jori kirjoitti:Tehdastehdas kirjoitti:
![]()
Tuo ensimmäinen näyttää bulldogilta ja toinen vasarahailta.
![]()
Mielstäni tuo näyttää teinimutanttininjakilpikonnalta !
jori kirjoitti:Tehdastehdas kirjoitti:
![]()
Tuo ensimmäinen näyttää bulldogilta ja toinen vasarahailta.
![]()
Mielstäni tuo näyttää teinimutanttininjakilpikonnalta !
Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com
Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman
Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
Miten 25 km/h kulkevalla nelipyöräisellä pärjää talviliikenteessä, kun huonosti auratulle pyörätielle sopii juuri kaksipyöräinen? Minne sen saa parkkiin, kun pyöräparkit on suunniteltu kaksipyöräisille, jonne juuri saa mahtumaan lyhyen triken?
Luulen kuitenkin, että 5000€ hintaiselle sähköavusteiselle kinnerille voisi löytyä pieni markkinarako, mutta kannattaa miettiä mikä on olennaista.
Itselleni olisi seuraavat seikat:
Nykyisin myytävistä kinnereistä Leitra Classic täyttää minusta lähes kaikki nuo kohdat. Tosin se on 98cm leveä. Myös katettuna Hasen Kettwiesel aika hyvin nuo vaatimukset täyttää. Olen toisinaan pohtinut, että hyvin suunniteltu kangaskate (kuten Azubin Dryve-projekti) voisi olla kätevä kinnerin korvaaja.
-Klasu-
Nii, ehkä kohderyhmä olisi ok-taloissa asujat. Kerrostalon pihaan kun tuollaisen alle 50kg rekisteröimättömän kopin jättää niin on helppo varastaa. Ei sinne kukaan tonnin pystäriäkään jätä. Pyörävarastoon melko mahdottomuus tunkea joka käyttökerran jälkeen.
Jos taas pääkaupunkiseudulla on varaa ostaa kaikesta järkevän pyöräilymatkan päässä oleva ok-talo niin on varmaan vara ostaa oikea autokin ja käydä kuntoilemassa turvallisesti ja mukavasti kuntosalilla?
Kun jätetään suurimmat kaupungit, kerrostalot, pyörätiettömät maasudut, sorateiden varressa asuvat ja köyhät pois laskuista niin mitä jää jäljelle? Kohderyhmä.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
KlausS kirjoitti:Olen toisinaan pohtinut, että hyvin suunniteltu kangaskate (kuten Azubin Dryve-projekti) voisi olla kätevä kinnerin korvaaja.
Hyvällä repeytymistä/sadetta kestävällä kankaalla pinnoitettu putkirunko voisi olla aika näppärä vaihtoehto täyskatettuun kinneriin. Kate voisi olla vaikka tarranauhoilla kiinni, niin sen saisi nakata tarvittaessa pesukoneeseen ja rikkoontuneet osat olisi helpompaa paikata tai vaihtaa. Sisäpinnalle kun laittaisi vielä erillisen pehmeän vuorikankaan, niin kate ei taitaisi resonoida lainkaan. Täysin katetussa keveässä jäykkärunkoisessa pyörässä on se ongelma, että se kumisee ihan pirusti. WAW:ssa hädin tuskin kuuli mitään ulkopuolelta tulevaa ääntä. Siihen kun yhdistettäisiin takapenkillä kiljuvat aamuäreät lapset, niin ajonautinto on valmis.
Eli jos pyörä olisi putkirunkoinen, jonka pinnassa olisi irroitettava vedenpitävä kangaskate ja taakse mahtuisi kaksi lasta tai ostokset, niin sehän olisi vallan mielenkiintoinen. Tosin ei mulla olisi sitä varaa ostaa kun oon vaan köyhä yliopistolainen.
Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili
täällä hitsaaja/sähköauto/-asentaja olisi kiinnostunut tulemaan töihin mahd. sähköfillarityöpaikkaan !
youtube.com/weapea (tuon jos katsot, niin et ainakaan valitse minua työntekijäksi)
Tarpeettomia tavaroita ei ole, on vain köyhä mielikuvitus.
3. Kohtuullinen paino, sähköavusteisena alle 36 KG.
Kerrostalon pihaan kun tuollaisen alle 50kg rekisteröimättömän kopin jättää niin on helppo varastaa.
Täysin katetussa keveässä jäykkärunkoisessa pyörässä on se ongelma, että se kumisee ihan pirusti. WAW:ssa hädin tuskin kuuli mitään ulkopuolelta tulevaa ääntä.
Keveys, hiljaisuus ja halpa hinta eivät mahdu samaan polkuautoon. Esimerkiksi Aerorider Sport painaa 55 kg, ja se ei ole halpa. Putkikehikkoon pingotettu kangas on hiljainen ja kevyt, mutta mielestäni ei järkevä sarjatuotantoon eikä kerrostalon pihassa pysäköintiin.
