Mixte on tommoinen timanttirungon variaatio jossa toi keskimmäinen putki tulee suoraan takahaarukalle tuolta emäputkelta. Helppo hypätä pyörän selkään ja hyvinkin tukeva runkotyyppi.
Tämä sun malli näkyy olevan samaa erää mitä muutkin "kotimaiset" mixtet, niitä on vissiin tuotu kerralla erä putkina ja kolvattu täkäläisillä tehtailla.
Mulla oli taannoin yksi, möin sen pois. Nyt mulla on tuolla pihalle erittäin hieno Motobecane.
Kattelin kuvia ja malleja, joku vika vissiin päässä ku ei viittis takavetoo alkaa väsäämään
Suora etuveto, jousitus taakse - ei tartte miettii ketjulinjoja eikä jousen pompotusta. Tyyliin Cruzbiken pystymmät versiot, MBB tauti iskenyt kait
Ööh, ymmärsinkö minä nyt oikein, että haluttiin helppoa kaupunkipyörää Helsinkiin, ja meinaat tehdä MBB:n? Asiakastyytyväisyys saattaa olla huonoko...
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Kattelin kuvia ja malleja, joku vika vissiin päässä ku ei viittis takavetoo alkaa väsäämään
Suora etuveto, jousitus taakse - ei tartte miettii ketjulinjoja eikä jousen pompotusta. Tyyliin Cruzbiken pystymmät versiot, MBB tauti iskenyt kait
Ööh, ymmärsinkö minä nyt oikein, että haluttiin helppoa kaupunkipyörää Helsinkiin, ja meinaat tehdä MBB:n? Asiakastyytyväisyys saattaa olla huonoko...
Asiakas ei varsinaisesti halua, yritän väkisin saada pojan nojakistiksi
Onkohan mbbn vaikea ajettavuus vähän liiankin korkealle nostettu myytti ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Onkohan mbbn vaikea ajettavuus vähän liiankin korkealle nostettu myytti ?
Taitaa olla samanlainen myytti, kuin aikoinaan puhe kiertyväketjuisen ketjujen lyhyestä kestoiästä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Onkohan mbbn vaikea ajettavuus vähän liiankin korkealle nostettu myytti ?
No on siinä sen verran totta, että tavallisella nojakilla ajaa jokseenkin kuka vaan kylmiltään, sen kun lähtee ajamaan. MBB:llä ei lähdetä saman tien kaupunkiliikenteeseen, pakko on vähän totutella.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Onkohan mbbn vaikea ajettavuus vähän liiankin korkealle nostettu myytti ?
No on siinä sen verran totta, että tavallisella nojakilla ajaa jokseenkin kuka vaan kylmiltään, sen kun lähtee ajamaan. MBB:llä ei lähdetä saman tien kaupunkiliikenteeseen, pakko on vähän totutella.
Vähän aikaa sitten tuossa kävi nuori mies kokeilemassa lowracerin ja mbb:n , molemmat oppi ajamaan samassa ajassa eli pari loivaa mäen laskua ilman polkemista ja siitä pyörätielle Molemmissa aika loiva nojakulma joten hirveen helppoja ei oo kumpikaan, pientä totuttelua tarvitaan tottakai.
Oma poika on lowraceria ajanut, enkä usko ett ajamisen opettelu on ongelma. Sanoo vaan ett ei uskaltas Hesassa nojakilla (luen lowracerilla ) ajaa. Siksi aattelisin ett pystympi, korkeampi pyörä vois käydä. Yksinkertanen ketjulinja - vähempi mitään erikois huoltoja ja säätöjä.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
CLWB olis varmasti näppärimmästä päässä jos ei tarvii pitkää matkaa taittaa.
Kyllä sillä ajaa pitkästikkin, penkin istumaosa pitää vain pehmustaa kunnolla. Niin kai se on kaikissa pystympi asentoisissa. Itse olen ajellut tuollaisia 50-60k lenkkejä. Pikametri ajoi lowride -09:ssä spiritillä samat ajot kuin kaikki muutkin. Päivälenkit oli 100km luokkaa. Makuummalla pääsee kovempaa, mutta ei pötköttely oikein kaupunkiin sovi...
Minulta myös ääni clwb:lle. Takakiekko voisi olla isompi, vaikka 559 kuten Miragebikessa joka muutenkin olisi mittasuhteiltaan tarkoitukseen sopiva "esikuva". Jättäisin tosin jousituksen pois ja korvaisin sen paksulla renkaalla.
CLWB olis varmasti näppärimmästä päässä jos ei tarvii pitkää matkaa taittaa.
Kyllä sillä ajaa pitkästikkin, penkin istumaosa pitää vain pehmustaa kunnolla. Niin kai se on kaikissa pystympi asentoisissa. Itse olen ajellut tuollaisia 50-60k lenkkejä. Pikametri ajoi lowride -09:ssä spiritillä samat ajot kuin kaikki muutkin. Päivälenkit oli 100km luokkaa. Makuummalla pääsee kovempaa, mutta ei pötköttely oikein kaupunkiin sovi...
Jukka
En tarkoittanut etteikö sillä voisi ajaa pitkiäkin matkoja, mutta pidemmillä matkoilla jonkin muun mallinen nojapyörä voisi olla parempi kuin CLWB joka soveltuu parhaiten juuri kaupunkien keskustojen ajoon jossa tarvii nähdä hyvin ja ajella hitaampaa.
Minulta myös ääni clwb:lle. Takakiekko voisi olla isompi, vaikka 559 kuten Miragebikessa joka muutenkin olisi mittasuhteiltaan tarkoitukseen sopiva "esikuva". Jättäisin tosin jousituksen pois ja korvaisin sen paksulla renkaalla.
Tuo paksumpi rengas olis jousitusta houkuttelevampi vaihtoehto rakentajan kannalta kun en jousituksista oikeen ymmärrä. Toisaalta johonkin pitäs survoo tuo olemassaoleva jousi
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
2013-10-05 10.06.57.jpg (188 KiB) Katsottu 3104 kertaa
Mixte seissy pihalla jokusen aikaa, aattelin ett helpolla voi kokeilla mitä tuosta tulis. Ei tartte särkeä pyörää kuten Pastori toisessa ketjussa kuvallisesti osoitti.
Vaihdoin kiekkojen paikkaa, etuhaarukkaa levensin kylmäst vääntämällä. Rataspakanpuolelta piti alapäästä oikasta niin ett ketju mahtuu pienimmällä rattaalla kulkemaan.
Korkeellehan tuo penkki tulee, tekis mieli nuo ohuet yläputket siirtää alemmas mutta kokeilen ensiks noin.
Petri
Viimeksi muokannut PW, 05 Loka 2013, 11:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.