Sivu 2/2

Re: Optimaalinen pyöräkoko?

Lähetetty: 02 Tammi 2014, 22:52
Kirjoittaja hannu619

Kiitos tiedosta Jukka.
Kokemuksen ääni puhui teksteissä, eli pystypyöriin siirryit takaisin?


Re: Optimaalinen pyöräkoko?

Lähetetty: 03 Tammi 2014, 07:23
Kirjoittaja jviirret
hannu619 kirjoitti:

Kokemuksen ääni puhui teksteissä, eli pystypyöriin siirryit takaisin?

Talvien ajaksi. Jos voisi talvella valita kelit milloin ajaa niin silloin isorenkainen nojapyörä. Mutta kun ajo on työmatkaa ja ei ole päivätyö.
Olisihan sitä mahdollista ajaa kahdella eri pyörällä, kelien mukaan. Luonteessa vaan sen verran laiskuutta että kahden pyörän talvivarustelu ei kiinnosta, eli mennään talvet sillä joka toimii joka kelillä. Tämä on sitten talvet varastossa.

Jukka


Re: Optimaalinen pyöräkoko?

Lähetetty: 03 Tammi 2014, 13:00
Kirjoittaja Wacky

Itse ajan ympärivuoden kaksipyöräisellä nojapyörällä työmatkani. Matka on 13,5 km/sivu. Talvella alla on läskirenkailla varusteltu nojapyörä ja kesällä ajan kapeilla renkailla, tosin saatan ensi kesänä ajella ihan läskeilläkin. Jos haluaa välttää kaatumiset niin kolme pyörää, mutta edelleen läskit lumisissa oloissa. Ne yksinään antaa tarpeeksi joustoa ja pitoa. Melkein pitää olla kaksi pyörää kaipaa jos meinaa kunnolla pärjää ympärivuoden säässä kuin säässä. Läskeillä varusteltu nojapyörä tai trike ja kesäisemmillä keleillä voisi ajella kinnerillä tai nojapyörällä/trikellä. Yhdeksi pyöräksi näiden kaikkien yhdistäminen tuottaa pyörän joka sopii kaikkeen, mutta vähemmän optimaalisesti.