mitä sa maksoit hp velotechnikistä
mulla skeptismi johtuu lähinnä siitä että polvikivun takia haluaisin ajaa muutaman sata metriä puoli kilometriä pysäkiltä määränpäähän ja siinä saa ehkä aika paljon nähdä vaivaa pienen matkan takia
tai suhtaudun vähän skeptisesti yleensäkin kaupunkitaittopyäriin vaikka esim ylen uuden mustan nora sitä ylistää
toisaalta kun kun kulki pyörällä kilometrin pari bussin sijaan siis yksinomaan pyöräili niin onhan se kätevää bussin odotteluun verrattuna
taitettava nojakki
Re: taitettava nojakki
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4058
- Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
- Paikkakunta: Helsinki, Vesala
Re: taitettava nojakki
Asiallisin varustein tuollainen taittuva kuten Hopealla maksaa n. 2600 e. Taitto ei ole lähellekkään yhtä kätevä kuin bromptonissa jota voi kehua kaupungissa käteväksi. Sen lisäksi se painaa huomattavasti enemmän. Eli nojapyörää joka menis näppärästi kaupunki bussissa tai paikkalis junassa ei oikeastaan ole olemassa.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4908
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: taitettava nojakki
http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=4&t=3088 Tämä Jättioravan myymä nojapyörä menee aika kivasti kasaan ja kulkee kuulemma helposti junamatkoilla mukana. Hänellä on siittä paljon kokemusta .
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4058
- Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
- Paikkakunta: Helsinki, Vesala
Re: taitettava nojakki
Nojanalle, tuokaan ei ole sellainen kokoontaittuva kun brompton vaikka varmasti taittuu kasaan ihan kivasti, eli toimii hyvin pidemmillä matkoilla. Eipä tuota kaupungissa alle 6 kilometrin kilometrin bussi matkoja varten jaksa alkaa laittaa pakettiin ja aukoo sitten toisessa päässä. Mielummin ajaa vaan koko matkan.
Tässä on video grasshopperin taittamisesta.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Re: taitettava nojakki
azub origami painaa 15.6 kg ja siinä taitaa olla parempi taittomekanismi tai siis helpompi (ei saa kunnolla huonosta videostaan selvää) kuin tossa toisessa.sinänsä voi olla että taitto ominaisuudet ja ajettavuus on toisiaan myös poissulkevia ominaisuuksia eli että taitetettavuus tehdään ajo-ominaisuuksien kustannuksella eli että jos haluaa mahdollisimman hyvä ajo ominaisuudet niin sitä ei ehkä taittettavasta saa
toi shingler ylen uudessa mustassa ajaa dahonilla paino 9 kg ovh 600e
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4058
- Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
- Paikkakunta: Helsinki, Vesala
Re: taitettava nojakki
Olen edelleen vahvasti sitä mieltä ettei taitettavaa nojapyörää ole vielä rakennettu joka olis millään mittapuulla lähellekkään yhtä näppärästi taitettava kuin bromptoni tai sen tyyppiset taitettavat polkupyörät.
Painoa nojapyörälle tulee enemmän kun perinteiselle ihan väkisin.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Re: taitettava nojakki
mitä nuo pienet pyörät vaikuttaa ajettavuuteen?ja luulisi että taittaminen olisi helpointa ja nopeinta mummonpyörä tyyppisessä joka taittuisi vain keskeltä kahtia siis sen verran että bussi ottaa sen kyytiin( tai että se mahtuisi takakonttiin)
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: taitettava nojakki
ki kirjoitti:mitä nuo pienet pyörät vaikuttaa ajettavuuteen?
Enempihän se huonolla asfaltilla täristää, mutta menee pienempään tilaan ja on kevyempi kuin isot pyörät.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: taitettava nojakki
mitä mieltä olette azub orig jotain ajettavuuteen verrattuna johonkin vastaavaan ei taitettavaan
Re: taitettava nojakki
ki kirjoitti:mitä mieltä olette azub orig jotain ajettavuuteen verrattuna johonkin vastaavaan ei taitettavaan
Eipä taida Origamista olla kokemuksia täällä. Katsoin tuon videon Azubin sivuilta, eikä se kyllä tuota taittomeganismia näyttänyt.
