jori kirjoitti:Minä laittaisin vielä hiukan vanteen keskilinjasta sisälle.
NIin se myös on.
KPS
jori kirjoitti:Minä laittaisin vielä hiukan vanteen keskilinjasta sisälle.
NIin se myös on.
KPS
Tänään sain niin hyvän rengas tarjouksen paikalliselta yrittäjältä 40-507 Kojakeista 18€/kpl. Vihje muillekin , maahantuojalle on kuulemma tullut just erä kummeja . Jos niinkuin on tarvis. Kannattaa mennä kyseleen omalta kaupiaalta .
Vanteita odotan Vekastooresta, tilasin ne 25pv. saa nähdä koska tulee. Pitäs päästä pinnaamaan , niinkuin vaimo sanoo . Mitä tänään olet muuta tehnyt kuin pinnannut.
Takapään kallistus mekanismi etenee niin hitaasti , että kuvatkin on jäänyt viellä ottamatta. Piirustuksetkin on hahmotelmia viellä. Sakarin mielipide oli että painava pansarivaunu siittä tulee. Turhan monimutkanen .
Tässä mietiskelly noiden kovametalli palojen poistamista tulevista taka jarru levyistä . (A) Jos käyttäisi pistehitsi konetta ja lämmittäs tuon kovapalan , vähän kui induktio lämmittimellä . Saisi kohdennettua lämpö vaikutukset minimiin . (B) Jos lämmittäs kaasulla yksitellen ne hehkuvaksi ja napauttaisi yksitellen näin ne pois. (C) tämä vaihtoehto on suuritöisin . Hioisi jokaisen kovapalan timattilaikalla tasan ja jättäsi ne muuten paikalleen. Tylsyttäs vaan leikkuu pinnat. (D) Vaihto ehto oli että sahaan ne vierestä pois , ei onnistunut minun vehkeillä . Liian kovaa juotoksen vierestä . Tietysti voisi yrittää päästää uunissa . Tuntuu vain vaikealta tässä tapauksessa.
Olisiko jollakin viellä vaihtoehtoja tälle yritykselle. Tuskin ne napauttamalla lähtee . Ettei niin sanottu emometalli johon ne on istutettu ei lohkeisi epämääräisesti.
Itse tämä varsinainen runko metalli ei tuntunut hirveän kovalta , sillä lehtisahan terä siihen pysty . Ainakin nämä parempi laatuset. Reikiä en viellä porannut , mutta kai sekin siihen syntyy. Jos ei niin , ompa sit romua saatu aikaiseksi.
Yksi tapa näiden kovapalojen pois ottamiseen tuli mieleen. Laitaa suoraleukasen viilapenkin väliin niin että kovapalat lepäävät leukojen ulkopuolella ja terä on aina vuorollaan puristettu piukkaan leukojen varaan . Kovapala napautetaan tuurnalla pois juotoksestaan . Kuulostaa mahdolliselta , kunhan vaan saan puristettua tarpeeksi piukkaan .
Jos teet jarrulevyt sirkkelin terästä, miksi ett ota semmosta terää missä ei oo kovametallipaloja kun kumminkin otat ne pois ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ei löytynyt tästä kaupunkista. Joka kaupassa vain kovapalateriä. Jos onnistun laittaan niin että kovapalat saan näkyviin . Siis hiottua niiden reunat timantilaikalla . Aina paremmat tulee, tarpeeksi häijyt.
Reijän tekeminen sahanterään on työlästä . Päätin laittaa terät 250 asteiseen uuniin ja näin yritän päästää niitä pehmeemmiksi . Saa nähdä saanko sahattua helpommin sen jälkeen . Kunhan on jäähtyneet. Voi olla että vaihtoehto on eressä tehdä jarrulevyt samalla lailla kuin tei STERN 3 takanapaan . Eli sorvata adapteri ja sovittaa siihen tuo tavallinen levy.
Jollakin konstilla nämä chopperi-miehet noita sirkkelin teriä on saanu kiinni laitettua
Näyttää ainakin aidolta. Riitävän halvan sahan kun ostaa niin saattaisi olla "pehmytmetalli" terä. Irto tavarana myytävät terät on varmasti laadukkaampia ja liian lujaa porattavaksi.
