Saunassa äsken dokasin, eiku hokasin että täähän on kätevä keino tehdä etuvetoinen läskinojis. Tekee siis laakeroidun akselin jonka sisempään rattaaseen tulee veto edestä. Akselilla ulommalta rattaalta menee veto renkaalle ja samalla ketju kiertää sen läskin kumin. Kolmen prossan hävikki on sellainen jonka kanssa voi tässä yhteydessä elää?
Voisitko piirää jonkinlaisen kuvan, jotta ymmärtäisin mitä tarkoitat?
Sakari
Vastaavanlainen ratkaisu kun sun SH9 on... polkimilta ketju apuakselille josta toisella ketjulla vetävälle pyörälle...
saadaan ketju tarpeeksi ulos rungosta/renkaasta että se mahtuu kumin ohi hammasrattaille..
Etuvetosessa se tilan puute reiden kohalla on varmaan suurin ongelma. Normirenkailla ja ketjulinjoillakin on ahasta tuossa vetopuolen rissan kohalla, ainakin isorenkaisella pyörällä.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Etuvetosessa se tilan puute reiden kohalla on varmaan suurin ongelma. Normirenkailla ja ketjulinjoillakin on ahasta tuossa vetopuolen rissan kohalla, ainakin isorenkaisella pyörällä.
Petri
Etuvetosessa jossa etupyörä kääntyy on ahdasta...ei muuten ole.
Saunassa äsken dokasin, eiku hokasin että täähän on kätevä keino tehdä etuvetoinen läskinojis. Tekee siis laakeroidun akselin jonka sisempään rattaaseen tulee veto edestä. Akselilla ulommalta rattaalta menee veto renkaalle ja samalla ketju kiertää sen läskin kumin. Kolmen prossan hävikki on sellainen jonka kanssa voi tässä yhteydessä elää?
Voisitko piirää jonkinlaisen kuvan, jotta ymmärtäisin mitä tarkoitat?
Sakari
Vastaavanlainen ratkaisu kun sun SH9 on... polkimilta ketju apuakselille josta toisella ketjulla vetävälle pyörälle...
saadaan ketju tarpeeksi ulos rungosta/renkaasta että se mahtuu kumin ohi hammasrattaille..
Kiitos! Lukihäiriö iski taas.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason