadpolea
kaan kirjoitti:Jes, ensimmäinen koeajo suoritettu. Nauratti vaikka oli pimeä ja satoi kaatamalla.
Onneksi olkoon! Tämä on juuri se tunne, jonka takia näitä omia virityksiä tehdään.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
kaan kirjoitti:Jes, ensimmäinen koeajo suoritettu. Nauratti vaikka oli pimeä ja satoi kaatamalla.
Onneksi olkoon! Tämä on juuri se tunne, jonka takia näitä omia virityksiä tehdään.
Noniin, siitä se lähtee
kaan kirjoitti:Noista ketjuista, lyhentelin bilteman ketjutyökalulla, mutta miten sen niitin saa oikea oppisesti takaisin?
Se onkin hauska homma jos tipahtaa se tikku sieltä Itse paukutin vasaralla ja/tai lukkopihdeillä vanerinpalaa vasten niitä sen verran takaisin kiinni, että pystyi puristamaan loppuun ketjutyökalulla.
Helpommalla pääsee kun ruuvaa sitä vain sen verran pois että ketju katkeaa, ts. jättää sen "naaras"-liittimeen kiinni.
kaan kirjoitti:Jes, ensimmäinen koeajo suoritettu. Nauratti vaikka oli pimeä ja satoi kaatamalla.
Loistavaa, ja sitten lisää kuvia kunhan ehdit.
kaan kirjoitti:mutta miten sen niitin saa oikea oppisesti takaisin?
Harjoittelu tuottaa tulosta, itsekkin ensimmäistä liitosta tehdessä tuskailin mutta nyt kun niitä on kymmenkunta takana niin sujuu jo noitumatta...
Sitä tappia ei kannata tosiaan puskea ulos asti, vaan kun ruuvaa sitä "auki" niin pitäisi tuntua kun se yhtäkkiä kevenee.
ja sitä voi välissä koittaa menikö se tarpeeksi syvälle ja irtoaako ketjut toisistaan.
paikalleen laittaessa tuntuu myös pieni keveneminen kun tappi on tarpeeksi syvällä, sitten voi koittaa likkuko ketju nätisti, ja jos se liitos ahdistaa ruuvaa aavistuksen lisää.
Sitten kun liitos on löysä (kutenmuutkin) niin liitos on valmis...
pari kuvaa
tein tuollaisen holkki systeemin jarrua varten ja liitin sokilla keskiöön.
noista kuvista ei oikein erota juuri mitään
Onko sokat kestänyt? Kannattaa tehdä kyllä aika raju kestävyys testi jarruttamalla oikein kunnon lukkojarrutuksia. Pääseekö se sylinteri liikkumaan toisen päällä, vai onko se kummosessa puristustiukuudessa ja sokat ovat vain varmistamassa niitä. Hyvä lukitus liima olisi kansa voinut auttaa . Pelkona on että päälekkäiset sylinterit voivat muodostaa voimakkaassa jarrutuksessa muodossa olla kuin leikkurit ja katkaista sokan , tai kaksi. Siksi kannattaa kestävyys testata moneen kertaan. Ei vara nojaria riko , jos on hyvin testanut .
Nuo jälkeenpäin asenmoidut jarrut ovat aina riski ja siksi tässä varottelen. Vastaavia systeemiä olen itsekin kehitellyt, mutta pelko niiden turvallisuudesta on pistänyt ne aina hyllylle.