Täsä koko pyörä, näyttää että on vaan reiät porattu levyyn ja ruuvattu kiinni napaan
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Raivaussahan terissä ei ole kovapaloja ja niihin pystyy tavallinen viila ja myös pora. Halpoja.
Tälläset vanteet kuin kuvassa saapu tänään . Niihin sit navat Gt alamäki ja etunapa tuntematon alamäki sarjaa sekin. Pinnausta nyt sit mietimään .
Nyt kävi tuuri . Kotoo löytyi kerrankin sopivat pinnat näihin takapyöriin . Pinnasin ne kaksiristiin , pinnojen pituus on 225mm. Takapyörän tämänhetkinen paino on piru ei onnistunut . Vaaka ei punninut . Täytyy varmaan ostaa sellainen laukkuvaaka bilsusta.
Eli tämmönen . Pääsee puntaroimaan , tuote koodi 45-410 ja hinta vain 8,99€.
Pitäskö kallistuvassa akselistossa ola jokin rajoitin . Kun mennään määrätyn pisteen yli. En tarkoita näin rajun kokoista kuin tämä kuvassa oleva. Mikähän olisi teoriassa ääri kallistus ,jonka yli ei pitäs mennä. Tietysti siihen vaikuttaa monet tekiät . Vauhti ja kurvin jyrkyys , sen kaltevuus .................... y.m.
Jokin ääri kallistus piste pitää olla , jonka yli ei pitäs mennä . Jonka hallitseminen on mahdollista . Siksi mietin tätä kumia , jolla rajataan ääriliikkeitä vaimentamalla . Nyt mielipidettä kehiin . Tuleeko liian tekninen ja vaikeasti rajattava asia. Onko parempi ilman kumeja .
Nojanalle kirjoitti:
Pitäskö kallistuvassa akselistossa ola jokin rajoitin . Kun mennään määrätyn pisteen yli. En tarkoita näin rajun kokoista kuin tämä kuvassa oleva. Mikähän olisi teoriassa ääri kallistus ,jonka yli ei pitäs mennä. Tietysti siihen vaikuttaa monet tekiät . Vauhti ja kurvin jyrkyys , sen kaltevuus .................... y.m.![]()
Jokin ääri kallistus piste pitää olla , jonka yli ei pitäs mennä . Jonka hallitseminen on mahdollista . Siksi mietin tätä kumia , jolla rajataan ääriliikkeitä vaimentamalla . Nyt mielipidettä kehiin . Tuleeko liian tekninen ja vaikeasti rajattava asia. Onko parempi ilman kumeja .
Minä en näe tarvetta rajata kallistuskulmaa, jos kallistumista hallitaan jarrulla, joka estää kallistumisen, kun vapautuskahvaa ei paineta. Jos jostain syystä jarru tehdään toisin päin, pitää kallistuma rajoittaa sellaiseksi, että pyörä ei yksin jätettynä kaadu omia aikojaan. Mieluummin kuitenkin tekisin vapauttavalla jarrulla, jolloin tuo murhe on turha.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Mietin tuota Jorin sanaa päin vastoin toimiva jarru. On ihan asiaa , täytyypä kehitellä ideaa. Kun pyörässä on luonostaan kaksi jarrukavaa , niin kolmannen toiminta pitää tehdä niin luonikkaaksi käyttää . Ettei se haittaa ajon aikana äkki jarrutuksia.
Mietin tässäkun pyörään tulee tuo yläpuolinen ohjaustanko . Niin eikö tässä pystys tekeen siittä eräänlaisen jarrukavan . Tarkoitan että laakeroiraan tanko ja rajataan sen kääntymää . Vähän kuin autossa kun on nämä käsihallinta laitteet . Eli työntämällä ohjaustankoo eteenpän , niin samalla se lukitsee kallistus jarrun . Luulis tälläin siihen saavan kovan jarrutehon.
Taas lähti tuo ajatus laukkaan .