Re: TW-Bents
Nyt on runko hitsattu ja etputki sovitettu. Seuraavaksi takahaarukan kimpuun, laitan kuvaa kun saan pyöräån renkailleen.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Nyt on runko hitsattu ja etputki sovitettu. Seuraavaksi takahaarukan kimpuun, laitan kuvaa kun saan pyöräån renkailleen.
Höh, en hoksannut tuosta rungon vahvuudesta eilen kysyä. Näyttää aika ohuelta, kestää toki mutta saattaa ajossa tuntua veltolta.
Jukka
jviirret kirjoitti:Höh, en hoksannut tuosta rungon vahvuudesta eilen kysyä. Näyttää aika ohuelta, kestää toki mutta saattaa ajossa tuntua veltolta.
Jukka
En usko että runkoputki notkuu. On hiemman liian paksuseinämäistä, sattu olemaan valmiina varastossa.
Enemmän epäilen pystynkö tekemään tuon takahaaruka. ei ole vielä mitään hajua millaisesta putkesta sen pitäisi olla.
Takahaarukkaan voisi käytää esim tuollaista 30x15x1,5 jota esim Jukka käytti tuohon omaan geokätkö pyöräänsä...
oki kirjoitti:En usko että runkoputki notkuu.
Eikä haittaa vaikka notkuukin, mutta jos kiertojäykkyys ei ole hyvä niin ohjauksen tarkkuus ja kaarrekäyttäytymisominaisuudet kärsii.
Jukka
Takahaarukka.
Laitanko takahaarukan laakeroinnin haarukkaan vai runkoon
Runkoo se on helpompi tehdä. Mutta laakeripisteen takia tietysti haarukka taitas olla paras. Mutta tietysti sitä voi tehdä niinkuin Jorin pyörässä ja hakee mahdollisemman leveän tuki alueen sille. Sitä itse olen matkinut, kun se on hyvä kohde sille.
Ei tää Jukan metodi hassummalta vaikuta:
Mustasudenkorento kirjoitti:Takahaarukkaan voisi käytää esim tuollaista 30x15x1,5 jota esim Jukka käytti tuohon omaan geokätkö pyöräänsä...
Tähän näyttää tulevan sen verran pitkät haarukka putket että laittaisin korkeampaa, esim. 40x15x1,5
oki kirjoitti:Laitanko takahaarukan laakeroinnin haarukkaan vai runkoon
Jos osaat tehdä välyksettömät laakeripesät niin laita runkoon ja takahaarukasta mahdollisimman A:n mallisen. On mun mielestä jämäkämpi kuin H:n mallinen haarukka jossa laakeripesät ovat leveällä.
Jos taas epäilet että laakerisysteemiin saattaa tulla pientä klappia niin laakerit leveälle ja haarukkaputken päihin. Tällöin välys tuntuu mahdollisimman vähän ja kiristyvä ketju ei vedä haarukkaa vinoon.
Jukka
jviirret kirjoitti:Mustasudenkorento kirjoitti:Takahaarukkaan voisi käytää esim tuollaista 30x15x1,5 jota esim Jukka käytti tuohon omaan geokätkö pyöräänsä...
Tähän näyttää tulevan sen verran pitkät haarukka putket että laittaisin korkeampaa, esim. 40x15x1,5
oki kirjoitti:Laitanko takahaarukan laakeroinnin haarukkaan vai runkoon
Jos osaat tehdä välyksettömät laakeripesät niin laita runkoon ja takahaarukasta mahdollisimman A:n mallisen. On mun mielestä jämäkämpi kuin H:n mallinen haarukka jossa laakeripesät ovat leveällä.
Jos taas epäilet että laakerisysteemiin saattaa tulla pientä klappia niin laakerit leveälle ja haarukkaputken päihin. Tällöin välys tuntuu mahdollisimman vähän ja kiristyvä ketju ei vedä haarukkaa vinoon.Jukka
Takahaarukan laakeriputken sisähalkaisia? paljonko Jukka sinun geo pyörässä ja minkä kokoiset laakerit.
Projekti edistyy hitaasti mutta kumminkin.
tähän asti olen päässyt
oki kirjoitti:tähän asti olen päässyt
Sehän alkaa näyttää jo pyörältä, hienoa.
Minkäs kokoiseen päädyit takahaarukan kanssa?
Nerokas kokoamisjigi.
oki kirjoitti:Takahaarukan laakeriputken sisähalkaisia? paljonko Jukka sinun geo pyörässä ja minkä kokoiset laakerit.
Lakkerit 6301, eli 12mm reikä ja 37mm ulkohalkaisija. Sopivan pesän saa siis 40x1,5 putkesta.
Jukka
Mustasudenkorento kirjoitti:oki kirjoitti:tähän asti olen päässyt
Sehän alkaa näyttää jo pyörältä, hienoa.
Minkäs kokoiseen päädyit takahaarukan kanssa?
Takahaarukka on naisten 6vaihteisesta Terässiivestä jota vahvistin 30x 2mm u-reikä kiskolla.