Sivu 2/2
Re: Questa xs
Lähetetty: 31 Tammi 2015, 13:44
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:Kuulostaa korkeilta nuo mitat, silmien korkeus ja istunakorkeus. Tarkoittaako istumakorkeus, penkin korkeutta?
Mitta, jota tarkoitinkin, olisi mitattu istuallaan istuimesta päälaelle. Tavallaan maasa istuvan ihmisen kokonaiskorkeus. Silmien korkeudella tarkoitin tuossa viestissä nimenomaan tässä istumatilanteessa silmien korkeutta istuimesta. Lähinnä tarkoituksena päätellä, kuinka kukin ylettää näkemään kinneristä ulos.
Re: Questa xs
Lähetetty: 31 Tammi 2015, 20:09
Kirjoittaja rutunen
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Kuulostaa korkeilta nuo mitat, silmien korkeus ja istunakorkeus. Tarkoittaako istumakorkeus, penkin korkeutta?
Mitta, jota tarkoitinkin, olisi mitattu istuallaan istuimesta päälaelle. Tavallaan maasa istuvan ihmisen kokonaiskorkeus. Silmien korkeudella tarkoitin tuossa viestissä nimenomaan tässä istumatilanteessa silmien korkeutta istuimesta. Lähinnä tarkoituksena päätellä, kuinka kukin ylettää näkemään kinneristä ulos.
Ennenkuin kokeilin itse niin luulin että tuon saisi matematiikalla suht hyvin selville. Nyt tajuan että sen pään kyllä saa sinne halutulle korkeudelle että näet ulos kuin tuossa laittamassani kuvassa, mutta eri asia millä nojakulmalla ja ottaako (ehkä) kiinni hartioista. Minulla oli istuin alimmassa asennossa, joten jos olet alle 174,5 cm niin sit vaan istuinta pykälällä ylös niin näkyvyys on taattu. Istuimen alaosassa ja selkänojan tuessa on ne korkeussäätömahdollisuudet joilla tähän voi vaikuttaa. Joudun siis vastahakoisesti sanomaan että se on pakko koeistua, että tietää varmaksi miten mahtuu. Quest ja Strada ovat onneksi samanmoisia ja niitä voi verrata toisiinsa, mutta XS pitää koeistua XS:llä. Noissa aiemmissa viesteissä on nuo kaikki minun mittani liitettynä ja hartiat eivät olleet ongelma XS:ssa, jalkotila oli.
Re: Questa xs
Lähetetty: 17 Helmi 2015, 00:37
Kirjoittaja rutunen
http://en.velomobiel.nl/nieuws/64/we-he ... eterd.html
-(auto)Maaliliikkeestä kysyessä saman valmistajan eri väreissä ei ollut painoeroja.
-Velomobiel ei käytä kirkaslakkaa tasaisiin väreihin.
-Metalliväreihin se tulee, ja lisää täten painoa.
-Punainen väri on, kuten autoissakin, herkin haalistumaan. Valkoinen taas vähiten.
Lähteet: Velomobiel.nl ja paikallinen liike.