Koska keskustelu liittyy tämän threadin erityistarpeisiin, niin tässä minun näkemyseni eri pyörätyyppeihin ja miten ne voisivat liittyä sinun pyöränvalintaasi.
SWB - lyhyt akseliväli, yleisin Euroopassa ja Suomessa, polkimet eturenkaan etupuolella. Istuin yleensä melko takakeno ja kuppimainen, polkimet sijainnista johtuen korkealla ja pyörä on korkea profiililtaan ja korkea nousta selkään. Melko tuotteistettuja ja "kaupasta valmiita" pyöriä nykypäivänä. Yleensä perinteinen perustarakka, johon voi hankkia jonkin korin tai boksin. Ylä- tai alaohjauksellisia (makuasia).

SWB Low Racer - edellisen erikoisversio, jolloin ei puhuta enää korkeasta pyörästä.
Vähemmän tai olemattomasti tavaratilaa SWB:hen verrattuna, hyvin matala. Yleensä pienemmät renkaat. Sanoisin myös että vähemmän joustoa, mutta pitkä runko korvaa sitä (ja voin puhua kokemattomuuttani puppua).

Isot pojat sanoo että nämä on nopeita...
Myös High Racer joka on korkea isopyöräinen, mutta kevyeksi ja virtaviivaiseksi tehty - ei palj rahtitilaa eikä raskaita lisävarusteita... High Racerit ovat kuluttaja-SWB:täkin korkeampia.
LWB - pitkäakselinen. Amerikassa suosittu (?) jossa runko usein kehikkorakenteinen, polkimet eturankaan takana. Istuin usein toimistotuolimainen ja ajoasento on istuvampi. Tämän keskustelun kannalta oleellista on se että onko lantiossa parempi olla kulmaa ja voima välittyy lantion läpi penkin selkänojaan ja istuminen on helppoa, vai se että istuin on kuppimainen ja tukeva joka suuntaan... Molemissa voi olla etuja: kuppi-istuin ei juuri liikuta lantiota, mutta voi aiheuttaa kiertomomenttia kuitenkin, tuoli-istuin taas painaa voiman lantion läpi kulmassa, mutta ei ole niin tuettu? LWB:t ovat rakenteensa vuoksi yleensä raskaampia ja kääntösäde on isompi. Hankalampia varastoida ja kuljettaa kokonsa vuoksi.

CLWB - Combat Long Wheel Base. Polkimet eturenkaan takapuolella tai melkein, mutta pyörä muuten suunniteltu hyvinkin kompaktiksi. Yleensä pienet renkaat ja olemus on pikkuruinen kaupunkipeli. Voi olla tavaratilaa tai olla olematta. Aika hyvin SWB:n ja LWB:n välistä, hyvin tuotteistettuja (?) ja penkki usein mutta ei aina istuinmainen. Helpompi parkita ja säilyttää kuin LWB:t tai triket. Omalla pienellä kokeilulla nämä ovat erittäin miellyttäviä ja rentoja pystyn tuolimaisen asennon ja pienen kevyen olemuksen vuoksi. Silti liikkuvat ja toimivat kyllä kuin oikea pyörä, joten käytettävyys tuntuu hämmästyttävän hyvältä lelumaisuuden hämäämänä.

Ja Trikeissä:
Delta - kolmipyörä, parirenkaat takana. Istuin usein leveä ja istuinmainen, ja perustuu nauha- tai verkkorakenteeseen. Pitkiä, massiivisia, voivat olla hyvinkin varusteltuja (tavaratilaa tms). Hase:n pyöriä markkinoidaan vammaisille sopivina, lienee seurausta kolmipyörästä ja suht helposta istuttavuudesta, muuten sille ei ole erityistä perustetta. Ilmeisesti deltan saa yrittämällä kaatumaan mutkassa suht korkeasta painopisteestä johtuen. Hankalia parkita pitkän ja painavan rakenteensa vuoksi.

Tadppole, nuijapää - kolmipyörä, tuplarenkaat edessä.
Matalia, istutaan renkaiden välissä. "Sportimpi versio kolmipyöristä". Istuimissa enemmän vaihtelua kuin deltoissa, mutta voi olla kumpaa vain. Renkaat yleensä vähän pienempiä edessä, painopiste tosi alhaalla. Rahtitila vaihtelee, mutta ei välttämättä samalla tavalla kuin deltoissa penkin takana (keskellä oleva takapyörä estää varsinaisen rahtikorin).

Isot pojat sanoo että nämä ovat hauskoja mikroautomaisen käyttäytymisensä vuoksi: ei kallistu joten mutkissa G-voimat tuntuvat, mutta matala rakenne sallii sporttisen kurvailun. Tuo kurvailu voi olla sinulle hyvä (vauhtikurvailua) tai huono (sivuttaisvoimia). Usein niin matalia että eivät näy liikenteessä ja viiri onkin kai suosittu lisävarustus... Veikkaan että nuijapäitä on Suomessa enemmän kuin deltoja?
Sit on kaikenlaisia virityksiä, Pythoneita (keskeltä nivelletty ja ohjaustangoton(!)) ja etuvetoisia kaksi- ja kolmipyuöriä ja enemmän jousitettuja ja vähemmän jousitettuja jne. Pystypyörissä cruisereissä on joskus selkänojaakin jne...
En ole auktoriteetti, kunhan keräsin tähän oman näkemykseni taustoittamaan aikaisempia postauksiani asiaan liittyen.
Meillä kehitysvammaisella (aikuisella) tyttärellä on kolmipyöräinen pystypyörä, jossa tuplarenkaat takana. Renkaiden välissä messevä rahtikori! Mutta tämä ei ole sinulle tekijä koska tasapaino ei ole ongelma, ja istuingeometria on täysin tavallinen pystypyörän - ainoa vain että kallistumisen puuttumisen vuoksi se on jopa erikoinen ajaa kun tulee sivuttaisvoimia jotka vääntävät penkiltä pois... Eli kaikkea muutakin on pyörämaailmassa olemassa mutta ei taida juuri tähän keskusteluun kuulua.