Se tarkoittaa vain sitä, että yhdeksänpiikkisessä rattaassa on 10% vähemmän piikkejä kuin kymmenpiikkisessä. Samalla ketjunopeudella (kadenssi + eturatas) mennään siis 10% kovempaa.
<nitpicking on>
Mutta eikös tuossa tapauksessa mennä jopa 11,1 % kovempaa?
<nitpicking off>
No, suurin piirtein 10 % se on kuiteski.
T. Ari
<niitinpoiminnan alku>
Mennään sitten 10 % hitaampaa. Parempi nyt?
<ja ny se loppu>
Kun lehdestä luemme, että firman pörssikurssi laskee ensin 50 % ja nousee sitten hurjat 100 %, niin olisi varmaan kannattanut olla alunperinkin noin käyttäytyvien osakkeiden omistaja ja tulla upporikkaaksi.Varsinkin, kun näyttää tuontapaista tapahtuvan yhtenää: laskut pieniä, nousut isoja. Jippii, eläköön talouselämä!
Laskeskelin Sheldon Brownin laskurilla nota vaihdehommia, mitäs se luku ilmottaa joka siitä tulee ? Joskus tänkin varmaan kuullu mutt en ymmärtäny
Sieltä sheldonin laskurista voi valita mitä lukuja se ulos antaan. Itse käytän eniten valintoja 'KPH @ XX RPM' eli paljonko on nopeus km/h tietyllä kadenssilla. Valitsemalla sieltä alimman kadenssin millä pystyy polkemaan hyvällä tekniikalla saa sen alarajan että kuinka hitaasti pystyy pienimmällä vaihteella ajamaan. Ja kun sieltä saa luvun x.y km/h, niin voi miettiä, että riittääkö kunto pitämään sellaista vauhtia siinä Lukonmäessä.
Ja taas toisesta laidasta, laitetaan se maksimi kadenssi mitä pystyy polkemaan, ja siitä katsomaan kuinka kovaa mennään suurimmalla pykälällä.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"