Ei kai tuon ajettavuudessa saman tyyppiseen verrattuna , suuria eroja voi olla. Näyttäs helpolta ajettavalta.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: taitettava nojakki
ki kirjoitti:mitä mieltä olette azub orig jotain ajettavuuteen verrattuna johonkin vastaavaan ei taitettavaan
Aika vähän on mitään vastaavia, täysjäykkiä 20" swb nojakkeja. Jostakin syystä pienirenkaiset on liki aina jousitettuja, mahtaako jopa olla niin että Azub on ainoa tunnetuista valmistajista joka tuollaisia teki? Enää ei tee azubkaan, kun ecoa ei näköjään ole valikoimissa...
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: taitettava nojakki
PW kirjoitti:ki kirjoitti:mitä mieltä olette azub orig jotain ajettavuuteen verrattuna johonkin vastaavaan ei taitettavaan
Eipä taida Origamista olla kokemuksia täällä. Katsoin tuon videon Azubin sivuilta, eikä se kyllä tuota taittomeganismia näyttänyt.
Ei kai tuon ajettavuudessa saman tyyppiseen verrattuna , suuria eroja voi olla. Näyttäs helpolta ajettavalta.Petri
eli siis saman tyyppiseen pienirenkaiseen pyörään?
koska ei -taitettavissahan valikoima on lajaempi .esim azubilla on ei -taitetttavissa osassa suuremmat renkaat ja osassa suurempi takarengas,tekeekö se ajamisesta helpompaa , tarvii polkea vähemmän yhdellä polkaisulla pääsee pidemmän matkan?
nuo taitettavan pyörän on pienet yksinomaan siksi että vievät vähemmän tilaa
jos hakee mahdollisimman hyvää ajettavuutta niin häviääkö taitettavat silloin
onko jousituksella merkitystä jos ajaa kaupungissa hitaasti vai paraneeko ajomukavuus jousituksella myös hitaassa tai hitaammassa vauhdissa. onko pystypyörissä jousitus yleensä?ei?kun ajaa jalkakäytävän reunan yli niin tuntuu selässä
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: taitettava nojakki
ki kirjoitti:jos hakee mahdollisimman hyvää ajettavuutta niin häviääkö taitettavat silloin
Eihän taitettavuus ajettavuuteen vaikuta, se sarana lukitaan kireäksi ajamisen ajaksi.
ki kirjoitti:onko jousituksella merkitystä jos ajaa kaupungissa hitaasti vai paraneeko ajomukavuus jousituksella myös hitaassa tai hitaammassa vauhdissa. onko pystypyörissä jousitus yleensä?ei?kun ajaa jalkakäytävän reunan yli niin tuntuu selässä
Ei voi verrata pystypyörään, niissä kun on aina mahdollista nousta penkiltä ja joustaa jaloilla. Jäykällä nojakilla kun ajat reunakivetyksen yli niin välilevyt turskahtaa nikamien välistä. Iso rengas tasoittaa menoa pienissä epätasaisuuksissa, mutta kyllä huono asflatti, sorasta ja jääpolanteesta puhumattakaan, käytännössä vaatii jousituksen.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: taitettava nojakki
mä suunnittelen ajavani kaupungissa mutta eihän pyöräteiden ja jalankulkukäytävien asfaltit aina niin tasaisia ole ja pyöräteillä tulee kuoppia tai asfalttia ei jossain ole eikä pyöräteitä priorisoida siten minusta kuin autotiet ja jalkakäytävän kiveyksien yli joutuu aina ajamaan
ajattelen että taitettava tehdään taitettavuuden ehdoilla esim rengas on sen takia pieni eikä siksi että se olisi parempi
dahonilta löytyy 24 tuuman renkaallaa varustettu taitettava
vaikutttaako jousitus ajamiseen talvella
Ja renkaista luulis että pienillä pyörillä joutuis sotkemaan tiheämmin ja nopeammin kuin suurilla vai?
Re: taitettava nojakki
Kyllä 20" rengas toimii ihan hyvin, ilman jousitusta oon ajellu ku paremmasta en tiedä. Talvella pieni rengas alkaa olla vaikee ajettava.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.