Nojanalle kirjoitti:Olen samaa mieltä , että kannattaa uhdata vähän enenmän ulosvetimeen. 
Joo, käynpä maksamassa vähän lisää Biltemalle tuosta ulosvetimestä, kun 6 e oli kovin vähän. Jospa 30 e siitä kelpaisi heille ? 
Leikki sikseen. Haen pyörätohtorilta Wackyn suosituksen mukaan kalun vertailtavaksi.
Usein kuulee ja näkee lausuttavan, että halvalla ei saa hyvää. Silloin tällöin se pitää paikkansa. Ostin äskettäin Hong Kong-tavaratalosta työkalusetin, muutama harva kymppi. Ensimmäisellä sormien lähes hellällä väännöllä räikkä hajosi . Oli kuin olisi muovailuvahasta tehty. Hyödyttäisikö edes palauttaa, kun siihenkin menisi lisää aikaa hukkaan.
Mutta nopeasti kehittyvillä aloilla (elektroniikka esim.) ei halpuus ole välttämättä huonon laadun merkki vaan tulosta menestyksellisestä tuotekehittelystä. Semmoisissa asioissa tietävä ostaja säästää monta lanttia ja saa paremman tuotteen. Myös välittäjiltä ostaminen alkuperäisen lähteen sijasta saattaa nostaa hinnan moninkertaiseksi ( esim. 5-kertaiseksi). Puheet "takuusta" ja "palvelusta" voivat joskus olla ihan hyödyllisiäkin, mutta taas sellaisissa asioissa kysyn itseltäni: otanko samalla rahalla 5 kpl tuotetta suoraan Kiinasta vai yhden (samaa tuotetta) Saksan/välittäjän kautta kuljetetun?
Lahjoittaminen välittäjille tökkii minua, useimmiten. Taustana oli kokemukseni tukkumyynnistä vuosien ajan. Kauppa kävi kohtalaisesti. Palkkasin sitten nuoren Kauppakorkeataustaisen nousevan tähden, joka lähes ensi töikseen vaati, että meidän on nostettava hintamme ainakin 2-kertaisiksi noin vaan, ilmoitusasiana vähittäismyyjille. Olin aivan varma, että siitä seuraisi katastrofi.
Ei seurannutkaan, vaan kappalemääräinen myynti lisääntyi selvästi!
En ymmärrä ihmisiä ollenkaan. Ostavat enempi, kun hintaa nostaa 
Ai niin, pääasiaan. Kiitos motonet-, kiila-, lämpövihjeistä ja kaikista näkökohdista. Täytynee varoa pilaamasta alumiinikampien kierteitä enempää ennenkuin olen koettanut uutta ulosvetäjää ensin. Setteinä ostettavien pedelec-sähkömoottoriosien huono puoli on näköjään poljintunnistimien hankala asennus. Ei äitimuorini edes hieman nuorempana pyöräilijänä (nyt 91 v,tosin pyöräily jäänyt) olisi lähtenyt näiden ulosvetäjien kanssa tappelemaan, vaikka ehkä moottorin olisikin etuhaarukkaan veivannut. Tarttis jotain mummoillekin sopivaa ratkaisua.