Sivu 2/2

Re: TdH 2012

Lähetetty: 03 Syys 2012, 12:28
Kirjoittaja optimistx

Mukana oli tällainen "käsilläpoljettava". Kun jalat ovat suorana edessä ja ajaja makuulla, voi ajajan ympärille kuvitella sukkulanmallisen puvun. Kädet tosin jäävät ulkopuolelle. Puvun poikkileikkaus on rintakehänkin kohdalta pieni verrattuna yleisiin velomobiileihin. Pyörien ja käsien ilmanvastusta pienemmäksi ja sitten mittailemaan kokonaisilmanvastusta alamäkeen. Vai jääköhän haaveiluksi ...


Re: TdH 2012

Lähetetty: 03 Syys 2012, 12:56
Kirjoittaja Kyytsis

Mä lähdin "sori, sori, sori" taktiikalla liikkeelle.

Velolta lähtin 20-ryhmän kohdalta ja nousin sitten sieltä pikku hiljaa. 26-ryhmän ohitin kun olivat tauolla ja se tuli sieltä ohi joskus Jokelan jälkeen. Ei ollut herkkua jäädä ryhmän nielaisemaksi... Valuin perä edellä ulos koska ei kyllä mätsännyt yhtään nopeudet. Tasaisella menisi paljon kovempaa mutta nousuissa taas hidastuu, sitten joutuu spurttaamaan ja reidet huusi..

Parin krampin takia jouduin pitämään venyttelytaukoja. Nettoaika 5:37:37 - mutta silti oli ihan kivaa. Ensi vuodeksi jos pääsisi korkeammalla pyörällä ajamaan..

tätä kuvaa kun katsoo Kuva http://valopasin.kuvat.fi/kuvat/TdH+2012/IMG_4416.JPG

Niin kovin korkella käy polvi - mulla on 175mm kammet, eli varmaan lyhyemmillä olisi pienempi ilmanvastus, helpompi pyörittää, vähemmän polvivaivoja...? Tuossa on Ultegran keskiö, eli millaisetkohan siihen kävisivät?

t.Ville


Re: TdH 2012

Lähetetty: 03 Syys 2012, 13:25
Kirjoittaja Wacky

Tässä on mun video TdH ajostani. En muistanut laittaa kameraa ihan tarpeeksi usein päälle joten keskivaiheilta jäin liian paljon pois. Pieter valkoisessa WAVissa näkyy ohittavan mut toistamiseen videolla kun hän päätti pikaisesti pysähtyä toiseksi viimeisellä taukopaikalla. Itse pysähdyin vain kerran tyhjentämään tankin pikaisesti kun olin varannut tarpeeksi muonaa ja juomaa matkaan.
Oma aika oli 4:25.45 joka oli ihan kohtalainen, vaikka ei aivan niin hyvä kun toivoin. Ensi vuonna täytyy siis osallistua jotta voin parantaa :D
Pieter tais olla nopein foorumilainen minuutin paremmalla ajalla kun omani.


Re: TdH 2012

Lähetetty: 03 Syys 2012, 15:36
Kirjoittaja Syväri
Kyytsis kirjoitti:

Niin kovin korkella käy polvi - mulla on 175mm kammet, eli varmaan lyhyemmillä olisi pienempi ilmanvastus, helpompi pyörittää, vähemmän polvivaivoja...? Tuossa on Ultegran keskiö, eli millaisetkohan siihen kävisivät?

t.Ville

Mulla myös ultegran keskiö, en nyt osaa sanoa onko tämä ISIS vai octalink vai mikä ihme. ja vieläpä 110bcd rattaat niissä kiinni joten ei oikein mistään löydä oikeanlaista vaan pitäs ostaa koko setti.


Re: TdH 2012

Lähetetty: 03 Syys 2012, 15:47
Kirjoittaja Kyytsis
Syväri kirjoitti:

Mulla myös ultegran keskiö, en nyt osaa sanoa onko tämä ISIS vai octalink vai mikä ihme. ja vieläpä 110bcd rattaat niissä kiinni joten ei oikein mistään löydä oikeanlaista vaan pitäs ostaa koko setti.

Mulla on Octalinkki. Sen verran jo selvisi, että eniten valinnanvaraa olisi jollain nelikulmaisella keskiöllä - niitä tuntuisi olevan tarjolla ja hinnat ei päätä huimaa.

