Pastori kirjoitti:Jarcco kirjoitti:Mietin tässä että mitä tuolla pystyllä keulakulmalla tavoittelet? Äkkipäätä ei kyllä keksi mitään hyötynäkökohtaa.
Mä mietinkin sitä, että mitä merkitystä sillä on? Siis jos putki on pystymmässä - niin mitä haittaa siitä on? Toihan on samaa luokkaa kuin pystäreissä.
Jos toi pappa on ajellut tolleen hirveitä päivämatkoja, niin ei se nyt voi ihan mahdoton olla?Edit. Pystymmällä kulmalla olis ehkä kätevämpi tehdä toi etuosa kokonaan tohon emäputken alle. Ja polkimet on siis alempana, ehken hiukan.
Kuinka paljon paremmin todella loiva kulma siis "keskittää"?
Ei se vino kulma mitään sen kummemmin keskitä. Jättö on helpompi saada positiiviseksi, mutta ikävästi haittaa pyörän käsittelyä parkkipaikalla. Vinokulmainen etupää haluaa aina kääntyä poikittain, kun pyörää yrittää työnnellä. Pysty kulma on ihan hyvä, mutta vaatii korkean istuimen ja etuvoltin vaaraa alkaa vaania. Tuon vanhan ukon ratkaisu hoitaa nämä ongelmat, mutta vaikeuttaa polkemista niin, että ohjaustangosta pitää polkemisen tahdissa kiskoa vastasuuntaan. Lähempänä lantiota ohjausnivel ei niin pahasti vetele polkiessa, mutta jätön saaminen positiiviseksi vaatii vinon ohjausakselin. <Da Capo>
Komsi-komsa.