jviirret kirjoitti:Trek r200 kirjoitti:Kevät talvella aloin ajella pystiksellä, jopolla. Alkuun meni se 10km ennen kun persuus reakoi. Näinhän se menee aina tauon jälkeen, mutta niitä kymppejä tuli lisää eikä takapuoli tottunut jopon pystyyn asentoon. Kaikki paino persuuksilla, max 15km meni mukavasti. Vaihettiin sitten tytön kanssa pyöriä, alle tuli 3v Poni, uutta mallia. Alkoi uus aika, vaikka ponissakin on aika pysty asento, antaa se kuitenkin sen verran painoa käsille, ettei persuus proterstoinu 50km matkastakaan. Kesä meni ponilla ja nyt syksyllä sain hankittua erittäin vähän ajetun nopsa retkipyörän -90 luvun puolenvälin paikkeilta. Käppyräsarvet ja kaikki
Kyllä silloinkin osattiin pyöriä tehdä, todella mukava ja vakaa ajaa, eikä persuuskaan ole moksiskaan vaikka satula vaan kapenee ja lenkit pitenee
Vähän sellainen tapa hoitaa ongelma mistä en itse ole koskaan välittänyt. ratkaisun sijaan ongelma siirretään. Jos penkki painaa persettä siirretään paino käsille eikä vaihdeta penkkiä sellaiseen joka ei paina.
Eikös sinulla ollut joskus giant revive, sellainen semi nojakki? Ei kai senkään penkki painanut persettä vaikka ajoasento oli ihan pysty?Jukka
Giant Revive on vieläkin, mutta itse en sillä ole ajellut, ollut lasten käytössä.
Polkupyörä nyt vaan on semmonen, ettei siitä sohvaa saa. Painoa EI SIIRRETÄ käsille, vaan JAETAAN käsien ja persuuksen kesken. Jos kädet protestoi, on painoa siirretty liikaa käsille. Pystärissä puutuu persuus aina, ennemmin tai myöhemmin, jos paino kokonaan takapuolella. Leveä satula ei poista ongelmaa, vaan siirtää sitä, tavallaan. Leveä ja pehmeä satula pystärissä on tottumattomaan pyllyyn mukava, mutta pitemmällä matkalla sekin alkaa puuduttaa ja kipeyttää, isommalta alalta vaan kuin kapea.
Saattaa hämmästyttää, mutta jopa tuolla mun nojiksella alkaa persuus puutumaan, kun tarpeeksi paljon istuu. Vaatii tosin 4-5h istunnon mutta kuitenkin. Nojakissa persuusta auttaa se, että paino jakautuu osaksi selälle. Tuollainen pystyhkö takakeno puuduttaa pitkällä reissulla, Revivellä varmasti nopeammin kuin tuolla Trekillä.