Re: Nojapyörän valinta - taas kerran
Tällainen http://www.meta-bikes.com/ms28_rival.html löytyy Vantaalta, jos koeajo kiinnostaa.Työmatka ulottuu ydinkeskustaan, ja sen matkan varrelle voidaan sopia koeajoa.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Tällainen http://www.meta-bikes.com/ms28_rival.html löytyy Vantaalta, jos koeajo kiinnostaa.Työmatka ulottuu ydinkeskustaan, ja sen matkan varrelle voidaan sopia koeajoa.
Syväri kirjoitti:fuegon tyyppinen käy monelle kuskille.. jos kaupunkiajoa (=pysähtelyä) on paljon niin se on hyvä. Jos taas lähinnä maantietä, niin isommat renkaat alle ja rullaavuudesta nauttimaan.
En kyllä Fuegoa kaupunkipyöräksi mieltäisi. Matala & makaava on pitkien matkojen nopea ohjus.
Mun metaa voi tulla kokeilemaan myös. Se tosin on tällä hetkellä läskinojapyöränä, mutta muuntaminen takas kaupunkiohjukseski onnistuu hyvin nopeasti. Itse pidän sitä parhaana mahdollisena kompromissinä koska se muuntautuu erittäin helposti maantieohjuksesta mukavaksi työmatkapyöräksi yksinkertaisella renkaiden vaihdolla sekä tarakan ja lokasuojien asennuksella.
Metan lisäksi varastosta löytyy Azub Bufo jota voi myös kokeilla. Se ei ole niin nopea vaan on pikemmin leppoisa ja mukava kaupunki/retkipyörä, ei silleesti että sillä jalkoihin jäisi ainakaan tasaisella, ylämäessä sen turhan suuri massa tuntuu.
MikaL,
tuo Meta voisi olla juuri se mitä haen. Yläohjaus ja mun tarpeisiin ehkä parempi kuin Nazca Fuego. Mistä ostit ja mitä maksoi?
Espoossa pääsisi kokeilemaan Nazca Gauchoa jos sattuu kiinnostamaan
Pertussis kirjoitti:MikaL,
tuo Meta voisi olla juuri se mitä haen. Yläohjaus ja mun tarpeisiin ehkä parempi kuin Nazca Fuego. Mistä ostit ja mitä maksoi?
Katso metansivulta dealereistä. Ulkoa enmuistamistä niistä me ollaan tilattu, mutt kaikki tuli samalta jälleenmyyjältä. Paketti tulee kuitenkin suoraan espanjasta tehtaalta.
Muista kuitenkin ostaa ventisit tai vastaava pehmuste penkkiin koska ilman ei ole kivaa
Pertussis kirjoitti:MikaL,
tuo Meta voisi olla juuri se mitä haen. Yläohjaus ja mun tarpeisiin ehkä parempi kuin Nazca Fuego. Mistä ostit ja mitä maksoi?
Jälleenmyyjiä on useita katso täältä http://www.meta-bikes.com/distributors.html. Minä tilasin hollantilaiselta jälleenmyyjältä, Ligfietswinkel Amsterdam. Palvelu siellä oli oikein ystävällistä, mutta tehtaalla Espanjassa asiat vähän tökki. Englantilaista jälleenmyyjää yritin ensi, mutta sieltä ei koskaan vastattu sähköpostiin, niin annoin periksi.
Hinta riippuu kovasti varustetasosta, tuohon voi valita eri rengaskokoja, vanne- ja levyjarrua ja erilaiset varusteet päälle. Runko noissa kaikissa on sama, mutta etuhaarukka riippuu valitusta mallista. Eri mallit löytyy täältä http://www.meta-bikes.com/products_eu.html. Noihin listattuihin hintoihin tulee alvi päälle.
MikaL kirjoitti:Pertussis kirjoitti:MikaL,
tuo Meta voisi olla juuri se mitä haen. Yläohjaus ja mun tarpeisiin ehkä parempi kuin Nazca Fuego. Mistä ostit ja mitä maksoi?Jälleenmyyjiä on useita katso täältä http://www.meta-bikes.com/distributors.html. Minä tilasin hollantilaiselta jälleenmyyjältä, Ligfietswinkel Amsterdam. Palvelu siellä oli oikein ystävällistä, mutta tehtaalla Espanjassa asiat vähän tökki. Englantilaista jälleenmyyjää yritin ensi, mutta sieltä ei koskaan vastattu sähköpostiin, niin annoin periksi.
Sama täällä. Pistin tiedustelun kaikille jälleenmyyjille ja vain tämä vastasi. Homma hoitui hyvin, tehtaalla vaan tökki mun tapauksessa niskatuen kanssa. Ja kauan odotellessa selvisi että 2010 -valmistuserä oli myyty loppuun ja mun runkokitti tuli 2012 -mallistosta. Tämä siis aika tarkalleen vuosi sitten.
