jori kirjoitti:Näyttää, kuin olisi sekä vyö, että henkselit.
Hyvän näköistä työn jälkeä. Sinustahan on tullut metallimies.
Ohjainvarret näyttävät olevan aika vinot, mutta johtunee kameran lyhyestä polttovälistä. Olet varmaan laittanut ohjainvarret Ackermanin ohjeen mukaan: Kohtisuora linja ohjausakselin keskeltä ohjainvarren nivelen kautta ampuu takapyörän maakosketuspisteen pystylinjalle. Kokeile tämän kuvan perusteella, onko kulmat onnistuneet.

Piirrä maahan viiva ja aja takapyörä sille kohtisuoraan. Mene vitse viivalle seisomaan ja katso osoittavatko etupyörän akselit etupyörien maakosketuspisteiden ja sinun välisille linjoille.
Joo, ei pääse housut puttoon. 
Ohjainvarret ovat Ackermanin systeemin systeemin mukaan. Kokeilin kulmien onnisumista asentamalla lattialle viivan sijasta suoran profiilitangon takapyörän maakosketuspisteen kohdalle ja takapyörän kohtisuoraan sitä vastaan. Etupyörien ollessa ääriasennossa asensin toisen profiilitangon vuorollaan kummankin etupyörän maakosketuspisteen kohdalle kohtisuoraan pyörää vastaan. Oikeastaan hämmästyin, kun tankojen leikkauspiste oli samassa kohtaa kummankin pyörän osalla. Odotin, että heittoa olisi ainakin jonkin verran.
Pikkuhiljaa olen oppinut käyttämään uutta Lumia 900:aa. Useimmat epäkohdat, joita olen mielestäni havainnut, johtuvat siitä, että en ole osannut sitä oikein käyttää. Esim. otetut kuvat ovat olleet surkeita. Nyt olen keksinyt, että kuvista tulee parempia, kun asentaa ISO-arvon eli herkkyysarvon suuremmaksi, eikä tyydy kameran tarjoamaan automaattiseen arvoon. Taitaa olla niin, että useimmat moitteet Lumiaa vastaan johtuvat siitä, että moittija ei osaa vielä käyttää laitettaan. Lumian toiminnot poikkeavat niin paljon aiemmista.
Otinpa kuvan SH22:sta 400:n ISO-arvolla:
Tuo kaareva tanko ajajan jalkojen välissä on osoittautunut aika käteväksi. Sillä on monta toimintoa:
- sen avulla on hyvä nostaa ja siirrellä nojakkia ahtaissa tiloissa
- istumaan mennessä ja varsinkin ylös noustessa siihen on hyvä tarttua, varsinkin ikääntyneen
- siihen voi kiinnittää kännykän, mittarit ja valaisimen
Oikeastaan on kumma, kun trikeissä en ole vastaavaa tavannut. SH4:ssähän mulla on sellainen:

- 06.06.06, Snake 1a.jpg (146.7 KiB) Katsottu 3899 kertaa
Sakari