Sivu 2/2

Re: Cargo trike pohdiskelua.

Lähetetty: 23 Maalis 2014, 20:14
Kirjoittaja jviirret
Pastori kirjoitti:

Monikäyttömalli - muutama eri kuski jotka on ihan erikokoisia.

Silloin ehkä penkillä säädettävä malli, ei tarvi ketjun kans puljata. Toisaalta onhan siihenkin näitä rullavirityksiä jolloin ei tarvi sentään ketjun pituutta alkaa muuttelemaan.

Jukka


Re: Cargo trike pohdiskelua.

Lähetetty: 23 Maalis 2014, 20:56
Kirjoittaja Pastori

Perseen sijainti nivelen päällä olsi tietty aika hyvä.


Re: Cargo trike pohdiskelua.

Lähetetty: 23 Maalis 2014, 21:01
Kirjoittaja jviirret
Pastori kirjoitti:

Perseen sijainti nivelen päällä olsi tietty aika hyvä.

Tai sitten tämä malli:

Kuva

Penkkiä helppo siirtää vaakaputken päällä ja tankojen ylös/alas käännöllä niiden etäisyyden saa sopivaksi kaiken pituisille.
Jukka


Re: Cargo trike pohdiskelua.

Lähetetty: 23 Maalis 2014, 23:30
Kirjoittaja Pastori

Tätä pyörää voi katsella tästä: http://bikecult.com/works/archive/10bic ... clops.html


Re: Cargo trike pohdiskelua.

Lähetetty: 24 Maalis 2014, 07:45
Kirjoittaja PW

Nivelohjattu, takaohjattu, python vai miksi tätä pitäs kutsua ?
Jos tuo koppa on täydessä lastissa, viekö se miten etupäätä ?

Petri


Re: Cargo trike pohdiskelua.

Lähetetty: 24 Maalis 2014, 08:02
Kirjoittaja jviirret

Lean and center steered negative trail detla cargo trike?
Voisi kuvitella että raskaan kuorman vuoksi kuljettajan paino on noin edessä ja ohjataan koko kuljettajan painoa puolelta toiselle siirtämällä. Kaksipyöräisenä voisi olla sietämättömän raskasta kun ohjaamalla pidetään tasapainoa, mutta trikenä kai toimii kun noita on tehty useampia ja osa jopa viimmeistelty ihan kunnolla.

Jukka


Re: Cargo trike pohdiskelua.

Lähetetty: 24 Maalis 2014, 10:38
Kirjoittaja jori
jviirret kirjoitti:

Lean and center steered negative trail detla cargo trike?
Voisi kuvitella että raskaan kuorman vuoksi kuljettajan paino on noin edessä ja ohjataan koko kuljettajan painoa puolelta toiselle siirtämällä. Kaksipyöräisenä voisi olla sietämättömän raskasta kun ohjaamalla pidetään tasapainoa, mutta trikenä kai toimii kun noita on tehty useampia ja osa jopa viimmeistelty ihan kunnolla.

Tällaisia on Pariisissa. Paino on vieläkin edempänä. Ohjaus on pitkillä vivuilla, jotka vipuvälityksellä kääntävät koko etupäätä. Ohjaus on väärin päin. Kun käännät vasenta vipua eteen ja oikeaa taakse, keula kääntyykin vasemmalle. :shock:
Kuva


Re: Cargo trike pohdiskelua.

Lähetetty: 24 Maalis 2014, 11:24
Kirjoittaja jviirret
jori kirjoitti:

Ohjaus on väärin päin. Kun käännät vasenta vipua eteen ja oikeaa taakse, keula kääntyykin vasemmalle. :shock:

Näinhän se on tuossa aiemmassa cargotrikessä ja flevo trikessäkin jos tanko on kiinni takaosassa.

Kuva

Jukka


Re: Cargo trike pohdiskelua.