Spécialités TA valmistaa BCP 130 kampia (Mallit Vega ja Carmina). Samoin Sinz ja Origin8. Mutta en löytänyt 1. googlauksella euroopasta... Ehkä 155mm tai 150mm olisi hakusessa.


Re: TdH 2012

Lähetetty: 03 Syys 2012, 21:12
Kirjoittaja PW

Huimaa menoo Rikun filmissä, loppuun asti kisasit :D Minkäslaiseen sijotukseen tuolla ajalla ylsit ? Tulitko siinä samassa ryhmässä maaliin jossa läksit ?

Petri


Re: TdH 2012

Lähetetty: 03 Syys 2012, 21:45
Kirjoittaja Nojanalle

http://4.bp.blogspot.com/-n8hODDIqMhI/U ... 209012.jpg Nämä kuulemma ajoivat ennen Kaisa Lekaa maaliin. :D


Re: TdH 2012

Lähetetty: 04 Syys 2012, 06:24
Kirjoittaja Wacky
PW kirjoitti:

Huimaa menoo Rikun filmissä, loppuun asti kisasit :D Minkäslaiseen sijotukseen tuolla ajalla ylsit ? Tulitko siinä samassa ryhmässä maaliin jossa läksit ?

Petri

Sijoitus tais olla 429. Ja se ryhmä saavutti mut loppu matkasta uudelleen. Vapaan vauhdin alkaessa karkasin tolta ryhmältä aika paljon ja sain n. 4:15 ajalla maaliin tulleen 35 km/h ryhmän jo näkö etäisyydelle, mutta ne karkas multa 50 km kohdilla ja ajaelin sitten sinne 110 km kohdille lähes yksin välillä jossain pienemmässä joukkossa pyörien. Tasaisemmalla suorituksella olis varmaan päässyt parempaan tulokseen.


Re: TdH 2012

Lähetetty: 04 Syys 2012, 22:36
Kirjoittaja tm
Kyytsis kirjoitti:
Syväri kirjoitti:

Mulla myös ultegran keskiö, en nyt osaa sanoa onko tämä ISIS vai octalink vai mikä ihme. ja vieläpä 110bcd rattaat niissä kiinni joten ei oikein mistään löydä oikeanlaista vaan pitäs ostaa koko setti.

Mulla on Octalinkki. Sen verran jo selvisi, että eniten valinnanvaraa olisi jollain nelikulmaisella keskiöllä - niitä tuntuisi olevan tarjolla ja hinnat ei päätä huimaa.

Spécialités TA valmistaa BCP 130 kampia (Mallit Vega ja Carmina). Samoin Sinz ja Origin8. Mutta en löytänyt 1. googlauksella euroopasta... Ehkä 155mm tai 150mm olisi hakusessa.

Lyhentäminen on yksi vaihtoehto, jos uusi reikä vain kampeen sopii (kampi ei ole ontto (Shimano-slangilla Hollowtech) tai muuten liikaa kevennetty). Suunnitelmissa on rakennella lähitulevaisuudessa kiinnitysadapteri, jolla kampi/keskiöpaketin saisi kiinni jyrsimeen. Onnistuisi sitten useammanlaisten kampien lyhennys. Voisi vaikka pienimuotoista kampienlyhennyspalvelua tarjota. Mutta palataan tuohon myöhemmin.
Anteeksi, nyt menee jo vahvasti offtopikin puolelle.


Re: TdH 2012

Lähetetty: 05 Syys 2012, 08:02
Kirjoittaja tavasti
tm kirjoitti:

Lyhentäminen on yksi vaihtoehto, jos uusi reikä vain kampeen sopii (kampi ei ole ontto (Shimano-slangilla Hollowtech) tai muuten liikaa kevennetty). Suunnitelmissa on rakennella lähitulevaisuudessa kiinnitysadapteri, jolla kampi/keskiöpaketin saisi kiinni jyrsimeen. Onnistuisi sitten useammanlaisten kampien lyhennys. Voisi vaikka pienimuotoista kampienlyhennyspalvelua tarjota. Mutta palataan tuohon myöhemmin.
Anteeksi, nyt menee jo vahvasti offtopikin puolelle.

Tuolta voi katsoa mitä kannattaa alkaa yrittää ja mitä ei: http://bikesmithdesign.com/Short_Cranks/shorten.html
Ja täältä käytännön lyhentämisestä ohjeita ja kuvia: http://fleettrikes.com/tth7.htm