Kallistuvan python deltan instant version rakenneihmetys

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 14158
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kallistuvan python deltan instant version rakenneihmetys

Viesti Kirjoittaja jori »

vetu kirjoitti:

Niinpä!
Trike moottoripyöriä on rakennettu kallistuvaksi juuri vääntöjousien avulla. Muistaakseni TM:ssä on ollut juttu niistä.

Ei ole vääntöjousia, vaan kallistusjarru, joka lukitsee ajokin pystyasentoon hitaassa vauhdissa. Nopeammin ajettaessa kallistuu vapaasti. Tämä ei olisi muuten mahdollista.
Kuva

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kallistuvan python deltan instant version rakenneihmetys

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Jos noin kapean ajoneuvon kallistumista rajoitetaan kurvissa niin sehän kippaa välittömästi nurin. Tai nurin kippaamiseen riittää että ajaa pienen töyssyn yli joka ei osu kuin toiseen eturenkaaseen.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

weapea
Viestit: 51
Liittynyt: 28 Elo 2010, 20:31
Paikkakunta: Turenki
Viesti:

Re: Kallistuvan python deltan instant version rakenneihmetys

Viesti Kirjoittaja weapea »

hianoja vekottimia ja ideoita !

mullahan oli tossa http://www.youtube.com/watch?v=Iv0mBbIR ... ature=plcp myöskin PAKKI ! eli jarrullinen kappa, kapan jarrutankoon hitsattu ratas, jostatoiseen rattaaseen ketju. toinen ratas pysäytettävissä jumiin. eli kun ajelee normisti jajarruttaa, on tämä oltava jumissa. sitten kun tahtoo pakittaa, avaa jumituksen ja pakittaa. tosin sen rakennus jäi tossa vähän kesken...jarrutus piti tehdä käsijarrulla, polkimilla pysty pakittaa ja ajaa eteen... toimiva idea kuiteski! huom; jos jarrutanko on irrallaan, ja jarrutat polkimilla, irtoaa pyörä äkkiä kiinnityksistään ja muttereistaan. (niinku ette tietäs)

aijai ku saiski vaa rakennella ideoitaan valmiiksi... muttaku pitää töitäki tehä .

Tarpeettomia tavaroita ei ole, on vain köyhä mielikuvitus.

vetu
Viestit: 69
Liittynyt: 17 Marras 2012, 11:31
Paikkakunta: Veteli

Re: Kallistuvan python deltan instant version rakenneihmetys

Viesti Kirjoittaja vetu »

Heippa!
Palaan vielä 3pyöräisen moottoripyörän eli Triken kallistusjousiin. Kyseessä oli muistaakseni BMV jossa 2pyörää takana. Käsittääkseni toimi kahdella jousella kumpikin pyörä erikseen, toimien myös kallistuksen vaimentajana. 30 vuosikertaa TM tallessa, sieltä se löytyisi jos jaksaisi kaivaa. Mielenkiintoisia asioita tulee esille, kun asioita pengotaan porukalla.
Talven projekteihin kuuluu etukate Taipale trikeen ja mahdollinen sähkömoottori takapyörään.

Vastaa Viestiin