Metasta ei juuri ole pahaa sanottavaa. Paitsi etten hokassu (ja eivät sivuillaan mainostaneet) että pyörään saa BB30-keskiöpalkin jonka olisin ilman muuta ottanut. Kun tykkään kevyemmästä ja kapeammasta keskiöstä...
mhelander kirjoitti:[Homma hoitui hyvin, tehtaalla vaan tökki mun tapauksessa niskatuen kanssa.
Mitä niskatukea ei kannata ottaa, sillä ei tee mitään.
MikaL kirjoitti:Mitä niskatukea ei kannata ottaa, sillä ei tee mitään.
Tämä on varmasti kans niitä yksilöllisiä mielipiteitä kuten trike/bike, yläohjaus/alaohjaus, etuveto/takaveto yms. väännöt. Riippuu nojakulmasta, ajomatkoista ja henkilökohtaisista mieltymyksistä.
Jukka
jviirret kirjoitti:MikaL kirjoitti:Mitä niskatukea ei kannata ottaa, sillä ei tee mitään.
Tämä on varmasti kans niitä yksilöllisiä mielipiteitä kuten trike/bike, yläohjaus/alaohjaus, etuveto/takaveto yms. väännöt. Riippuu nojakulmasta, ajomatkoista ja henkilökohtaisista mieltymyksistä.
Siis tuolla Meta-BIkes:n niskatuella ei todellakaan tee mitään. Ellei sitten tuunaa penkkiä tosi pystyyn.
Nimittäin jos pyrkii 20-asteen nojakulmaan ja meinaa käyttää kypärää niin tuon tuen muoto on ihan onneton. Itse taittelin sen tiukalle kaarelle jolloin se joten kuten menettelee. Säädöillä ei kuitenkaan tee mitään ja painoahan niistä tulee lisää.
Tein lowraceriin viime syksynä 3mm:n alumiinilevystä käytännössä kiinteän niskatuen niin osoittautui niin hyväksi että nyt niitä on tehty kolme kappaletta kaikkiin penkkeihin. Vain pehmuste on M-B:n tuesta käytössä ja sitä siirretään MetaPhysic:iin laitettuun penkkiin. Omatekonen on pehmusteineen vain puolet M-B:n painosta.
mhelander kirjoitti:jviirret kirjoitti:MikaL kirjoitti:Mitä niskatukea ei kannata ottaa, sillä ei tee mitään.
Tämä on varmasti kans niitä yksilöllisiä mielipiteitä kuten trike/bike, yläohjaus/alaohjaus, etuveto/takaveto yms. väännöt. Riippuu nojakulmasta, ajomatkoista ja henkilökohtaisista mieltymyksistä.
Siis tuolla Meta-BIkes:n niskatuella ei todellakaan tee mitään. Ellei sitten tuunaa penkkiä tosi pystyyn.
Aa, yhden kirjaimen typo Mitä=Sitä ja tulee tuollainen väärinkäsitys
Jukka
Pitäisköhän sopia vielä tämän "ajokauden" puitteissa tohon Paloheinän parkkipaikalle joku tapaaminen Etelä-suomen (voi toki tulla kauempaakin ) nojakisteille? Sais paikalle koeajoon varmaankin omani 20/26 SWB:n yläohjattuna (Paseo), pythonin, ehken kissaniityn alaohjatulla SWB 20/26 jne. Olisko muilla innostusta kokoontua rupattelemaan ja ihmettelemään kulkineita? Tästä voitas sopia tuolla kokoontumisissa, mutta huomennakin jo sopisi ainakin minulle.
Mulla olisi ainakin intoa testailla muitakin nojakkeja, ongelma on vaan tällä hetkellä se, että toi mun Azub 5 ei hetkeen liiku mihinkään (takavaihtajan korvake kaputt). Tosin toi Eco on osoittautunut ihan kelpo varapyöräksi. Pertussis: mun mielestä kaksipyöräinen täysjousitettu sopii kaupunkiajoon parhaiten: nopea, vakaa ja tasainen ajotuntuma sekä hyvä näkyvyys. Mulla olis kolme nojakkia kokeiltavaksi pohjois-Helsingissä: Azub 5, Azub Eco ja HP Velotechnik Spirit. Kaikki kolme on suht nopea säätää eripituisille kuskeille. Sanoisin mitä on jo aikaisemminkin todettu, että hommaa sopivimman oloisen pyörän ja ajaa sillä kunnes/jos vaihtotarvetta ilmenee. Jällenmyyntiarvo säilyy nojakeilla paljon paremmin kuin pystäreillä.
Koitellaan tämmöstä: http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 73&p=38018