En näe muita teitä hiljaisuuteen ja halpuuteen kuin suuri paino, halvin mahdollinen täysjousitus ja muottiin valettu itsekantava kori. Painon säästäminen huipputekniikalla on kallista, sen sijaan suuren painon salliminen sallii yksinkertaiset ja halvat materiaalit ja osat, ja vaikeuttaa varastamista.
Keskittykää ajoneuvon kokonaispainoon ajossa, ei omapainoon ja nostamiseen. Vaikka polkuauto painaisi 70 kg, sen kokonaispaino kuskeineen on vain 55 % suurempi kuin 20 kg omapainoisella sähköpyörällä. Lisäpaino ei ole niin vakavaa ajossa, kunhan sallittu moottoriteho hyödynnetään kokonaan kaikissa nopeuksissa, toisin kuin sähköpyörissä yleensä.
Jos taas pääkaupunkiseudulla on varaa ostaa kaikesta järkevän pyöräilymatkan päässä oleva ok-talo niin on varmaan vara ostaa oikea autokin ja käydä kuntoilemassa turvallisesti ja mukavasti kuntosalilla?
Ei hinta olekaan henkilöauton suurin ongelma, vaan ruuhkassa jonottaminen ja keskustassa parkkipaikan etsiminen (ja kuntoilun puutteen vaatima kuntosaliaika). Oletan että polkupyöräksi luokiteltava polkuauto, joka peittää maapinta-alaa 25 % henkilöauton pinta-alasta, on helpompi pysäköidä.
Itsellä jäisi ostamatta nopeuden perusteella. Täältä peräkorvesta minimimatkakin on 10 km alakoululle, ja töihin tulee 30 km tai enemmän. Ei riittäisi aika polkupyöräksi luokitellulla ajamiseen.
Polkuavusteinen mopoauto menis ehkä paremmin, mutta sitten tulee kaikki tyyppikatsastusriesat.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Entäs TWIKE ?
http://4.bp.blogspot.com/-gvOXd9n9ars/T ... -innen.jpg
Maksaa noi 25 000 ekkua ilman veroja.
Pelkkänä sähköversiona ( + pedaali + sähkö ) vaikuttaa aika napakalta.
Lisää täällä; http://livininthebikelane.blogspot.fi/2 ... ybrid.html
Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com
Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman
Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
Lizard100 kirjoitti:Entäs TWIKE ?
Twike on tuttu, hinta vaan on niin suolainen ettei tule kyseeseen. Maksaa monin verroin enemmän kuin meidän käytetyt autot, eikä se kuitenkaan kaikilta osin korvaisi autoa.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Twike on ulkonäöltään jo aika mukiin menevän näköinen.
On se vaan niin, että tosielämässä käyttökelpoisen sähkökinnerin myynti suuremmassa mittakaavassa on aika hankala juttu, kun autokaupat ovat pullollaan jonkin verran käytettyjä, mutta aivan käyttökelpoisia 5000-8000 €:n autoja.
Minäkin osti pari vuotta sitten Toyota Corolla farmarin 6000 €:lla, ja on aivan täyspeli edelleen.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
tavasti kirjoitti:Lizard100 kirjoitti:Entäs TWIKE ?
Twike on tuttu, hinta vaan on niin suolainen ettei tule kyseeseen. Maksaa monin verroin enemmän kuin meidän käytetyt autot, eikä se kuitenkaan kaikilta osin korvaisi autoa.
Niin kun se ei ole pelkkä sähköavusteinen velomobiili vaan ikäänkuin mopoauto niin siinä on sitten kaikki turvallisuusnormit ollut pakko täyttää ja se maksaa hunajata.
Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com
Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman
Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
Ei taida Twike mennä mopoautona läpi suomen teillä jos nopeutta 80 km/h. Moottoripyöräksi pitäs vissiin rekisteröidä.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
No se on selvä..80 km/h on autovauhtia...
Eli vasta kun bensa on 3-5 ekkua litra alkaa olla näiden " heyday " eli kukoistuskausi käsillä.
Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com
Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman
Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
Sähköautossa on kyllä hyvä olla polkimet niin ei mene pakkasella sähköä sisäilman lämmitykseen, vaikka eipä se lämmitys nyt kovin isoa osaa taida näytellä sähköauton energiataloudessa. Niin ja onpa jotain tekemistä työmatkalla.
HP Spirit, Hase Kettwiesel, Hase Pino, Rowing Bike Thys, Pika MBB (omavalmiste), Challenge Hurricane.
Lizard100 kirjoitti:No se on selvä..80 km/h on autovauhtia...
Eli vasta kun bensa on 3-5 ekkua litra alkaa olla näiden " heyday " eli kukoistuskausi käsillä.
Siinä vaiheessa yleistyy nämä volkkarin konseptiautot joiden bensan kulutus on suuruusluokkaa 1l/100km. Tekniikka on jo olemassa, mutta pienet ja kevyet autot eivät nykyisillä bensan hinnoilla ole muotia.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...