Lähetetty: 24 Maalis 2014, 11:37
Kirjoittaja jori

Niinpäs onkin. Tuossa Pariisilaistaksissa on vain ohjaustenostin. :D


Re: Cargo trike pohdiskelua.

Lähetetty: 24 Maalis 2014, 11:51
Kirjoittaja jviirret
jori kirjoitti:

Niinpäs onkin. Tuossa Pariisilaistaksissa on vain ohjaustenostin. :D

Ohjataankin vain yhdellä kädellä :wink: Jarru näyttää vähän alimitoitetulta, yksi vaijeritoiminen rumpujarru :shock:

Jukka


Re: Cargo trike pohdiskelua.

Lähetetty: 24 Maalis 2014, 16:53
Kirjoittaja jori
jviirret kirjoitti:
jori kirjoitti:

Niinpäs onkin. Tuossa Pariisilaistaksissa on vain ohjaustenostin. :D

Ohjataankin vain yhdellä kädellä :wink: Jarru näyttää vähän alimitoitetulta, yksi vaijeritoiminen rumpujarru :shock:

On siinä kaksi vipua. Toinen on vain täysin eteen kääntyneenä, koska keula on vinossa. Vai tarkoititko Pariisilaista ajoasennetta. Siinä tosiaan ohjataan vain yhdellä kädellä, jos silläkään, kun on niin paljon muuta tekemistä ja puhuminenkin vaatii huitomista.


Re: Cargo trike pohdiskelua.

Lähetetty: 25 Maalis 2014, 15:55
Kirjoittaja Nojanalle

Kuva
Tässä vettä myllyyn lisää. :roll:


Re: Cargo trike pohdiskelua.

Lähetetty: 01 Huhti 2014, 15:48
Kirjoittaja visiopetteri

Tuo Flevo trike on vähän vaivannut mielessä. Se tai joku muu periaatteessa kaksipyöräinen mutta kuitenkin tavarankuljetuskykyinen olisi kätevä. Oletettavasti tuolla Flevon trikelläkin vetelee työmatkat siinä kun flevo bikellä, ainoastaan lisäpaino lisä harmina. No ok kans ne pari ylimääräistä rengasuraa. Kun noita 26 ja 28" kiekkoja on jo olemassa niin luultavin olisi se että eteen 26" ja taakse trikenä 2x20" ja bike-perään 26". Sen mitä nettiä tullut surffattua, niin flevo racerin (28" kiekoilla) kuvat löytyy ja triken/biken (20") kans. Niistä jos yhdistelisi niin varmaan saisi ihan toimivan.

Jos noita flevon osia alkaa sorvauttamaan, niin oiskohan niille menekkiä jos samalla teettäisi useampaan pyörään osia?

Pitäs kai testata eka että miten hyvä tai huono se flevo olisi omiin tarpeisiin, sen tekemistä vaan puoltaa vahvasti se että siihen löytyy valmistuskuvat osille :lol:


Re: Cargo trike pohdiskelua.

Lähetetty: 01 Huhti 2014, 17:49
Kirjoittaja Jarcco

Täällä oli Flevotrike myynnissä, tosin meni jo: http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... ike#p26277
Ilmoituksessa on mukavasti kirjailtu sen ominaisuuksista ja omituisuuksista.


Re: Cargo trike pohdiskelua.

Lähetetty: 03 Huhti 2014, 15:22
Kirjoittaja visiopetteri

Joo se myynnissä ollut Flevo tuli kyllä noteerattua vaan en viitsinyt alkaa turhaa kyselemään kun oma ihmettely ei olisi kuitenkaan johtanut koeajoa kummempaan lopputulokseen myyjän kannalta. Ehkä se vaan täytys johonkin väliin aloittaa rakentamaan niin kaippa se silleen sitten selviää. Toisaalta tässä on hetki aikaa olla kuulolla kun ei kuitenkaan ehdi heti aloittamaan, joten voi taas olla että perinteisen kaavan mukaan suunnitelmat ehtii välissä vaihtua moneen kertaan.